alfa75henkie

middendemper er tussen uit 75v6

zo jun 04, 2006 10:54

Hallo,
ik heb vorige week de middendemper ertussen uitgehaald ivm met drempelvrees, twee pijpen er tussen gelast vanaf
pijpen van spruitstuk to het platte stuk voor de achteras waar de twee pijpen naar 1 komen.
Nu komt er een vreselijk irritant uit bij 2000 toeren, een soort schel geluid alsof er een hitteschild meetrilt ofzo.
Alles nagekeken maar ik denk dat dit resonantie van de uitlaatgassen in en verdenk ik het platte stuk uitlaat van
waar de twee pijpen aanzitten naar over de achteras aan de einddemper.
Weet iemand of als je dit stuk vervangt door een stuk ronde pijp of dit dan weg is?
Bij de vervangingsdemper van csc zonder de middendemper is dit ook een ronde pijp tot de einddemper.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: middendemper er tussen uit 75v6

zo jun 04, 2006 11:09

lijkt mij dat het niks te maken heeft met het al dan niet platte stuk...
Ik denk dat je uitlaat ergens aanloopt. Heb je er wel voor gezorgd dat de twee pijpen in een rubber hangen? Of hangt de hele uitlaat nu alleen in de voorste en de achterste rubbers?
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

alfa75henkie

zo jun 04, 2006 16:42

ik heb gisteren onder de auto de uitlaat nagekeken (op de brug) en zie niets waar de uitlaat tegenaan kan komen, het middelste ophangpunt waar voorheen de middendemper hing is komen te vervallen.
De uitlaat heen en weer getrokken maar raakt niets.
Nog maar een keer verder zoeken dan.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jun 04, 2006 17:14

Kan het zijn dat de uitlaat onder spanning hangt? De voorste flexibele delen moeten voldoende kunnen bewegen. Ik heb ook een demperloze middendeel onder mijn 90 en geen enkele last van resonanties. Of je uitlaatophangrubber vooraan moet stuk zijn. ( bij een katloze versie ) Daar waar de 2 flex.delen aan elkaar zitten.

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

zo jun 04, 2006 18:22

Je hebt gelijk, er zit dan een nare snerp in bij zo'n 2000rpm. :cry:

Ik heb alles van CSC, dus spruitstukken, de dubbele open pijp en een einddemper. Vooral boven de 4000rpm een super geluid, hij schreeuwd het echt uit dan! :banana: Nadeel is inderdaad die rare snerp. Ik dacht zelf dat het met de diameter van de 2 pijpen te maken zou hebben.
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

alfa75henkie

zo jun 04, 2006 21:23

Ja jammer is dat, ik verwachtte meer een mooie zware roffel. Met middendemper te stil. De voorpijpen zijn wel tot de helft
ingedeukt.
Wellicht een te kleine diameter van de pijpen, dacht ik ook al aan. Misschien dat een open luchtfilter helpt.

Terug naar “Algemene Technische vragen”