Wat beter is kun je het beste zelf bepalen, wil je ze verlagen dan neem je verlagingsveren en anders de andere. Je kan het nog laten afhangen van je banden. Zijn ze erg breed dan zou het kunnen zijn dat ze gaan aanlopen.
Als je de manuel volgt dan zal het allemaal wel lukken. Zorg ervoor dat je de bouten aan de onderzijde van de poot met beleid en niet scheef erin draait. Waar je ze indraait is namelijk van gietijer en dan wil als ze wel eens vaker los geweest zijn en weer vast gezet zijn, wel eens wat minder sterk zijn.
De veren bij een 33 kun je zonder veerspanners loshalen. Als je er een beetje met je gewicht op gaat hangen dan merk je vanzelfs dat je de veer al wat kan indrukken. Het lijkt me dat dat bij verlagingsveren ook zo geldt, maar mocht je twijfelen dan zou ik gewoon veerspanners gebruiken. Krijg je de veer niet ingedruk dan is het verstandiger om veerspanners te gebruiken, ten eerste omdat er dan niks je gezicht in schiet
, maar ook dat je hem anders niet meer terug krijgt
Misschien is het ook gemakkelijker om in 1 keer de koni's eronder te zetten, want anders moet alles weer opnieuw los. Tenzij je portomenee het even niet toelaat
Wanneer je veren los zijn kun je ook je veerschotels en de lagers die eronder zitten vervangen, dit wil nog wel eens slecht zijn. Als je iets hoort bonken tijdens het sturen dan zijn in ieder geval die veerschotellagers versleten. De veerschotel kun je checken door er met een schroevendraaier op te beuken, als je er ergens doorheengaat dat is die versleten, maar het is geen overbodige om het in een keer te vervangen dan ben je er tenminste ook weer voor een tijdje vanaf.
Succes ermee en welkom op het forum,
Rens