MightyMarcel

typisch lekenvraagje - motor schoonmaken

ma mar 27, 2006 08:52

in het kader van de aanstaande opknapbeurt voor de 33 (in de zomer leuk projecte, de 33 weer in nieuwstaat zien te brengen :)) een misschien simpele vraag, maar ik weet t echt niet, en het lijkt me iets dat niet verkeerd moet gebeuren, zeker bij een alfa :

hoe maak je een motorruimte / motorblok weer mooi schoon ? (zonder zandstralen oid).

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: typisch lekenvraagje - motor schoonmaken

ma mar 27, 2006 12:49

Ik neem aan dat je bedoelt om de vettigheid weg te krijgen?
Je kunt dan eerst met standaard (auto)wasmiddel het meeste loszittende weghalen met een spons en/of tuinslang. Wat je daarna kunt doen is met motorreiniger gebruiken om het hardnekkige vuil weg te krijgen. Wel opletten dat de lak er tegen kan!. Voor een goed resultaat van de reiniger kun je deze wegspoelen met een tuinslang of hoge drukreininger, maar pas wel op want anders krijg je vocht waar je het niet hebben wilt.
Steek anders je licht eens op bij een autopoetsbedrijf, die doen dat dagelijks.

Succes,

Rob

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mar 27, 2006 19:59

Afspuiten bij een wasserette met een speciaal ontvetprogramma is ook een mogelijkheid. Maar let wel dat het middel niet erger is dan de kwaal. Waar vet en olie zit roest het niet. Veel stekkerverbindingen kunnen gaan oxideren na het ontvetten. Je moet alles wel goed droogmaken en WD40 en. Ik ben er niet kapot van maar veel garages doen het nog wel bij het showroomklaar maken van een auto. Het oogt erg mooi.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mar 27, 2006 23:30

motorreiniger van Comma of zo, gewoon een beetje opspuiten/ sproeien, lekker 'kwasten' en naspoelen met water. zo nodig meerdere keren herhalen.

met weinig inspanning een goed resultaat. :D
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Algemene Technische vragen”