Pagina 1 van 1

coil over in 116 serie

Geplaatst: za apr 29, 2006 20:51
door GTV
Is het nodig om hem in de motorruimte door te lassen of evt te verstevigen :?: :?:

RE: coil over in 116 serie

Geplaatst: za apr 29, 2006 21:50
door bralfa
Niet echt nodig wel beter natuurlijk. Je zet maar iets van 25 kg dus valt wel mee

RE: coil over in 116 serie

Geplaatst: zo apr 30, 2006 18:56
door GTV
Heeft hier niemand ervaring mee :?: :?: :?:
Of evt gtv6 torsies in een 2L :?

RE: coil over in 116 serie

Geplaatst: zo apr 30, 2006 19:05
door bralfa
De coilovers (nog) niet.

Ik rij momenteel wel met gtv6 torsies in mijn giulietta ts. Voor straatgebruik is dit in combinatie met castorkogels en dikke stabi zeker voldoende.

Re: RE: coil over in 116 serie

Geplaatst: zo apr 30, 2006 19:17
door GTV
De coilovers (nog) niet.

Ik rij momenteel wel met gtv6 torsies in mijn giulietta ts. Voor straatgebruik is dit in combinatie met castorkogels en dikke stabi zeker voldoende.
Is het verschil goed te (voelbaar)merken met de 2L torsies :?:
Een dikke stabi zit eronder.

RE: coil over in 116 serie

Geplaatst: zo apr 30, 2006 19:28
door bralfa
Ik weet niet hoe dik de 2.0 torsies zijn... Ik ben van een 1.6 naar ts gegaan. Maar een v6 motor is ong 100 kilo zwaarder dan een ts. Dus dat verschil merk je best goed.

RE: coil over in 116 serie

Geplaatst: zo apr 30, 2006 19:32
door Maurizio
Roy,

ligt eraan wat je wil: nog redelijk comfort, snel straat gebruik of puur circuit.
Mijn opties zouden zijn:
1) Snel straatgebruik, comfort zou ik kijken naar gtv6 torsies (mits voor een prikje) en setje bilsteins..... (zo uit mijn hoofd 1.2x de stijfheid van 4 cil torsies, althans bij een 75)
2) Coil-over met een redelijk slappe veer (35 tot 50) Kg/cm met de mogelijkheid nog naar meer :lol:
3) Circuit gebruik zou ik eerder naar de 100 Kg/cm gaan voor de voorzijde. En dan begint doorlassen toch wel zijn vruchten af te werpen. Is niet perse nodig maar bij zulke veren is alle stijfheid die je uit je carrosserie kan halen nodig.

We hebben het er nog wel eens over :wink:

Saluti,
Maurizio

Re: RE: coil over in 116 serie

Geplaatst: zo apr 30, 2006 21:15
door GTV
Roy,

ligt eraan wat je wil: nog redelijk comfort, snel straat gebruik of puur circuit.
Mijn opties zouden zijn:
1) Snel straatgebruik, comfort zou ik kijken naar gtv6 torsies (mits voor een prikje) en setje bilsteins..... (zo uit mijn hoofd 1.2x de stijfheid van 4 cil torsies, althans bij een 75)
2) Coil-over met een redelijk slappe veer (35 tot 50) Kg/cm met de mogelijkheid nog naar meer :lol:
3) Circuit gebruik zou ik eerder naar de 100 Kg/cm gaan voor de voorzijde. En dan begint doorlassen toch wel zijn vruchten af te werpen. Is niet perse nodig maar bij zulke veren is alle stijfheid die je uit je carrosserie kan halen nodig.

We hebben het er nog wel eens over :wink:

Saluti,
Maurizio
:thumbs:

Re: RE: coil over in 116 serie

Geplaatst: zo mei 14, 2006 15:52
door Het-Licht
Roy,

ligt eraan wat je wil: nog redelijk comfort, snel straat gebruik of puur circuit.
Mijn opties zouden zijn:
1) Snel straatgebruik, comfort zou ik kijken naar gtv6 torsies (mits voor een prikje) en setje bilsteins..... (zo uit mijn hoofd 1.2x de stijfheid van 4 cil torsies, althans bij een 75)
2) Coil-over met een redelijk slappe veer (35 tot 50) Kg/cm met de mogelijkheid nog naar meer :lol:
3) Circuit gebruik zou ik eerder naar de 100 Kg/cm gaan voor de voorzijde. En dan begint doorlassen toch wel zijn vruchten af te werpen. Is niet perse nodig maar bij zulke veren is alle stijfheid die je uit je carrosserie kan halen nodig.

We hebben het er nog wel eens over :wink:

Saluti,
Maurizio
Dus als ik het goed begrijp zijn torsies ven een GTV6 dikker en dus stijver dan die van een 75 TS ? Klinkt dan wel interessant...

Re: RE: coil over in 116 serie

Geplaatst: zo mei 14, 2006 15:57
door GTV
Roy,

ligt eraan wat je wil: nog redelijk comfort, snel straat gebruik of puur circuit.
Mijn opties zouden zijn:
1) Snel straatgebruik, comfort zou ik kijken naar gtv6 torsies (mits voor een prikje) en setje bilsteins..... (zo uit mijn hoofd 1.2x de stijfheid van 4 cil torsies, althans bij een 75)
2) Coil-over met een redelijk slappe veer (35 tot 50) Kg/cm met de mogelijkheid nog naar meer :lol:
3) Circuit gebruik zou ik eerder naar de 100 Kg/cm gaan voor de voorzijde. En dan begint doorlassen toch wel zijn vruchten af te werpen. Is niet perse nodig maar bij zulke veren is alle stijfheid die je uit je carrosserie kan halen nodig.

We hebben het er nog wel eens over :wink:

Saluti,
Maurizio
Dus als ik het goed begrijp zijn torsies ven een GTV6 dikker en dus stijver dan die van een 75 TS ? Klinkt dan wel interessant...
Die zijn langer dan van 75, de oude type's 116 serie hebben nog een balkje eronder zitten waar de torsies inzitten.
Ik weet niet of de 3l v6 dikkere heeft dan de 75TS. :?

RE: coil over in 116 serie

Geplaatst: zo mei 14, 2006 20:11
door bralfa
75 en 90 torsies zijn niet te verwisselen met die uit een giulietta of gtv/6
Ookal zijn er giulietta's gemaakt met een "75"onderstel. Dus met korte torsies. Ik weet niet of dit ook het geval is met gtv's