Speeder

!@#$% Auto volledig onder de steengruis :(

za mei 27, 2006 19:09

Ik geloofde mijn ogen haast niet toen ik het zag. Na een week weg te zijn geweest kom ik erachter dat er vlak naast mijn auto mensen bezig zijn geweest met het slijpen van 1 of andere steensoort. Mijn auto staat overdekt maar het is niet meer te achterhalen wie die persoon geweest is.

Nu is mijn recent (rood) gespoten alfa dus helemaal dof en bedenkt onder een laag gruis. Tot overmaat van ramp hebben ze ook nog een brede baan geprobeerd schoon te vegen op mijn dak. Dit heeft dus onvermijdelijk geresulteerd in een dof en hoogstwaarschijnlijk bekraste baan. Ik weet niet hoe dicht ze op mijn auto gestaan hebben en weet dus ook niet of het er met gang op gekomen is. Het is van dat fijne scherpe poeder.

Hoe krijg ik dit er in godsnaam af zonder mijn lak nog meer naar de mallenmoeren te helpen? Denken jullie dat mijn lak nog oke is, en zo niet: kan ik het er nog uit poetsen met was/poets of iets anders? Graag een goed advies, want ik zit me hier echt helemaal op te vreten [-o<

Misschien valt het allemaal wel mee, ik hoop het maar want ik heb er net zoveel in geinvesteerd :(

Toco

RE: !@#$% Auto volledig onder de steengruis :(

za mei 27, 2006 19:41

Om te beginnen nu even buiten zetten (hier regent het), dan gaat het gruis er, naar mijn idee, via een van de rustgiste manieren af.......

Ik hoop inderdaad voor je dat het meevalt. Wellicht eerste even langs het bedrijf waar je hem hebt laten spuiten voor je zelf gaat poetsen?

Wij [-o< in ieder geval me je mee op een goede afloop!

Reddevil

za mei 27, 2006 19:51

wel eerst foto maken, van de toestand zoals je het hebt aangetroffen + een onafhankelijk persoon laten zien!

vervolgens kijken of je het eraf kan spoelen, en mocht je achteraf toch schade hebben..dan staat de weg vrij om de 'daders' te achterhalen.
ik ben bang dat de politie niet veel zal ondernemen in deze. Wordt een Civiele-procedure

maar hopen op het beste!

Speeder

za mei 27, 2006 19:57

Het probleem is dus dat de motor nog half open is, en ik hem dus niet zomaar buiten kan zetten. Is het misschien een idee om hem met een tuinslang voorzichtig af te spuiten? Ik bedoel, het zal er toch af moeten? Hij staat in een stalling waar afgelopen week meerdere mensen gelopen hebben, dus achterhalen wie het geweest is is vrijwel onmogelijk. Ik moet toch een oplossing zoeken om hem te ontdoen van deze troep...

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

za mei 27, 2006 20:25

Héél véél water gebruiken!!!! (Daarom is buiten zetten met dit ***-weer eigenlijk wel een goeie optie, maar met een open motor niet de slimste inderdaad)

Suc6!!! We hopen met je mee dat het meevalt.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

za mei 27, 2006 20:29

Motorkap open, plastik zak over de motor heen en 100% zeker zijn dat ie 100% dicht is.
Foto's maken!

Naar buitenrollen en afspuiten met water, daarna hoge druk....

Als het een gezamelijke garage is kunnen niet meer mensen de dader zijn dan wie een plek daar heeft!

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

za mei 27, 2006 21:12

Zo zag ik ooit eens twee stomdronken idioten hun brommobiel blauw spuiten op straat.

Prachtige spuitnevel op de leasebak ernaast. Was natuurlijk bij een Dirck III in de buurt...

