Hello,
wegens aanschaf van een nieuwe "daily driver" zou ik mijn 75 willen opbergen met de bedoeling om hem binnen een tiental jaar als oldtimer in te zetten (zijn marktwaarde is bijna nihil, en we hebben samen zoveel fijne dingen meegemaakt, dat ik hem niet ga/wil/kan wegdoen).
Dit is het plan: ik ga in de tuin van een vriend een hok bouwen, waar zowel zijn oude R4 als mijn 75 wachten op reïncarnatie. Het idee is om een soort houten hut te bouwen, maar waar moeten we vooral op letten?
Wat leggen we best als bodem, volstaan kiezelsteentjes of gieten we best beton? En de wanden, is het best als we die niet te winddicht maken of juist wel (het hok zou niet verwarmd zijn).
En hoe bewaar ik de auto zelf best? Verdient het de voorkeur om hem "rijklaar" weg te zetten en er een keer per maand een paar rondjes door de tuin mee te rijden, of moet ik dat anders aanpakken (auto op blokken om de banden rond te houden; wat is dan de aanbevolen bandenspanning? Batterij eruit of aan de druppellader? Wat met de vloeistofniveaus enz enz...?
Kortom, alle tips zijn meer dan welkom!
Thanx! Elio