Pagina 1 van 1
Diagnose stellen electronische toerenteller
Geplaatst: ma mei 01, 2006 10:46
door Dinky Boy
Zo ziet er dus altijd uit, of de motor (van Spider uit '81) nou loopt of niet.
En dan bedoel ik niet de onscherpte (sorry voor de slechte foto) maar de naald die sinds vorig voorjaar steeds treurig naar beneden wijst
Hoe bepaal ik wat er aan de hand is?
Klok stuk, opnemer stuk of wat anders? Wat is de slimste manier om te werk te gaan? Het is een electronisch exemplaar.
RE: Diagnose stellen electronische toerenteller
Geplaatst: ma mei 01, 2006 10:49
door Andretti Molletti
Is het een mechanische teller dink??
Loopt er een mechanische kabel naar je waterpomp??
RE: Diagnose stellen electronische toerenteller
Geplaatst: ma mei 01, 2006 10:58
door Dinky Boy
Nope, electronisch en eerder deed-ie het wel.
RE: Diagnose stellen electronische toerenteller
Geplaatst: ma mei 01, 2006 11:13
door Andretti Molletti
Neem eens een foto van de aansluitingen op je Bobine... zit de groen (groen/witte?) draad nog goed vast?
RE: Diagnose stellen electronische toerenteller
Geplaatst: zo mei 21, 2006 18:45
door Dinky Boy
Die zat niet vast. Er hing een groene draad los en er zat een ongebruikt lipje op de bobine.
Maarrrr... 1 + 1 =.... 0
Bevestigen van het stekkertje deed de toerenteller niet functioneren. Kan ik de klok zelf op één of andere manier testen?
RE: Diagnose stellen electronische toerenteller
Geplaatst: zo mei 21, 2006 19:48
door @lfa@lgra
Draad even doormeten met je superdeluxe A... meter.
Ik neem aan dat je de draad op de juiste aansluiting hebt geprikt ,het stekkertje fris is en dat deze aansluiting schoon is???
RE: Diagnose stellen electronische toerenteller
Geplaatst: zo mei 21, 2006 22:17
door Dinky Boy
Hm, op nummer 15 (van de Bosch) zit de bruine geprikt...
Kan ik veilig experimenteren met omwisselen om 'blaas' ik dan de bobine of wat anders op
Wat er bij die achterste lipjes staat is zonder tandartsenmondspiegeltje (3 x woordwaarde) met geen mogelijkheid te lezen. Het lijkt er op dat bij dat vrije lipje een +je staat, maar zeker weten doe ik dat niet.
RE: Diagnose stellen electronische toerenteller
Geplaatst: zo mei 21, 2006 22:55
door @lfa@lgra
Ik begrijp dat je em al op de verkeerde aansluiting geprikt hebt, de plus van het Kontaktslot (15, de bruine????)
Dit is de draad die rechtstreeks vanaf het kontaktslot komt.
De bedoeling is dat ie op aansluiting 1 of - komt. (Dus bij de zwarte en de witte op) Als het niet werkt het schuifstekkertje ff schoonmaaken en aanklemmen. Hij is dr tenslotte niet voor niets afgevallen.

Gek genoeg zie ik wel een vrije aansluiting bij de bruine draad (Die wel op de goede plek zit) en niet bij de groene en de witte????
RE: Diagnose stellen electronische toerenteller
Geplaatst: zo mei 21, 2006 23:48
door Andretti Molletti
Lijkt een foute bedrading? )omgewisselde +15 en 1??
+15 is idd je plus 12 volt vanaf je contactslot
de andere aanduiding heeft een 1, daaraan moet je toerenteller draad zitten!
RE: Diagnose stellen electronische toerenteller
Geplaatst: zo mei 21, 2006 23:52
door Dinky Boy
Dank U heren, ik ga morgenavond even proberen.
RE: Diagnose stellen electronische toerenteller
Geplaatst: zo mei 21, 2006 23:57
door Andretti Molletti
je kan me bellen als je hulp nodig hebt

RE: Diagnose stellen electronische toerenteller
Geplaatst: ma mei 22, 2006 18:39
door @lfa@lgra
De bedrading zit goed Dink. Net ff vergeleken met een andere Bosch Bobine uit "Het magazijn"
Als je goed kijkt staat bij de onderste aansluiting ( Bruine draad) ook het nummer 15.
Groene draad dus op bovenste aansluiting "bijprikken".
(En ik wens niet gebeld te worden...Uitsluitend huisbezoeken.) 
RE: Diagnose stellen electronische toerenteller
Geplaatst: di mei 23, 2006 22:44
door Dinky Boy
Extra lipje gemonteerd... groene draad bijgeprikt... starten... euh...

startmotor gaat zeeeer moeizaam rond...

Groene draad maar weer losgetrokken, opnieuw star..
VROEM! Binnen een tel slaat-ie aan. Ergens klopt er iets niet..
Tijd voor plan B?
RE: Diagnose stellen electronische toerenteller
Geplaatst: di mei 23, 2006 22:59
door Andretti Molletti
je bent lid EC, had je lid TC moeten worden
lijkt je +50 op de groene draad vanaf de startmotor... ligt er ergens niet nog een draad los?????