Pagina 1 van 1

EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

Geplaatst: do jun 29, 2006 17:38
door Bok
Is het mogelijk om bij een 146 2.0 TD uit 1997 ongestraft de EGR af te doppen, of zal de computer een noodloop forceren oid?

Cor.

RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

Geplaatst: do jun 29, 2006 18:59
door Andretti Molletti
Alles is mogelijk!

Re: RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

Geplaatst: do jun 29, 2006 19:03
door Bok
Alles is mogelijk!
Aan dat antwoord heb ik wat aan... Natuurlijk is het mogelijk om de EGR af te doppen, maar zijn er nog nadelige gevolgen van te ondervinden :?

Cor.

Re: RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

Geplaatst: do jun 29, 2006 20:23
door Richard75
maar zijn er nog nadelige gevolgen van te ondervinden :?
je maakt geen goede vrienden met groen links :lol:

Re: RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

Geplaatst: do jun 29, 2006 21:57
door Bok
maar zijn er nog nadelige gevolgen van te ondervinden :?
je maakt geen goede vrienden met groen links :lol:
Hmmzz... wilde ik eindelijk na deze kabinetscrisis een keertje op Groen Links stemmen :wink: Boeien... Groen Links ziet niet hoe de binnenkant van een blok eruit ziet met EGR-klep, een waardeloze uitvinding in mijn ogen. Maar nu weet ik nog niet of de computer op tilt springt of niet, iemand? :roll:

Cor.

RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

Geplaatst: do jun 29, 2006 22:42
door Andretti Molletti
het kan , geen storing maar wat wil je winnen????

Re: RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

Geplaatst: vr jun 30, 2006 20:33
door Bok
het kan , geen storing maar wat wil je winnen????
Ah, mooi. Binnenkort de EGR maar eens afdoppen. Wat ik er mee wil winnen? Meer kracht op lagere toeren. Vooral met de airco aan is het soms redelijk behelpen om wat makkelijk weg te komen, vooral in een file.

Cor.

Re: RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

Geplaatst: zo jul 02, 2006 11:03
door Reddevil
het kan , geen storing maar wat wil je winnen????
lijkt me duidelijk!

ontkoppel je inlaat-circuit maar eens.....en aanschouw de aangebakken koek!

een afgesloten EGR betekend dus meer vers lucht, dus meer zuurstof = hogere compressie
en dat verschil is weldegelijk merkbaar.

meer koppel onderin + een hogere toerental mogelijk

Re: RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

Geplaatst: zo jul 02, 2006 16:27
door Bok
ontkoppel je inlaat-circuit maar eens.....en aanschouw de aangebakken koek!

een afgesloten EGR betekend dus meer vers lucht, dus meer zuurstof = hogere compressie
en dat verschil is weldegelijk merkbaar.

meer koppel onderin + een hogere toerental mogelijk[/quote]

Als ik tijd heb dan ga ik he morgen de slangetjes eraf halen en afdoppen. Een beetje Wynns erdoor lijkt me ook geen overbodige zaak.

Cor.

Re: RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

Geplaatst: zo jul 02, 2006 21:09
door Reddevil
ontkoppel je inlaat-circuit maar eens.....en aanschouw de aangebakken koek!

een afgesloten EGR betekend dus meer vers lucht, dus meer zuurstof = hogere compressie
en dat verschil is weldegelijk merkbaar.

meer koppel onderin + een hogere toerental mogelijk
Als ik tijd heb dan ga ik he morgen de slangetjes eraf halen en afdoppen. Een beetje Wynns erdoor lijkt me ook geen overbodige zaak.

Cor.[/quote]

gewoon een 2mm rvs plaatje ertussen stoppen

Re: RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

Geplaatst: zo jul 02, 2006 23:59
door Andretti Molletti
ontkoppel je inlaat-circuit maar eens.....en aanschouw de aangebakken koek!

een afgesloten EGR betekend dus meer vers lucht, dus meer zuurstof = hogere compressie
en dat verschil is weldegelijk merkbaar.

meer koppel onderin + een hogere toerental mogelijk
Als ik tijd heb dan ga ik he morgen de slangetjes eraf halen en afdoppen. Een beetje Wynns erdoor lijkt me ook geen overbodige zaak.

Cor.[/quote]

Max. toerental wordt bepaald door de verbrandingstraagheid van diesel...
Als je volgas geeft wordt je EGR uitgeschakeld dus verse lucht...
Enige reden is vervuiling voorkomen van je inlaattraject.
Als het zwaar vervuild is dan geeft alleen het schoonmaken winst.. niet het afkoppelen van de EGR.

Re: RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

Geplaatst: ma jul 03, 2006 10:03
door Bok
ontkoppel je inlaat-circuit maar eens.....en aanschouw de aangebakken koek!

een afgesloten EGR betekend dus meer vers lucht, dus meer zuurstof = hogere compressie
en dat verschil is weldegelijk merkbaar.

meer koppel onderin + een hogere toerental mogelijk
Als ik tijd heb dan ga ik he morgen de slangetjes eraf halen en afdoppen. Een beetje Wynns erdoor lijkt me ook geen overbodige zaak.

Cor.
gewoon een 2mm rvs plaatje ertussen stoppen[/quote]

Dat had ik ook al gelezen, het zou een mooie permanente oplossing zijn. Eerst maar eens afdoppen en kjken wat de resultaten zijn.

Cor.

Re: RE: EGR Alfa 146 2.0 TD 1997

Geplaatst: ma jul 03, 2006 10:04
door Bok
Max. toerental wordt bepaald door de verbrandingstraagheid van diesel...
Als je volgas geeft wordt je EGR uitgeschakeld dus verse lucht...
Enige reden is vervuiling voorkomen van je inlaattraject.
Als het zwaar vervuild is dan geeft alleen het schoonmaken winst.. niet het afkoppelen van de EGR.[/quote]

Daar ben ik me van bewust. Het lijkt me ook sterk dat het van binnen er schoon uitziet. De Alfa heeft 206K gelopen, dus er zullen wel genoeg rotzooi verzameld hebben.

Cor.