twee stevige schijven in de plaats van de originele en ook eventueel krachtigere remklauwen.

Iemand enige ervaring mee?
Grtz
Stef
Heu, hoe bedoel je?hoe ga je dan je handrem bedienen ?
Wat bedoel je precies met steviger?Alleen vooraan wil ik ze ietsje steviger.
Bedankt voor de links maar euh, een gat in de zuiger?Ik heb er een beetje een hekel aan om leveranciers te nomen, omdat je snel weer anderen tekort doet, maar bij Giacomini Kun je iig remslangen en SBS blokken krijgen. AR-Parts heeft ook Goodrich slangen en Giuliaweb vlgs mij ook. Dussss.
MAAR: Eerst de rembekrachtiger eens controleren. Een lek in je aansluitleiding (Achterzijde blok links, nabij cil 4) kan je al snel een gat in de zuiger van cil 4 opleveren..BIj twijfel deze slang meteen vervangen!!!!.
Een gat in de zuiger kan onstaan door het tengevolge van een lek in het inlaattrajekt, (jn dit geval de aansluiting op cil nummer 4) te arm geworden mengsel.(Valse lucht) Hierdoor onstaat detonatie, waardoor de drukken en temperaturen boven de zuiger zodanig kunnen oplopen dat er een gat in het zuigerdak smelt.
Dit kan dus gebeuren als de vacuumslang van de rembekrachtiger een lek vertoond. (Enerszijds arm mengsel, anderszijds onvoldoende vacuum om je membraam in je bekrachtiger voldoende te kunnen ondersteunen.![]()
Je bekrachtiger zelf kan trouwens ook lek zijn. Meestal kun je dit vrij goed horen door bij stationair draaiende motor ( =hoog vacuum) je oor te luister te leggen in de pedalenbak. (Daar waar de stift van het rempedaal in de achterzijde van de bekrachtiger verdwijnt.)
( Of het truukje met remreiniger hier werkt vraag ik me af.Wie??)
Welk truukjebedoel je?
Ehh @ Egbert: OFF T, maar hoe bevallen die "Roetsj" blokken ??
@Dré: bedoel je zoals bij een dieselmotor die op hol kan slaan wanneer de remservo lek is. Of ben ik verkeerd?:Motor stationair laten draaien en met remmenreiniger op je vacuumslang spuiten.. als i valse lucht trekt trekt i nu remmenreiniger mee en dan zijn je remmen schoon.... eeeeuh gaat je motor ineens harder draaien bedoel ik