Pagina 1 van 1

geen vermogen/inhouden 145

Geplaatst: wo mar 29, 2006 16:27
door Crabtree
Sinds een aantal weken houd mijjn 145 1.6 ts 16v erg in bij koude motor. In warme toestand is het vermogen ook wat minder.
Ik dacht na wat speurwerk op internet aan de lambdasonde of eventueel de lmm.
Vandaag auto laten uitlezen. Kreeg toen de foutmelding lambda en lmm. Toen parameters gereset en opnieuw laten lopen. Probleem bleef, maar geen foutmeldingen meer.
Gasklephuis schoongemaakt en bougieschachten bekenen, die waren schoon.
Co gemeten, die was ook goed.
Ze verwachten iets in de brandstoftoevoer maar weten niet wat. Moest hem maar een keer een dagje (!) brengen.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

(loopt nu trouwens beroerder als voor deze exercitie)

RE: geen vermogen/inhouden 145

Geplaatst: wo mar 29, 2006 16:44
door Rob75
Als zo'n stroring in het geheugen staat is dat niet voor niets. Is er alleen maar gekeken naar de storing en hebben ze die gewist of heeft de motor ook gedraaid en zijn de waarden van lmm en lambda bekeken?
Wat kan helpen is de accu losmaken en de polen tegen elkaar houden. Reset van het ervaringsgeheugen. Loopt de auto dan nog slecht dan is er iets anders. Wellicht benzinetoevoer, maar kunnen ook versleten bougies zijn (wanneer vervangen?)

Succes,

Rob

RE: geen vermogen/inhouden 145

Geplaatst: wo mar 29, 2006 19:34
door Crabtree
Bougies zijn 25.000 km geleden vervangen, zouden het niet kunnen zijn.
De zelfherstellende parameters zijn gereset. Toen is er mee gereden en toen hebben ze hem weer uitgelezen. Toen was er dus geen foutmelding meer.
Lmm en lambda zijn niet afzonderlijk gemeten.
Ze verwachten iets van de benzine toevoer ja, maar ze moeten zoeken wat het is.
Knap vervelend allemaal. Hij moet ook nog binnen 2 weken op keuring.

RE: geen vermogen/inhouden 145

Geplaatst: wo mar 29, 2006 19:42
door Ron
Laat even een andere debietmeter steken om te proberen en 9 kansen op 10 is het opgelost.

RE: geen vermogen/inhouden 145

Geplaatst: wo mar 29, 2006 21:53
door Crabtree
Dat is een optie. Alleen het probleem is: er moet er eerst 1 besteld en betaald worden en als het dat dan niet is, is er bijna 200 euri weggegooid. Maar er zal bijna niet anders opzitten.
Moet er nog wat met de ecu gebeuren als deze vervangen is? Met andere woorden, zou ik zelf er een andere in kunnen zetten??

Net nog geprobeerd, maar houd nu meer in dan voor het testen van vanmiddag. Wilde eerst helemaal niet starten.
Wordt er een beetje frustie van.

RE: geen vermogen/inhouden 145

Geplaatst: di mei 09, 2006 17:14
door MISTER-TECHNO
Hallo ik heb misschien een beetje het zelfde probleem
ook inhouden en lichtjes het gevoel dat hij op drie poten loopt
ook soms dat ie afslaat bij lage toeren oa bij parkeren
ik heb een alfa 145 1.4 uit 96
Ik heb de brandstof filter vervangen die zat helemaal vol met troep luchtklep gereinigd bougies vv enz.
Nu schijnd het dus zo te zijn dat vaak de derde injector kapot gaat
Misschien heb ik dat dus ook
Ik ga een deze dagen kijken , misschien heb ik wel een nieuwe nodig

Weten jullie toevallig hoe ik daar goedkoop aan kan komen?

MVG Mike

RE: geen vermogen/inhouden 145

Geplaatst: wo mei 10, 2006 22:21
door appie
hoi
ik zou graag willen weten wat een debietmeter is en waar die zit
ik heb ook van die verschijnselen
bvd appie

Re: RE: geen vermogen/inhouden 145

Geplaatst: wo mei 10, 2006 22:32
door SilverShadow

Weten jullie toevallig hoe ik daar goedkoop aan kan komen?

MVG Mike
Misschien wel bij www.tuynder.nl

En zie hier voor wat uitleg:
LMM of LHM

RE: geen vermogen/inhouden 145

Geplaatst: wo mei 10, 2006 23:05
door MISTER-TECHNO
Hoi ik heb hier een nice to know site gevonden beter als dit kan ik het je niet uitleggen .

http://nl.wikipedia.org/wiki/Debietmeter
Maar het is als het goed is gewoon de luchtmassa meter. of luchtweger

Groet Mike

RE: geen vermogen/inhouden 145

Geplaatst: do mei 11, 2006 00:00
door appie
oke
dank je wel
tot ziens appie

RE: geen vermogen/inhouden 145

Geplaatst: do mei 11, 2006 13:56
door MISTER-TECHNO
Hoi ik heb nog ff onderzoek gedaan ,
Het waren niet de injectoren waarschijnlijk ligt het toch aan de kleppen :(
Die debietmeter dient bij de 145 1,4 als map sensor en meet alleen de onderdruk in de inlaatspruitstuk.
Dit kan niet het probleem zijn van inhouden en afslaan van de motor.

Nu nog ff controleren of de catalisator niet verstopt zit en een compressie test doen.
En als dat het ook niet is , weg met die alfa ! :evil:

Groeten Mike