Speeder

za mei 27, 2006 21:21

Oke, ik ben net weer terug. Ik heb hem buiten gezet, en in de regen met emmertjes water voorzichtig afgespoeld. De schade lijkt op het eerste gezicht mee te vallen. Natuurlijk is de auto nu nat, dus is het slecht te zien.
Wat al wel te zien is, zijn de krassen op het dak. Er is getracht het zand met een doek weg te vrijven en dit heeft zijn sporen nagelaten. Er zitten dus hele fijne krassen op, een beetje a la van die (ronde) krassen die je ook wel is ziet op de gemiddelde auto door verkeerd wassen.

Morgen ga ik nog een keer kijken, als de auto droog is. Heeft iemand nu misschien al een paar tips wat betreft het verwijderen van deze krassen? Rode was? Voorzichtig met commandant misschien? Ik heb er zelf jammergenoeg weinig ervaring mee...

Speeder

Re: RE: !@#$% Auto volledig onder de steengruis :(

za mei 27, 2006 21:24

Motorkap open, plastik zak over de motor heen en 100% zeker zijn dat ie 100% dicht is.
Foto's maken!

Naar buitenrollen en afspuiten met water, daarna hoge druk....

Als het een gezamelijke garage is kunnen niet meer mensen de dader zijn dan wie een plek daar heeft!
Het probleem is dat er in en rond die loods een aantal bouwvakkers gelopen hebben i.v.m een grote verbouwing....buiten mijn weten om natuurlijk. Achteraf gezien had ik er dan natuurlijk wel een doek overheen gelegd maarja... :(

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

za mei 27, 2006 22:07

Blijft jammer...

Ik zou wel na het schoonspuiten en op laten drogen van de auto goed controleren of alle "vuil" van de lak is verdwenen.
Als men heeft liggen slijpen kunnen kleine delen ook licht zijn ingebrandt in de lak.

Zonodig plaatselijk proberen of dit met commandant weg gaat!

Succes

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

za mei 27, 2006 23:40

Wat verschrikkelijk balen zeg, :(

Ik zou toch proberen te achterhalen wie daar aan het werk zijn geweest.
Gewoon overal aanbellen en vragen stellen.
Dan even je verzekering bellen welke volgende stappen je moet nemen.
Misschien moet je wel een politierapport op laten stellen.
Via je rechtsbijstand of bevriende advocaat het bedrijf aansprakelijk stellen voor ten eerste de schoonmaakkosten en ten tweede de schade.
Dat bedrijf (of de persoon) is er gewoon voor verzekerd.

Heb ook iets soortgelijks aan de hand gehad. Op bovenstaande wijze was de schade snel hersteld.

kroehlur

zo mei 28, 2006 08:05

Voordat je aan de slag gaat met Commandant, eerst met een claybar proberen. Deze haalt vuil en kleine deeltjes van je lak af. Erg goed spul maar wel goed voor je armspieren, dat dan weer wel.

Reddevil

zo mei 28, 2006 10:27

ergens in een andere topic las ik over autoglym...(renovator)

inmiidels heb ik het zelf geprobeerd en idd het werkt.... amazing goed :lol:

Ps. vaklieden zijn via een bouwbedrijf altijd te achter halen door de projectleider of een inplanner etc,.
iedereen werkt namelijk met een rooster
Je staat er versteld van hoeveel erin nederland vastgelegd (moet) word(t)(en)

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: !@#$% Auto volledig onder de steengruis :(

zo mei 28, 2006 11:06

Heeft iemand nu misschien al een paar tips wat betreft het verwijderen van deze krassen? Rode was? Voorzichtig met commandant misschien? Ik heb er zelf jammergenoeg weinig ervaring mee...
In ieder geval achterhalen welk bedrijf dit was. Lijkt mij niet zo`n moeilijke klus. Voordat je zelf de boel gaat verprutsen zou ik de lak laten beoordelen door een poetsbedrijf. Wellicht kunnen die het eea netjes weg polijsten. De rekening stuur je naar de veroorzaker.

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 28, 2006 11:56

Zonde altijd dit soort acties :?
Is bolide helemaal top, overkomt je dit...................
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”