HeavyH

Mp3 cd's laten afspelen

zo jan 30, 2005 20:26

In mijn GT zit connect + die cd's en mp3 cd's moet kunnen afspelen , maar wat ik ook doe en welke mp3 ik ook probeer , hij herkend het niet ,wie weet hier een oplossing voor , of herkend het probleem ?

De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Mp3 cd's laten afspelen

zo jan 30, 2005 23:08

Zelf zingen? Kan aan o.a. de brander of het programma liggen waarmee e cd gebramd is. Probeer het eens met een cd van iemand anders.
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: Mp3 cd's laten afspelen

ma jan 31, 2005 11:06

In mijn GT zit connect + die cd's en mp3 cd's moet kunnen afspelen , maar wat ik ook doe en welke mp3 ik ook probeer , hij herkend het niet ,wie weet hier een oplossing voor , of herkend het probleem ?
Kan ook aan de CD zelf liggen, het CD merk dus.
Als je het op een CD-RW hebt gezet zou het ook daaraan kunnen liggen!!

kroehlur

ma jan 31, 2005 11:19

Hij kan bijna zeker alleen ISO9660 CD's gebruiken. Weet je zeker dat je geen FAT32 of dergelijke Winblows formaat gebruikt?

Trouwens kunnen sommige Alfa Connect+ installaties NIET mp3's afspelen ondanks het feit dat ze bij FIAT wel kunnen. Vraag mij niet waarom.

Jorix

ma jan 31, 2005 13:36

Welke bitrate heb je gebruikt voor het encoden van je mp3's? Veel radio's begrijpen alleen mp3's met bitrates tot maximaal 128kbps.

Het klopt inderdaad dat je je CD's als ISO9660 moet bakken. Even een tip hierbij: ISO9660 ondersteunt bestandsnamen tot 31 karakters, maar het is beter om ervoor te zorgen dat je alle ID3 tags hebt ingevuld van je mp3's, zodat die info getoond wordt ipv de bestandsnaam.

jantje toot

di feb 01, 2005 00:35

wat je ook moet doen is een gegevens cd maken en GEEN MUZIEK cd dan kan nhet wel en werkt ie gewoon

mvg jan

Jorix

di feb 01, 2005 01:01

@jantje toot: Als je een muziek cd maakt en je gooit daar mp3's naartoe, dan worden die in negen van de tien programma's automatisch omgezet naar wav en als platte audiofiles gebakken op cd. Het cdtje zou dan wel gewoon werken dus, maar er zou maar een fractie van het aantal nummers op passen. ;)

jantje toot

di feb 01, 2005 01:38

ja maar ik dacht dat hij mp3 wouw afspelen in de autom ik weet niet wat voor radio dat ie heeft gekocht maar die kan dan alleen gegevens cd lezen en geen wav. bestanden
dacht ik of heb ik het nu giganties fout>??? :oops:

ik doe het altijd op die manier op de gegevens cd en hoef ik nix om te zetten of wat dan ook kan ik zelfs mapjes aanmaken zodat het nog eens gesorteerd is ook :lol:

mvg jan

Andre

do feb 10, 2005 14:47

Hallo,

Ook hebben wiij een MP3 speler in onze GT. Ik gebruik een zeer goedkope cd en brand met Nero daar 150 nummers op die vervolgens in 7 uur weer worden afgespeeld.

Weet je zeker dat je een MP3 speler aan boord hebt?? Alleen de Distinctive uitvoering met Bose geluidsinstallatie heeft een MP3 speler. :) :)

Groetjes André 8)

Jorix

do feb 10, 2005 15:42

Nog een mogelijkheid: Ik heb drie jaar geleden zo'n Kenwood MP3 autoradio gekocht (tijd terug alweer moeten afstaan aan het dievengilde) en die pakte alleen de CD-R(W)'s als die gebrand werden met Disc-at-Once. Multisession cd's en Track-at-Once cd's werden niet begrepen. Misschien dat dat ook het geval is bij jou?

Greetz en succes ermee.

Jorix

Andre

vr feb 11, 2005 10:58

Hallo,

Ik heb nog even gekeken, wat voor cd's ik gebruik en dit zijn inderdaad
CD-R :wink: :wink:

Probeer het eens en dan horen we het wel.

Groetjes André 8)

Terug naar “Algemene Technische vragen”