Pagina 1 van 1

Welke schijf bij welke remklauw?

Geplaatst: ma jun 19, 2006 22:10
door Erwin
Naar wat ik nu weet zijn er 2 soorten remklauwen voor de 33.
Het systeem Lucas en het syteem ATE met hun eigen type remblokken.
Nu is mijn vraag of bij de ATE de geventileerde schijven van 22mm. horen en bij Lucas de gewone schijven?
Ik heb laatst m'n remblokken vervangen en direct alles netjes schoon gemaakt en ingevet.
Maar nu rammelen mijn klauwen als een gek. Alles ongeveer 100x gecontroleerd maar het zit exact zoals het hoort.
Ik heb zelf het ATE systeem met de gewone schijven(12mm.).
Is dit correct?

RE: Welke schijf bij welke remklauw?

Geplaatst: di jun 20, 2006 01:03
door Alfa gRosso
Als ik me niet vergis, zijn de blokken van 16v klauwen anders dan die van 8v klauwen. Zijn niet uitwisselbaar. Dus daar zou het dan niet aan kunnen liggen. En als je klauwen eerst ook niet rammelden, lijkt het mij dat het niet aan een verkeerde combinatie van klauw/schijf kan liggen. Ik weet zo uit m'n hoofd niet welke klauw welke naam heeft.

Misschien dat iemand anders nog wat meer kan toevoegen.......

Succes!!

RE: Welke schijf bij welke remklauw?

Geplaatst: di jun 20, 2006 11:23
door Speeder
Wat ik weet is dat er verschil is tussen de 8V klauwen, en 16Vklauwen. 16V klauwen zijn groter en komen met geventileerde schijven (22mm), de remblokken zijn volgens mij ook anders. 8V klauwen zijn dus wat kleiner en komen met 12.5mm massieve schijven...

RE: Welke schijf bij welke remklauw?

Geplaatst: di jun 20, 2006 12:44
door Mobster
Remblokjes voor de 8V klauwen of 16V klauwen zijn gelijk enkel de klauwen en schijven zijn anders.

Misshien zit er toch een remblokje niet goed gemonteerd of heb je een 16V klauw op een massieve schijf gestopt.

Nou ja, als nog 16V klauwen zoekt, ik verkoop er nog een set

Re: RE: Welke schijf bij welke remklauw?

Geplaatst: di jun 20, 2006 13:38
door Speeder
Remblokjes voor de 8V klauwen of 16V klauwen zijn gelijk enkel de klauwen en schijven zijn anders.

Misshien zit er toch een remblokje niet goed gemonteerd of heb je een 16V klauw op een massieve schijf gestopt.

Nou ja, als nog 16V klauwen zoekt, ik verkoop er nog een set
Weet je echt zeker dat de blokken ook hetzelfde zijn?

Re: RE: Welke schijf bij welke remklauw?

Geplaatst: di jun 20, 2006 14:10
door Mobster
Weet je echt zeker dat de blokken ook hetzelfde zijn?
Ja

RE: Welke schijf bij welke remklauw?

Geplaatst: di jun 20, 2006 15:23
door Alfa gRosso
Toch kan ik me nog herinneren dat de blokken van mijn 8v destijds niet in de klauwen van een 16v pasten. Heb ik toen nog speciaal moeten bestellen....
Iets met de veertjes bovenop of zo?.... Weet het niet precies meer.

RE: Welke schijf bij welke remklauw?

Geplaatst: di jun 20, 2006 15:27
door Richard75
heb ik ook ondervonden..
er zaten zeg maar oortjes met een veertje aan, deze 'oortjes' past aan 1 kant gewoon in het zadel
maar de klauw aan de buitenkant is dicht (Ate) waardoor dit niet gaat.
Hade toen volgens mij voor en Lucas systeem gekregen

RE: Welke schijf bij welke remklauw?

Geplaatst: di jun 20, 2006 15:28
door Alfa gRosso
Precies!

RE: Welke schijf bij welke remklauw?

Geplaatst: di jun 20, 2006 15:34
door Richard75
nog passend te maken door de ruimte wat groter te veilen 8)
Dan kun je elk setje monteren. Of je het zoekt om je klauwen aan te passen is een ander verhaal... :roll:

RE: Welke schijf bij welke remklauw?

Geplaatst: di jun 20, 2006 18:20
door Erwin
Dit zijn de remblokken voor het ATE systeem.
Deze heb ik er inzitten.
Afbeelding
Het zijn de zadels die zo rammelen als ik over een hobbel rij.

RE: Welke schijf bij welke remklauw?

Geplaatst: wo jun 21, 2006 03:38
door bertonejaap
Je zou eens kunnen kijken of een van de veertjes afgebroken is of los zit dan rammelen de blokken ook. Ik heb hetzelfde gehad met de 33SW

RE: Welke schijf bij welke remklauw?

Geplaatst: wo jun 21, 2006 09:20
door bralfa
Veertjes misschien door het gat in de klauw gestoken??? Geen koperpasta gebruikt?

RE: Welke schijf bij welke remklauw?

Geplaatst: vr jun 23, 2006 08:55
door Erwin
Probleem opgelost!
Alles los gehad en opnieuw gemonteerd, remschoenen achter opnieuw gesteld
en het probleem is over! :D
Wat teveel vrije slag al niet kan doen!
Heren bedankt voor het meedenken, wat is het forum toch geweldig!!!
Op naar het volgende rammeltje en kraakje.