Pagina 1 van 3

3.0 V6 inbouw voor Bertone 2000GTV

Geplaatst: vr feb 24, 2006 20:46
door henkj
Weet iemand of er al ooit een V6 in een Bertone is gebouwd?? Ik wil
heel graag weten of het blok past met wat enigzins normale aanpassingen.
Ik hoop dat er mensen zijn die me verder kunnen helpen!

Greets,Henk

RE: 3.0 V6 inbouw voor Bertone 2000GTV

Geplaatst: vr feb 24, 2006 20:51
door ciclista

RE: 3.0 V6 inbouw voor Bertone 2000GTV

Geplaatst: vr feb 24, 2006 20:51
door frankalfa
check :wink:
Grtz, fRank
edit: @ ciclista: 2 zielen 1 gedachte? :wink:

RE: 3.0 V6 inbouw voor Bertone 2000GTV

Geplaatst: vr feb 24, 2006 20:56
door henkj
Dat ziet er erg goed uit,maar is er meer bekend over dit project?

RE: 3.0 V6 inbouw voor Bertone 2000GTV

Geplaatst: vr feb 24, 2006 21:00
door ciclista
Even op de link klikken en het verhaal lezen, vooral de versnellingsbak tunnel past niet helemaal. Plaatje in teil 2.

RE: 3.0 V6 inbouw voor Bertone 2000GTV

Geplaatst: vr feb 24, 2006 21:11
door henkj
Link aanklikken helpt idd. Iets te snel gekeken :oops:

Thanks!

RE: 3.0 V6 inbouw voor Bertone 2000GTV

Geplaatst: vr feb 24, 2006 21:21
door henkj
Technisch wel een hoogstandje,maar ik hou niet zo van de cosmetische details,
maar smaken verschillen :) .Ik ben wel benieuwd of het zou kunnen zonder de
motorkap te moeten ''slopen''

RE: 3.0 V6 inbouw voor Bertone 2000GTV

Geplaatst: vr feb 24, 2006 21:34
door bertonejaap
Een aantal jaren gelden toen het SS nog op Assen was, stond daar ook een
bertone met een V6 motor. Deze kwam uit Engeland. Hij had inderdaad de tunnen aangepast en de motorsteunen, wat er verder technisch aan veranderd was weet ik niet. Maar het leek wel mooi.

RE: 3.0 V6 inbouw voor Bertone 2000GTV

Geplaatst: vr feb 24, 2006 22:56
door Dennis Otten
Zou dit ook in een giulia passen? 8)

RE: 3.0 V6 inbouw voor Bertone 2000GTV

Geplaatst: vr feb 24, 2006 23:37
door pop
ja een paar jaar geleden stond er een bertone in Assen.
Moter en bak van een Sei erin.
Engelse one off keuring. Origineel nummer eruit geslepen. Nieuw nummer erin geslagen.
Zag er best goed uit. Tot je eronder ging liggen.
Het probleem is het stuurhuis. Daar was geen ruimte meer voor. Er was dus een nieuwe stuurinrichting gecreeerd. Van welke auto ik weet het niet. Het stuurhuis was wel op zijn kop gemonteerd.
Derhalve had de auto een grondspeling van ca. 3 cm. Een verkeersheuvel en je rijd het hele circus er vanonder.
Maar wat liep dar ding hard op het rechte stuk. De bochten waren echter een probleem. Onderstuur Ondertuur. Heel de massa hangt voorin, en is een stuk meer dan een klassike 4 pitter.

Verder is er verscheidene keren de spider met 6 cilinder op het SS verschenen. Duitser.
Ook zijn grootste probleem was de besturing. hoe hij het heeft opgelost weet ik niet maar wel een stuk eleganter.

RE: 3.0 V6 inbouw voor Bertone 2000GTV

Geplaatst: vr feb 24, 2006 23:53
door tis een sprint
misschien is de sprint-6c een optie, 6c motor er in als middenmotor, ik bedoel wie past er nou op die achterbank ;)



Ciao Sjoerd

Re: RE: 3.0 V6 inbouw voor Bertone 2000GTV

Geplaatst: za feb 25, 2006 00:00
door dibro
misschien is de sprint-6c een optie, 6c motor er in als middenmotor, ik bedoel wie past er nou op die achterbank ;)



Ciao Sjoerd
Ikke en mijn neefje, 20 jaar geleden :D
(met oudere zus en familie meegeweest op vakantie naar Frankrijk, achterin een sprint :wink: )

RE: 3.0 V6 inbouw voor Bertone 2000GTV

Geplaatst: za feb 25, 2006 00:02
door tis een sprint
is het ooit nog goed gekomen kermit?? ;)

RE: 3.0 V6 inbouw voor Bertone 2000GTV

Geplaatst: za feb 25, 2006 00:05
door dibro
Neej, gelukkig niet 8)

Maar back ontopic: er was toch ook een spider3 met v6 uit duitsland? Een gele, stond te koop ergens....

edit: gevonden...http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... ght=spider
=niet meer te koop, raar :roll: :wink:

RE: 3.0 V6 inbouw voor Bertone 2000GTV

Geplaatst: za feb 25, 2006 12:22
door ciclista
http://www.g-site.com/alfaxtc/
Spider weliswaar.
Er is op het forum ook wel eens een plaatje langs gekomen van een Bertone met een verlengde neus.