koelvloeistof lekkage gtv6 ;iemand nog tips?
Geplaatst: zo mei 07, 2006 21:27
He allen ; na noodgedwongen de registerdag te hebben bezocht als passagier van Co's alfetta gtv (wat niet echt een straf is hoor) heb ik me de dagen erop bezig gehouden met het opsporen van de oorzaak van de lekkage:
Al snel bleek dat t niet de waterpomp of radiator was; deze waren beiden lekvrij. Wel bleken de 2 dikke slangen van de radiator op het thermostaat huis niet goed aangedraaid te zijn .(ik had de week ervoor de distributiriem laten vervangen en daarbij waren die slangen los geweest) .
Maar; nogmaals goed aandraaien hielp maar ten dele. Er bleek ook wat klvlstf tusen de cilinderkoppen te staan wat ik met een doek en een stuk gordijnrails( uit die sloopcaravan
)heb weggehaald.
Daarna de auto meerdere malen zo'n 20 a 25 min laten draaien (tot de fan enkele keren was aangeslagen) waarbij er geen lekkage meer was te zien.
Opgelost, dacht ik. Niet dus, afgelopen week bleek er weer vloeistof tussen de koppen te staan en liep het zelfs langs de buitenkant bij de linker cilinderbank op de grond...
Zover ik kan beoordelen lekt de koppakking dus naar buiten toe. In het reservoir is geen borrelen waarneembaar , klvlstf ruikt niet naar uitlaatgassen ,het ding rookt niet wit en ook aan de olie zie ik niks vreemds..
Op aanraden van mn maat (auto monteur van professie) heb ik er een blikje lekstop van Wynns ingekieperd.
Lekkage is in de loop van de afgelopen dagen verdwenen !! Gisteren nog gekeken; geen druppel meer onder de auto...Sindsdien niet mee gereden of laten draaien>net weer gekeken>2 plasjes eronder: Nu aan beiden zijden van de motor....
Da's toch om een platte kerbonkel van te krijgen!!!
Iemand die hier nog iets nuttigs over kan zeggen?
Alfast bedankt voor t meedenken, grtz, fRank
Al snel bleek dat t niet de waterpomp of radiator was; deze waren beiden lekvrij. Wel bleken de 2 dikke slangen van de radiator op het thermostaat huis niet goed aangedraaid te zijn .(ik had de week ervoor de distributiriem laten vervangen en daarbij waren die slangen los geweest) .
Maar; nogmaals goed aandraaien hielp maar ten dele. Er bleek ook wat klvlstf tusen de cilinderkoppen te staan wat ik met een doek en een stuk gordijnrails( uit die sloopcaravan

Daarna de auto meerdere malen zo'n 20 a 25 min laten draaien (tot de fan enkele keren was aangeslagen) waarbij er geen lekkage meer was te zien.
Opgelost, dacht ik. Niet dus, afgelopen week bleek er weer vloeistof tussen de koppen te staan en liep het zelfs langs de buitenkant bij de linker cilinderbank op de grond...
Zover ik kan beoordelen lekt de koppakking dus naar buiten toe. In het reservoir is geen borrelen waarneembaar , klvlstf ruikt niet naar uitlaatgassen ,het ding rookt niet wit en ook aan de olie zie ik niks vreemds..
Op aanraden van mn maat (auto monteur van professie) heb ik er een blikje lekstop van Wynns ingekieperd.
Lekkage is in de loop van de afgelopen dagen verdwenen !! Gisteren nog gekeken; geen druppel meer onder de auto...Sindsdien niet mee gereden of laten draaien>net weer gekeken>2 plasjes eronder: Nu aan beiden zijden van de motor....
Da's toch om een platte kerbonkel van te krijgen!!!
Iemand die hier nog iets nuttigs over kan zeggen?
Alfast bedankt voor t meedenken, grtz, fRank