slecht starten 75 1.8 IE
Geplaatst: wo mei 24, 2006 00:30
Hoi!
sinds kort (een maandje ongeveer) start mijn 75 sporadisch slecht. met warme motor start hij eigenlijk altijd als voorheen, maar met koude motor start hij soms na 2 of 3 keer pas, met als uitzondering dat ik vorige week zondag met de bus naar Enschede moest omdat ie helemaal niet startte! toen ik afgelopen vrijdag weer in Doetinchem was, waar de auto stond, probeerde ik spanning te meten aan de brandstofpomp, met op contact zetten kon ik eigenlijk niets meten, is dit normaal? en toen ik m probeerde te starten na enkele zekeringen en het brandstofpomp relais even eruit gehad had om te controleren en terug gestoken had, startte hij direct! hij loopt verder ook gewoon normaal, houdt niet in ofzo. wel heb ik een tik erbij vanaf een bepaald toerental en alleen bij lichte belasting, maar ik denk dat dit een hitteschild betreft?
ik heb vandaag even onder de motorkap gekeken of mn bougiekabels ed. er nog goed uitzagen en van de achterste bougiedop was een stukje van het rubber wat helemaal bovenop zit, af, zag er vers uit, maar was alleen rubber dus daar heb ik me niet druk om gemaakt.
wat ik wel zag, was groene prut (koelvloeistof) die uit een moer midden boven op het blok kwam en in het bougiegat van mn 3e (vanaf distributiezijde) cilinder liep, ik heb hier een fototje van.

kan dit met elkaar te maken hebben, is dit minimale lekken erg (ik heb nog genoeg koelvloeistof in het resevoir) of moet ik direct stappen ondernemen?
sinds kort (een maandje ongeveer) start mijn 75 sporadisch slecht. met warme motor start hij eigenlijk altijd als voorheen, maar met koude motor start hij soms na 2 of 3 keer pas, met als uitzondering dat ik vorige week zondag met de bus naar Enschede moest omdat ie helemaal niet startte! toen ik afgelopen vrijdag weer in Doetinchem was, waar de auto stond, probeerde ik spanning te meten aan de brandstofpomp, met op contact zetten kon ik eigenlijk niets meten, is dit normaal? en toen ik m probeerde te starten na enkele zekeringen en het brandstofpomp relais even eruit gehad had om te controleren en terug gestoken had, startte hij direct! hij loopt verder ook gewoon normaal, houdt niet in ofzo. wel heb ik een tik erbij vanaf een bepaald toerental en alleen bij lichte belasting, maar ik denk dat dit een hitteschild betreft?
ik heb vandaag even onder de motorkap gekeken of mn bougiekabels ed. er nog goed uitzagen en van de achterste bougiedop was een stukje van het rubber wat helemaal bovenop zit, af, zag er vers uit, maar was alleen rubber dus daar heb ik me niet druk om gemaakt.
wat ik wel zag, was groene prut (koelvloeistof) die uit een moer midden boven op het blok kwam en in het bougiegat van mn 3e (vanaf distributiezijde) cilinder liep, ik heb hier een fototje van.

kan dit met elkaar te maken hebben, is dit minimale lekken erg (ik heb nog genoeg koelvloeistof in het resevoir) of moet ik direct stappen ondernemen?