[size=18]]k ben in het bezit van een Alfa Romeo 145 1.9 TD, de kilometerstand staat op 190.000 km, dus tijd voor een nieuwe distributieriem. Ik heb mijn auto naar een Alfa Romeo dealer gebracht en na het vervangen van de riem hoorde ik rechtsvoor een tikkend geluid wat er voor de reparatie niet was. Ik heb, achteraf niet slim, een paar honderd kilometer met mijn auto gereden totdat de motor het begaf.
Nu zegt dezelfde garage dat er een haarscheur in de zuiger heeft gezeten en dat hierdoor de zuiger kapot is gegaan en tegen de klep aan is gekomen. (de zuiger lag in drie stukken). Ik denk zelf dat de distributieriem niet op tijd heeft gestaan. De riem zelf was niet kapot en er was een (1) klep beschadigd. De garage heeft alles gedemonteerd en ik heb ook hier weer een rekening voor gekregen.
Ondertussen heb ik een andere 145 gekocht, uit noodzaak, en heb ik nog steeds de andere. Via de Bovag heb ik geinformeerd wat ik hier tegen kan doen en deze gaven aan om contra-expertise te laten uitvoeren. Dit moet ik eerst zelf betalen om dit eventueel later via de garage terug te claimen.
Nu is mij vraag of iemand hier ervaring mee heeft en wie er eventueel tips voor mij heeft wat te doen. Als het natuurlijk echt zo is dat er een haarscheurtje in de zuiger heeft gezeten, dan ben ik ook het geld voor de contra-expertise kwijt. De auto is verder in goede staat, eind vorig jaar heeft hij een grote beurt gehad en eind maart is hij APK gekeurd, normaal laat ik al het onderhoud bij een andere dealer doen (waar ik de auto heb gekocht), maar in het geval van de distributieriem heb ik dit door een Alfa Romeo dealer laten doen.[/size]