MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member

Giulia Nuova TS ombouw – uitlaat perikelen

wo mei 24, 2006 23:16

Hierbij even een verzoek om advies aangaande het onderstaande probleem.

Het spruitstuk 105/TS (Alfa Strada & oorspronkelijk via OGK parts Duitsland) gemonteerd in ons Nuova/TS project, echter :evil: :evil: :evil: het spruitstuk komt tegen het stuurhuis aan, onze Nuova is voorzien van een ZF stuurhuis.
Iemand nog suggesties hoe dit op te lossen?

Aanvullende info, rest van de uitlaat 60mm & 2x CSC dempers is nog niet gemonteerd. Verder zijn nieuwe motorsteunen gemonteerd echter ik neem aan dat hier géén verschillende uitvoeringen voor zijn?!.

Foto’s heb ik beschikbaar maar krijg ze helaas niet bij dit topic geplaatst. Alternatief is de foto’s te bekijken via de volgende link,
Klik hier
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Andretti Molletti

RE: Giulia Nuova TS ombouw – uitlaat perikelen

do mei 25, 2006 00:19

Zitter er op je motorsteunen vulplaten van ongeveer 5 mm dik?
zo niet dan kun je er een links opleggen en kijken of dat helpt...

Anders je spruitstuk ietsjes doorzetten (heetstoken endichter naar het blok buigen)

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 25, 2006 12:50

Afbeelding

Afbeelding

Ja dat is veel te close ! (zou bijna blij zijn dat ik die niet gekopieerd heb) maar moet op te lossen zijn....
Even denken: Pas laten maken - hoewel je dat bij een pasklaar spruitstuk liever niet wilt - tis alleen niet anders vrees ik

EPS ofzo? (er zijn er natuurlijk veel meer) :-k

O ja: misschien daarna het spruitstuk hittewerend maken? (komt sowieso toch dicht bij het stuurhuis en de hoofdremcylinder...Doe je het gelijk goed!
:wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member

do mei 25, 2006 13:18

Dré, met links bedoel je uitlaatzijde of inlaatzijde?

Tom, spruitstuk is blijkbaar géén 'plug and play' uitvoering, of zou het te maken hebbenmet de motorsteunen (verschillende types???).

Mogelijkheid om spruitstuk wat verder om te zetten is géén probleem. Tot nu toe heb ik al wat meer aanpassingen moeten doen en met name aan het inlaathuis. Zoals te zien is op enkele foto's paste het inlaat huis niet vlekkeloos. Enerzijds kwam de stekker aansluiting van de gasklep tegen het binnenscherm en de gasklep bediening zat strak tegen de rand van het spatbord. De bocht van het inlaathuis is dus ingekort en er is nu wel voldoende ruimte.

Wie weet trouwens waar ik de groen/zwarte draad welke in de stekker van de branstofpomp (roze/wit draad) zit, moet aansluiten?Dit is de enige draad welke ik tot nu toe niet kan thuis brengen, verder kom ik deze op het elec schema van de 75 niet tegen :?
Laatst gewijzigd door MiaGiulia op do mei 25, 2006 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Arthur
GT 1300 Junior '67
166 TS "Pekel racer"

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 25, 2006 13:36

Arthur: is die groen/zwarte draad niet de schakeldraad die de pomp zou moeten laten werken als de motor loopt/gestart wordt? (zodat de pomp niet gewoon draait als er 'gewoon' contact is?)

Dré zal hierop wel kunnen antwoorden.

Het lijkt eigenlijk wel ofdat je motorsteun wat hoog is! als het lager zou zijn heb je meer afstand. Als de inlaatzijde wat hoger zou zijn kantelt het blok iets verder en creer je ook ruimte (ik zou het hierin zoeken als ik jou was en het spruitstuk lekker zo laten...)
Even denken of er slimmere - qua ruimte - stuurhuizen zijn?
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Re: RE: Giulia Nuova TS ombouw – uitlaat perikelen

do mei 25, 2006 17:23

Zitter er op je motorsteunen vulplaten van ongeveer 5 mm dik?

