Pagina 1 van 1
slangetje koppelingscylinder vervangen
Geplaatst: za feb 11, 2006 19:07
door Alfa33_blue
Vandaag zag ik dat het slangetje dat van het remvloeistofreservoir naar de hoofdkoppelingscylinder op een bepaalde plek nattig was. Het rubber is ook een beetje gaan ' bubbelen' alsof het slangetje langzaam oplost. Het slangetje moet dus vervangen worden. Nou is mijn idee om het slangetje onderaan los te trekken, remvloeistof eruit laten lopen totdat het niveau onder de aansluiting van het slangetje zit en dan het slangetje van het reservoir af te trekken. Nieuw slangetje erop, nieuwe remvloeistof erin en klaar.
Alleen... werkt het ook zo? Of blijft er zo toch een luchtbel in het slangetje zitten die niet naar boven drijft het remvloeistofreservoir in....
Kortom: moet ik na deze operatie ontluchten of niet ??
RE: slangetje koppelingscylinder vervangen
Geplaatst: za feb 11, 2006 22:41
door 164 Shark
Je zal zeker na deze "operatie" moeten ontluchten , daar er idd lucht zal bijkomen

RE: slangetje koppelingscylinder vervangen
Geplaatst: zo feb 12, 2006 23:11
door Alessandro
Ik weet het zo zeker nog niet.

Ik denk dat het best eens zo zou kunnen lukken. Misschien eerst het nieuwe slangetje aankoppelen aan de cilinder, dan slangetje vullen, lekker tegenaan tikken, zodat e.v.t belletjes naar boven komen en dan aansluiten op reservoir en vervolgens reservoir bijvullen. Niet geschoten, altijd mis en je weet het snel zat!
Laat even weten hoe het afgelopen is.

RE: slangetje koppelingscylinder vervangen
Geplaatst: zo feb 12, 2006 23:14
door Andretti Molletti
idd monteren vullen en tikken... dan liefst een dagje wachten tot de lucht naar boven is ontsnapt... af en toe tikken...
is me bij de BLR een keer gelukt door een half uurtje te wachten en te tikken

RE: slangetje koppelingscylinder vervangen
Geplaatst: ma feb 13, 2006 08:47
door Huib
De praktische kant: je kunt hem het beste eerst losmaken bovenaan bij de werkcilinder. Hier zit een wartel die makkelijk losdraait. Bij de hulpcilinder (op het blok) kun hem veel makkelijker loskrijgen als het slangetje mee kan draaien (dus als hij boven al los is).
Ontluchten is echt heel weinig werk, ik heb het zelfs wel eens in m'n uppie gedaan. Gewoon doorpompen tot er geen lucht meer uitkomt, nippel dicht, klaar.
Re: RE: slangetje koppelingscylinder vervangen
Geplaatst: ma feb 13, 2006 23:54
door Alessandro
De praktische kant: je kunt hem het beste eerst losmaken bovenaan bij de werkcilinder. Hier zit een wartel die makkelijk losdraait. Bij de hulpcilinder (op het blok) kun hem veel makkelijker loskrijgen als het slangetje mee kan draaien (dus als hij boven al los is).
Ontluchten is echt heel weinig werk, ik heb het zelfs wel eens in m'n uppie gedaan. Gewoon doorpompen tot er geen lucht meer uitkomt, nippel dicht, klaar.
Jij praat over een ander slangetje!
