Pagina 1 van 2
Achterste krukaskeerring 75 V6
Geplaatst: di apr 25, 2006 18:45
door Joris Groeneveld
De achterste krukaskeerring van de 75 begint wat enthousiaster te zweten en ik wil deze gaan vervangen.
Is dit te doen op een brug zonder het blok te moeten lichten?
Zo op de tekeningen te zien denk ik dat het een kwestie is van uitlaat demonteren, cardan los, staartstuk demonteren, vliegwiel demonteren en je kunt er bij.
Maar is dat ook zo?
Grt,
Joris
RE: Achterste krukaskeerring 75 V6
Geplaatst: di apr 25, 2006 19:00
door patje1100
lijkt mij een juist plan Joris
RE: Achterste krukaskeerring 75 V6
Geplaatst: di apr 25, 2006 20:22
door ravado
als ik mijn losse V6 bekijk dan zou dat zou moeten kunnen......vraag is of je voldoende ruimte overhoud tussen achterkant blok en de carosserie om de keerring tussen uit te frutselen en er weer een nieuwe netjes in te zetten....Mogelijk dat bij te weinig ruimte je het blok iets kan kantelen...?????
RE: Achterste krukaskeerring 75 V6
Geplaatst: di apr 25, 2006 20:26
door patje1100
Met dat staartstuk eraf Ravje ????
Man, dan kun je er zelfs nog een 33 tussen parkeren. Een Sjeffie Van zelfs

RE: Achterste krukaskeerring 75 V6
Geplaatst: di apr 25, 2006 20:53
door ravado
tuurlijk.....net zo makkelijk en net zo veel ruimte als jij ff je down-pipe loshaalt zeker?

RE: Achterste krukaskeerring 75 V6
Geplaatst: wo apr 26, 2006 00:37
door Alessandro
Moet kunnen.

Zet je hetvliegwiel wel weer in dezelfde stand terug?

RE: Achterste krukaskeerring 75 V6
Geplaatst: wo apr 26, 2006 10:59
door RG
Ik zou wel even van tevoren checken of je wel bij alle bouten van het staartstuk kan komen. Volgens de Reparatur Anleitung moet dit kunnen, maar ik kwam toch een paar boutjes tegen die er wegens ruimtegebrek niet uitwilden.

RE: Achterste krukaskeerring 75 V6
Geplaatst: wo apr 26, 2006 12:29
door Joris Groeneveld
En hoe heb je dit uiteindelijk opgelost?
RE: Achterste krukaskeerring 75 V6
Geplaatst: wo apr 26, 2006 12:38
door RG
Niet, hij hoefde er namelijk niet persé af. Ik moest alleen de achterste motorsteun vervangen die in het staartstuk zit. Het losmaken van het staartstuk leek mij daarom wel makkelijk om wat extra werkruimte te creëren. Uiteindelijk lukte dit ook wel door de hele motor wat achterover te kantelen.
RE: Achterste krukaskeerring 75 V6
Geplaatst: zo mei 07, 2006 18:32
door Joris Groeneveld
nou, het gaat dus niet lukken met blok in de auto
er zijn een aantal bouten van het staartstuk waar je gewoon niet bij komt
vanavond maar een begin maken aan plan B; blok er uit en dan ook maar meteen het zwetende stuurhuis vervangen door een droge welke nog over is van m'n oude ts
Re: RE: Achterste krukaskeerring 75 V6
Geplaatst: zo mei 07, 2006 20:50
door frankalfa
nou, het gaat dus niet lukken met blok in de auto
er zijn een aantal bouten van het staartstuk waar je gewoon niet bij komt
vanavond maar een begin maken aan plan B; blok er uit en dan ook maar meteen het zwetende stuurhuis vervangen door een droge welke nog over is van m'n oude ts
Hm da's ff wat meer werk Joris.....
Mgoed, je kunt dan ook direct dat stuurhuisje vervangen en je motorruimte ff inspecteren op vuil en evt roest...
Suc6, grtz, fRank
RE: Achterste krukaskeerring 75 V6
Geplaatst: ma mei 08, 2006 00:21
door giulia-tom

Beetje offtopic: kun je je stuurhuis met blok nog gemonteerd bij een V6 niet vervangen dan?
(Was mijn plan voor volgende week)

Re: RE: Achterste krukaskeerring 75 V6
Geplaatst: ma mei 08, 2006 00:24
door frankalfa

Beetje offtopic: kun je je stuurhuis met blok nog gemonteerd bij een V6 niet vervangen dan?
(Was mijn plan voor volgende week)

Offtopic Tom; ik weet t bij een v6 niet , maar bij een normale 4 cil nord kreeg ik het er met geen mogelijkheid tussenuit met de motor op zn plek....
Was er eentje met stuurbekrachtiging.
Grtz, fRank
Re: RE: Achterste krukaskeerring 75 V6
Geplaatst: ma mei 08, 2006 00:33
door Alessandro

Beetje offtopic: kun je je stuurhuis met blok nog gemonteerd bij een V6 niet vervangen dan?
(Was mijn plan voor volgende week)

Kan wel, had ik toch al gezegd.

RE: Achterste krukaskeerring 75 V6
Geplaatst: do mei 11, 2006 08:40
door Joris Groeneveld
Nou, afgelopen maandag alles vrij gemaakt en dinsdag het blok eruit getakeld.
Gister het blok helemaal gereinigd.
De krukaskeerring is inderdaad matig maar niet zo slecht als ik had gedacht, ga hem wel vervangen natuurlijk.
De werkelijke lekkage is een lekke pakking van het carterpandeksel.
Deze pakking heb ik een jaar geleden nog vervangen, ik snap er geen ***** van.