Pagina 1 van 1

keskeseksa ?

Geplaatst: do jun 29, 2006 23:18
door Michel
Afbeelding

waarvoor dient dit vacuumslangetje :?:

RE: keskeseksa ?

Geplaatst: do jun 29, 2006 23:24
door Egbertone
Ha... je kent die Italiaanse motorbouwers hè.... dient nergens voor, dat slangeke.... staat gewoon mooi :wink:

.



..



...


Owkee... ff serieus dan... slangetje loopt naar het inlaatspruitstuk... worden dus dampen vanonder het klepdeksel de verbrandingsruimte mee ingezogen.

RE: keskeseksa ?

Geplaatst: do jun 29, 2006 23:31
door frankalfa
He belg zit je nu weer onder de motorkap te gluren?? Overal afbljven he, voor je het weet zitten we weer met 12 pagina's gemekker... :jumping:
Grtz, fRank

RE: keskeseksa ?

Geplaatst: do jun 29, 2006 23:33
door Michel
In die richting dacht ik dus al......vraag ik me wel af waarom dat afgedopt zit bij mij :? bovendien sluit dat ding niet echt goed meer aan en is dus een potentiele valse lucht inlaat

@ trekhaak uit Koewacht: ni zagen gij ! :jumping: :wink:

Re: RE: keskeseksa ?

Geplaatst: do jun 29, 2006 23:41
door SQUADRA LEO
He belg zit je nu weer onder de motorkap te gluren?? Overal afbljven he, voor je het weet zitten we weer met 12 pagina's gemekker... :jumping:
Grtz, fRank



:jumping:


Leo.

RE: keskeseksa ?

Geplaatst: do jun 29, 2006 23:52
door yuri 75 V6
Carterontluchting (als het dat inderdaad is) wordt wel vaker van inlaat losgemaakt, en dan moet de inlaat ivm valse lucht weer afgesloten worden. De reden dat je die ontluchting losmaakt is dat de oliedamp niet echt bijdraagt aan de prestaties, het is een min of meer inert gas.

Re: RE: keskeseksa ?

Geplaatst: do jun 29, 2006 23:53
door @lfa@lgra
In die richting dacht ik dus al......vraag ik me wel af waarom dat afgedopt zit bij mij :? bovendien sluit dat ding niet echt goed meer aan en is dus een potentiele valse lucht inlaat

@ trekhaak uit Koewacht: ni zagen gij ! :jumping: :wink:
Das no problem aan de klepdekselzijde, maar de andere zijde moet idd wel goed afdichten.(Als de voorste carb tenminste met een afgedopte leiding is afgesteld.)
In bedrijf zijnde zuigt ie nl ook "valse lucht" onder je kleppendeksel vandaan.

RE: keskeseksa ?

Geplaatst: vr jun 30, 2006 00:09
door @PM
Rij je toevallig op LPG? Bij mijn vorige Mazda (die dus van een gasbom was voorzien) was ook aan de carterontluchting geknutseld namelijk... De slang naar de inlaatbuis was afgedopt en er liep een nieuwe slang ergens anders naartoe (ik vermoed dat die eerder in de inlaat terecht kwam, maar dat weet ik niet zeker omdat ik er nooit op heb gelet).

Waarom dat was gedaan? Geen idee...

RE: keskeseksa ?

Geplaatst: vr jun 30, 2006 00:15
door TiTaTo
Dit is inderdaad een aftakking van de carterontluchting. Bij mijn 75 vertakt dit leidinkje zich in vieren en deze worden op de carbs ergens in de buurt van (op?) de mengeselschroeven geplugd. Is denk ik alleen bij de laatste carburateur versies zo uitgevoerd.

Re: RE: keskeseksa ?

Geplaatst: vr jun 30, 2006 00:30
door frankalfa
Dit is inderdaad een aftakking van de carterontluchting. Bij mijn 75 vertakt dit leidinkje zich in vieren en deze worden op de carbs ergens in de buurt van (op?) de mengeselschroeven geplugd. Is denk ik alleen bij de laatste carburateur versies zo uitgevoerd.
Dat zegt mij wel iets titato, met van die voorgevormde zwart rubberen slangetjes? Had mijn 75 (met solex carbs :( ) ook meen ik.
Morgen eens ff naar dat blok kijken in de schuur.
Grtz, fRank
Ps Michel: :^o :wink:

RE: keskeseksa ?

Geplaatst: vr jun 30, 2006 08:59
door Rob75
Voor zover ik weet is dat een slangetje dat het olieresidu wat bij de carterdamp afzuiging overblijft weer terug stuurt naar het carter.

De dikke slang gaat naar het spruitstuk. Het hele ding heeft als functie de vloeibare olie te scheiden van de carterdamp.

Groet,

Rob

RE: keskeseksa ?

Geplaatst: vr jun 30, 2006 09:20
door Michel
Ik had 2 theorieën over de mogelijke functie hiervan, zijne OF het creëren van een betere stroming door de dikke slang naar buiten toe OF idd het terug aanzuigen van “brandbare” gassen. Dat eerste leek me nogal vergezocht (om niet te zeggen: onmogelijk), maar het blijkt dus het 2de te zijn. Ik neem aan dat dit aangesloten is op de eerste cilinder ?

@Allessandro: dat verklaart dus misschien waarom we daar iets meer uitslag bij nummer 1 op de vacuümmeters hadden :!:

Mengsel is afgesteld met afgedichte terugvoer, dus nu dat niet perfect meer afdicht, gaat nummer 1 iets te arm lopen. Ik ga er een klemmetje omheen doen. Stel dat de slechte dichting al aanwezig was bij de afstelling, dan is er niks aan de hand, behalve dat nummer 1 vanaf nu iets te rijk gaat lopen. Liever dan te arm, en bovendien worden de carbs na de vakantie toch terug afgesteld.


of stop ik er gewoon een ventieltje in ? :twisted:

Re: RE: keskeseksa ?

Geplaatst: vr jun 30, 2006 12:19
door Alessandro
@Allessandro: dat verklaart dus misschien waarom we daar iets meer uitslag bij nummer 1 op de vacuümmeters hadden :!:
Zou heel goed kunnen natuurlijk. :wink: