StefQV
Member
Member

Schijfremmen Giulia

ma mei 29, 2006 16:01

Ik heb vooraan twee nieuwe schijven steken. Nu zou ik deze achteraan willen plaatsen (indien mogelijk) en vooraan
twee stevige schijven in de plaats van de originele en ook eventueel krachtigere remklauwen. :twisted: De giulia heeft 2000 fusee's...
Iemand enige ervaring mee?
Grtz
Stef
145 2.0 QV '98 | Giulia 2.0 '72 | Spider S4 '91 | 147 JTD '01

patje1100
Guru
Guru

RE: Schijfremmen Giulia

ma mei 29, 2006 17:07

hoe ga je dan je handrem bedienen ?

Egbertone
Guru
Guru

ma mei 29, 2006 17:14

Gaat niet lukken, de schijven van een Giulia zijn voor en achter niet uit te wisselen.

StefQV
Member
Member

Re: RE: Schijfremmen Giulia

ma mei 29, 2006 19:31

hoe ga je dan je handrem bedienen ?
Heu, hoe bedoel je? :?: Als ik ze achteraan niet gebruiken kan vervang ik de schijven achter door
nieuwe (lees:standaard schijven). Alleen vooraan wil ik ze ietsje steviger.

Stef

Egbertone
Guru
Guru

ma mei 29, 2006 19:38

Alleen vooraan wil ik ze ietsje steviger.
Wat bedoel je precies met steviger?

Misschien dat je eerst eens een set Goodridge Teflon/RVS leidingen en sportremblokken kunt monteren?! Dat is al een hele verbetering t.o.v. de standaard leidingen en blokken. Daarna kun je altijd nog wel zien.... toch.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma mei 29, 2006 19:42

Voor moet je met 2 liter schijven en klauwen echt voldoende hebben. (Ook onder zware omstandigheden.)
Ik ga ervanuit dat je frisse remvloeistof hebt(Dot 4 of 5.1) en ook al Goodrich remslangen hebt.
De enige investering die je dan nog rest is een set goede remblokken. Veel goeds hoor ik over SBS-Endurance, geschikt voor zowel straat als circuitgebruik., maar zijn meer varianten.
Gebruik de zoekfunctie eens en bekijk de topic tuning 105, daar is al veel over geschreven. :wink:
Als je achter nog iets meer wilt hebben kan dat prima met de bestaande schijven. Je zou, als je terzake kundig bent, nog iets winst uit je rembalans kunnen halen. Hoe je dat doet hoef ik je dan ook niet te vertellen. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

StefQV
Member
Member

ma mei 29, 2006 20:03

Egbert, @lfa@lgra,
Ik heb nu al twee nieuwe 'standaard' remschijven + remblokken gemonteerd. Hoewel hij mooi recht blijft tijdens het remmen
ben ik niet echt gelukkig met het "rem"-resultaat. Als hij echt moet stilstaan moet je op het pedaal gaan staan. Ik heb al aan een defecte remservo :?
gedacht maar dat heb ik al eens meegemaakt en is dus nu het geval niet. Zal jullie wijze raad :wink: maar volgen en de remleidingen + vloeistof + blokken eens vervangen.. Enig idee waar ik blokken + leidingen kan bestellen?

Thanx!
Stef

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 29, 2006 20:13

Ik heb er een beetje een hekel aan om leveranciers te nomen, omdat je snel weer anderen tekort doet, maar bij Giacomini Kun je iig remslangen en SBS blokken krijgen. AR-Parts heeft ook Goodrich slangen en Giuliaweb vlgs mij ook. Dussss.

MAAR: Eerst de rembekrachtiger eens controleren. Een lek in je aansluitleiding (Achterzijde blok links, nabij cil 4) kan je al snel een gat in de zuiger van cil 4 opleveren.. :shock: BIj twijfel deze slang meteen vervangen!!!!.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

StefQV
Member
Member

ma mei 29, 2006 20:22

Ik heb er een beetje een hekel aan om leveranciers te nomen, omdat je snel weer anderen tekort doet, maar bij Giacomini Kun je iig remslangen en SBS blokken krijgen. AR-Parts heeft ook Goodrich slangen en Giuliaweb vlgs mij ook. Dussss.

MAAR: Eerst de rembekrachtiger eens controleren. Een lek in je aansluitleiding (Achterzijde blok links, nabij cil 4) kan je al snel een gat in de zuiger van cil 4 opleveren.. :shock: BIj twijfel deze slang meteen vervangen!!!!.
Bedankt voor de links maar euh, een gat in de zuiger? :? Hoe kan zoiets gebeuren?
Die slang levert toch onderdruk (vacuum) aan de servo?

Egbertone
Guru
Guru

ma mei 29, 2006 20:30

De Goodridge slangen kun je o.a. kopen bij: Alfa Romeoservice, Prins Bredevoort en ARparts
Voor de SBS blokken kun je terecht bij Giacomini (=Alfa Romeoservice) maar voornoemde twee andere bedrijven kunnen ook sportremblokken leveren.

Hoe is het verder met de staat van je voorste remklauwen? Een revisie kan ook nogal eens helpen namelijk.

Even ter illustratie; mijn GT Junior (2-liter blok, rest 1300 techniek) wilde toen ik hem (haar) net gekocht had niet zo erg goed remmen en trok ook nog scheef tijdens het remmen. Tussen 2003 en heden is aan het remgebeuren het volgende gedaan:
- Nieuwe hoofdremcilinder
- Verse remolie (Dot 4)
- gereviseerde klauwen voor en achter
- nieuwe schijven voor en achter
- nieuwe blokken (standaard) achter
- Roesch sportremblokken voor
- Goodridge RVS/Teflon remslangen

Nu remt de Junior als de beste, beter als m'n voormalige Berlina met het ongereviseerde 2-liter remsysteem. Kost alles bij elkaar wel een flinke duit maar dat heb ik er graag voor over gehad.

Maar, zoals Arjen al aangeeft... als je twijfelt over de bekrachtiger, controleer deze dan eerst. Die slang is zeer belangrijk. Zit daar een lek in, gaat cilinder 4 valse lucht aanzuigen... met alle gevolgen van dien.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 29, 2006 20:32

Een gat in de zuiger kan onstaan door het tengevolge van een lek in het inlaattrajekt, (jn dit geval de aansluiting op cil nummer 4) te arm geworden mengsel.(Valse lucht) Hierdoor onstaat detonatie, waardoor de drukken en temperaturen boven de zuiger zodanig kunnen oplopen dat er een gat in het zuigerdak smelt.
Dit kan dus gebeuren als de vacuumslang van de rembekrachtiger een lek vertoond. (Enerszijds arm mengsel, anderszijds onvoldoende vacuum om je membraam in je bekrachtiger voldoende te kunnen ondersteunen. :wink:
Je bekrachtiger zelf kan trouwens ook lek zijn. Meestal kun je dit vrij goed horen door bij stationair draaiende motor ( =hoog vacuum) je oor te luister te leggen in de pedalenbak. (Daar waar de stift van het rempedaal in de achterzijde van de bekrachtiger verdwijnt.)

( Of het truukje met remreiniger hier werkt vraag ik me af. :? Wie??)

Ehh @ Egbert: OFF T, maar hoe bevallen die "Roetsj" blokken ?? :o
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

StefQV
Member
Member

ma mei 29, 2006 20:48

Een gat in de zuiger kan onstaan door het tengevolge van een lek in het inlaattrajekt, (jn dit geval de aansluiting op cil nummer 4) te arm geworden mengsel.(Valse lucht) Hierdoor onstaat detonatie, waardoor de drukken en temperaturen boven de zuiger zodanig kunnen oplopen dat er een gat in het zuigerdak smelt.
Dit kan dus gebeuren als de vacuumslang van de rembekrachtiger een lek vertoond. (Enerszijds arm mengsel, anderszijds onvoldoende vacuum om je membraam in je bekrachtiger voldoende te kunnen ondersteunen. :wink:
Je bekrachtiger zelf kan trouwens ook lek zijn. Meestal kun je dit vrij goed horen door bij stationair draaiende motor ( =hoog vacuum) je oor te luister te leggen in de pedalenbak. (Daar waar de stift van het rempedaal in de achterzijde van de bekrachtiger verdwijnt.)

( Of het truukje met remreiniger hier werkt vraag ik me af. :? Wie??)
Welk truukje :idea: bedoel je?

Ehh @ Egbert: OFF T, maar hoe bevallen die "Roetsj" blokken ?? :o

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 29, 2006 20:54

Nu staat het er 2 keer..:biggrin: :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

ma mei 29, 2006 20:57

Motor stationair laten draaien en met remmenreiniger op je vacuumslang spuiten.. als i valse lucht trekt trekt i nu remmenreiniger mee en dan zijn je remmen schoon.... eeeeuh gaat je motor ineens harder draaien bedoel ik :lol:

StefQV
Member
Member

ma mei 29, 2006 21:06

Motor stationair laten draaien en met remmenreiniger op je vacuumslang spuiten.. als i valse lucht trekt trekt i nu remmenreiniger mee en dan zijn je remmen schoon.... eeeeuh gaat je motor ineens harder draaien bedoel ik :lol:
@Dré: bedoel je zoals bij een dieselmotor die op hol kan slaan wanneer de remservo lek is. Of ben ik verkeerd?:

Terug naar “Algemene Technische vragen”