lex thissen

ARC liefhebbers???

zo mar 26, 2006 20:54

Hoi.

Het is'm toch eindelijk gelukt,.........mijn mooie 75 v6 heeft me in de tang.
Het gaat hier om een hardnekkig electrisch probleempje :? .

Ik ben een maandje weg geweest, en na terug komst ( natuurlijk accu kapot ) viel mij op dat de toeren teller met moeite boven de 1500 rpm komt en bij stationair op de naald ligt, Daarbij komt ook nog eens dat het benzine lampje heel "zwak" brandt.
En als klap op de vuurpijl zag ik eergisteren avond dat de backlight in de klokken op 1 na niet branden.
Ik zou hier zeggen een gemeenschappelijk probleem MASSAAAA :!: :!:

Dus ik gisteren middag ( dacht :-k ) laat ik ff dat massa stekkertje terug duwen,..............NOTTT :!:
2 middagen verder, halve dash eruit en nu weet ik het niet meer :oops: volgens de schema's moet er ergens een stekker achter het linker opberg vakje ( G111 ) deze kan ik niet vinden ( en zit er volgens mij ook niet ), verder heb ik een kompleet andere ARC als in de tekeningen en als de turbo, deze is een stuk groter en de pin config is anders.

Ik meet op de massa van de klokken ( pin 7 ) 60 ohm ! ook als ik deze terug naar massa leg veranderd er niet veel. heb de meters er onafhankelijk uit gehad maar maakt niet uit, heb sensor van tank gehaald, alle massa's los en vast, enz enz enz.
Ohhja,....... na al het gek*t doet de benzine meter het nu ook al niet meer 8-[

Mijn vermoeden gaat uit naar de ARC paars/ zwart draadje :idea: maar het verband met de backlight en toerenteller snap ik dan niet.

Vraag; 1) heeft er iemand elec schema's van deze nieuwer wetse ARC ( zwarte kast +/- 25 bij 10 cm groot ). ( auto is 75 V6 Bj 92 :!: )
2) zit er ergens NOG een massa punt achter het Dash behalve die bij de pedalen?
3) en heeft er ooit iemand meer met dit bijltje gehakt?

Bvd Lex.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: ARC liefhebbers???

di mar 28, 2006 23:05

Eh, niet zo makkelijk... maar welk werkplaatshandboek gebruik je, de reparaturanleitung of iets anders? Want de elektrische schema's in die reparaturanleitung zijn niet echt conform de waarheid, tenminste niet op een 75 die ik ooit heb gehad. Ik zal morgen eens op een CD'tje opoeken of ik wat kan vinden...

Even simpel: zitten alle moertjes op de achterkant van de klokkenwinkel er nog, en zijn alle siliconenbaantjes op de printplaat nog fris?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

lex thissen

RE: ARC liefhebbers???

wo mar 29, 2006 00:48

Hee Yuri.

Het is idd die Duitse "Reparatur Anleitung", en daar zitten zowiezo fouten in ( van de een op de andere blz :shock: ) en hier staat ook niets in van de latere V6 en,.
Ik heb ook op het 75 register wat gedownload ( TB ) maar hier zit ook een fout in wbt de klokken winkel,

De moertjes ed zitten allemaal goed, ik weet zelfs voor 95% zeker dat het niet in de klokken winkel zelf zit 8-[ NB hij geeft geen storing aan op het dash, behalve als ik met de stekkers rommel. Het moet iets met een massa te maken hebben, het vreemde is dat er zo veel loos is in die klokken winkel, bv het benz lampje brand "zwak" hier staat aan een kant 12v op en de 0 wordt geschakeld :idea: van uit de ARC ( N22 ). Okee daar kan ik in komen, maar waarom dan de Toerenteller dan zo vreemd doet :?: die heeft niets met de nul van de ARC te maken.......

Ik ben nog een beetje aan het brainstormen geweest ( niets fisieks :wink: ) vandaag, maar ik denk ook aan de Bobine, maar goed ik wacht wel op wat "up to date" schema's van een V6.

Groet Lex.

Terug naar “Algemene Technische vragen”