Anders je spruitstuk ietsjes doorzetten (heetstoken endichter naar het blok buigen)
Wat Dre zegt dus... :wink: Maar gezien je tekort aan ruimte bij de inlaatdingen zal het wel stoken en buigen worden. De lak valt er dan af maar dat is na de eerste rit ook zo.
Dirk - Giulia2000TS

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mei 25, 2006 19:22

Omzetten kan natuurlijk maar is best lastig.
Was het mijn spruitstuk danb zou ik alle 4 pijpen nabij de flens aan de onderzijde in gaan zagen. Daarna spruitstuk verder doorzetten en daarna de zaak aan de onderzijde weer dichtlassen. Zie je niks van en je hoeft je geen zorgen te maken over niet vlak aanliggende flenzen.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member

do mei 25, 2006 23:30

Heren, bedankt voor jullie suggesties en tips.

Het is opmerkelijk dat techneuten vaak in oplossingen denken zoals blijkt uit de reacties. Echter weinigen vragen zich af wat de oorzaak kan zijn. Het spruitstuk zal naar ik aanneem goed zijn, omdat deze hoogstwaarschijnlijk met behulp van een mal gefabriceerd (gelast) zal zijn. Binnen deze las opstelling voor het spruitstuk zijn natuurlijk toleranties maar niet dusdanig dat er zulke afwijkingen zijn dat het spruitstuk tegen het stuuurhuis aankomt!

Ik zal de suggestie zoals vermeld om het probleem op te lossen eens overdenken, want de aankomende week kan ik helaas niet verder met het project TS omdat ik vanaf vrijdag voor een week in Dubai & Tehran zit.
Voor wat betreft mijn vermoeden dat er verschillen in motorsteunen zouden kunnen zijn, krijg ik weinig reacties. Dirk wat weet jij van motorsteunen en met name of er ook verschilende uitvoeringen danwel hoogtes beschikbaar zijn.

Saluti,
Arthur
GT 1300 Junior '67
166 TS "Pekel racer"

Andretti Molletti

vr mei 26, 2006 00:10

Zitten er op je motorsteunen vulplaten van ongeveer 5 mm dik?
Dat noemen we oorzaak zoeken... je moet wel alles lezen he!!

;)

Gais
Junior Member
Junior Member

vr mei 26, 2006 13:43

Echter weinigen vragen zich af wat de oorzaak kan zijn.
:wink: :mrgreen:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 26, 2006 17:30

Het is opmerkelijk dat techneuten vaak in oplossingen denken zoals blijkt uit de reacties. Echter weinigen vragen zich af wat de oorzaak kan zijn. Het spruitstuk zal naar ik aanneem goed zijn, omdat deze hoogstwaarschijnlijk met behulp van een mal gefabriceerd (gelast) zal zijn. Binnen deze las opstelling voor het spruitstuk zijn natuurlijk toleranties maar niet dusdanig dat er zulke afwijkingen zijn dat het spruitstuk tegen het stuuurhuis aankomt!
Jammer dat je aanneemt dat het spruitstuk goed is. Techneuten werken niet met aanname's.. :wink:

Ik neem aan..... :wink: dat je je beide motorsteunen niet omgewisseld hebt en neem maar van mij aan dat men het met de pasvorm van uitlaatsystemen over het algemeen niet al te nauw neemt.:biggrin:

Een vulplaat van 5 mm gaat niet helpen. Tussen je stuurhuis en je spruitstuk moet toch minimaal 15-20 mm ruimte komen en een hitteschild lijkt me ook niet overdreven. Als je je rechtermotorsteun gaat opvullen kom je nog dichter tegen het stuurhuis. Eigenlijk zou je links iets moeten kunnen wegnemen, dan zakt ie en draait ie van het stuurhuis af. :wink:
Als het blok er echt scheef inhangt kun je dat gemakkelijk zien aan de carterpan. Deze moet vrijwel horizontaal lopen terwijl de kop naar links neigt.

Oh ja, de oorzaak is dat je er een verkeerd blok (Ts) in hebt gehangen..:biggrin: :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

kroehlur

vr mei 26, 2006 17:55

Er zijn wel twee verschillende motorsteunen - een voor de GT en Giulia en een andere voor de Spider 2000, maar die zijn niet zomaar om te wisselen. Waar die vast wordt gezet op de dwarsbalk zijn de gaten en dus bouten/tapeinden gespiegeld.

AMHIK

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mei 26, 2006 18:00

HDYK

Andretti Molletti

vr mei 26, 2006 18:01

Oh ja, de oorzaak is dat je er een verkeerd blok (Ts) in hebt gehangen..:biggrin: :wink:
:jumping:

Het hoeft waarschijnlijk geen snelle juul te worden ;)

Terug naar “Algemene Technische vragen”