RG

Nogmaals Distributieriem V6 vervangen (GTV6)

wo mar 29, 2006 22:24

Topic zegt het al, ook ik ga binnenkort de distributieriem + waterpomp vervangen. Uiteraard heb ik Maartens topic gelezen en weet ik in principe precies wat me te wachten staat.
Waarom dan toch een nieuw topic? Wel, de GTV6 staat ergens in Verweggistan in een stalling en ik ga daar de paasdagen goed besteden, m.a.w: per ongeluk een onderdeeltje vergeten is geen optie en mijn vraag is meer of ik aan alle benodigde onderdelen gedacht heb.

Ik ga morgen (hopelijk) bij Tuynder halen:

60562106 distributieriem
60555345 waterpomp
60507414 pakking
60513022 spanrol

Nu bestaat er een gerede kans dat de spanrol voor m'n hydraulische spanner niet meer voorradig is bij Tuynder. Heeft iemand vast tips hoe/waar ik hier anders aan ga komen? :idea:

Alle verse tips en adviezen zijn welkom! :D

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Nogmaals Distributieriem V6 vervangen (GTV6)

wo mar 29, 2006 22:44

Huidige spanrol droogleggen is goedkoper, jij bent toch student? :idea:
Verder zou ik maar zorgen voor die twee kleine slangetjes tussen thermostaathuis en koppen. :!:

laatste tip: smeer de pakkingen in met 'stroop'. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

RG

Re: RE: Nogmaals Distributieriem V6 vervangen (GTV6)

wo mar 29, 2006 23:46

Huidige spanrol droogleggen is goedkoper, jij bent toch student? :idea:
Verder zou ik maar zorgen voor die twee kleine slangetjes tussen thermostaathuis en koppen. :!:

laatste tip: smeer de pakkingen in met 'stroop'. :wink:
Thanx, Alessandro.

Een spanrol droogleggen??? Dus het vet uit het lager halen... :shock:

Je bedoeld natuurlijk het hydraulische spansysteem droogleggen! Het plan is nu om alleen de rol te vervangen en de spanner te laten zitten. Mocht deze nog hydraulisch zijn en een keer gaan lekken kan ik die altijd nog droogleggen!

En voor die twee slangetjes, weet je daar toevallig de maten van? Of moeten die origineel Alfa zijn?

Tot slot vwb die stroop: ik heb hier nog een potje loctite 5923 staan die ik ga gebruiken!

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 30, 2006 00:06

diameter weet ik niet uit m'n hoofd, maar is gewoon standaard waterslang. Ik kan -als je wilt- morgen even opmeten.

Dus jij hebt nu de vertrouwde hdr. spanrol. Die slijten toch haast nooit?! :o (Lekken doen ze altijd :P )

p.s. kijk eens bij Gepruts en geprul aan Alfa's en zo (projecten), een paar pagina's terug staat wat over dit gebeuren (foto's zullen misschien al weg zijn???) :idea:

RG

do mar 30, 2006 17:28

Ja, ik had jouw mooie pruts-topic ( :biggrin: :wink: ) al 's doorgekeken, al weer vergeten dat jij ook met de waterpomp bezig bent geweest. :oops:
Dat topic roept meteen weer vragen op!

- Waar heb je de waterpomp besteld en wat kostte ie?
- Zaten de benodigde pakkingen er al bij?
- Als je de maat van die slangetjes even zou willen opmeten, super natuurlijk! :thumbs: Meten is tenslotte weten. :wink:

Belangrijkste vraag:
Mijn hydraulische spanner lekt NIET (hoe bestaat het hè :wink: ). Dus why change a winning team (droogleggen kan altijd nog), ik ben van plan om de spanner te laten zitten en alleen de rol zelf vervangen.
Maar ik begrijp nu dus dat mijn huidige rol waarschijnlijk nog wel een periode mee kan?

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member

do mar 30, 2006 21:09

waterpomp kost meen ik ca 125 euro(brezan)
lager heb ik nog nooit vv...
let op dat je de rotor goed draait...heb ik zelf ooit fout gedaan...ik had hem precies op het midden van het streepje gezet maar je moet het uiterste puntje gelijk houden met het streepje!!

succes...

let ook erop dat je de riemspanner (eigenlijk ontspanner ) goed instelt en vast maakt!! onderste moer is beetje lastig...

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 31, 2006 00:53

Waterpomp kost idd zo'n 120 euro en als het goed is zitten de pakkingen er bij. Was bij mij wel het geval. (Uiteraard gekocht bij Goos)
Ik denk idd dat de rol nog mee kan! Maar ik geef zo vanachter de p.c. natuurlijk geen garantie. :!: Je voelt echt zelf wel aan of het goed zit of niet, maar nogmaals, de org. rol gaat meestal heeeeeel lang mee. :D

:oops: diameter vergeten te meten. Doe ik morgen aan het eind van de middag, okay. :wink:

@pe1ryx: verdelerkap hoeft er niet af hoor, gewoon een streepje op het riemwiel zetten. :wink:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 31, 2006 16:25

Zo, even proberen op te meten. Ik kreeg de suifmaat er alleen een beetje scheef op en kwam zo aan een maat van 27mm. De werkelijke diameter zal dus 25 à 26mm bedragen. Slangmaten zijn altijd inch maten, dus voila: Eén Inch 100% zeker. je hebt 2x +/- 8cm nodig. prijs gaat altijd per 10cm, dus jij koopt 20cm eenduimse slang en je bent er helemaal klaar voor! :thumbs:

p.s. een van de vier aansluitingen is net een maatje dikker, maar daar kun je dus gewoon die dunnere slang overheen schuiven. Ik heb toen nog geïnformeerd naar org. slangen, maar volgens goos zijn die ook gewoon een maat! Het is maar een weet. :wink:

Terug naar “Algemene Technische vragen”