LoLTsja, prutsen? Eventueel kan op drie plekken om de 120 graden ook, da's iets minder mission impossible
Goed bezig!
Hoe heb je het opgelost met die klemmende krukas? Gewoon inelkaar gezet en gok genomen, of achterkant lagers iets opgeschuurd?
gr
Michel
we hebben een extra set lagers om te testen, en daar de achterkant wat van geschuurd zoals kareltjeknetter zei ( net het doffe eraf gehaald met fijn schuurpapier )
en nu draait de krukas wel rond. Nog niet heel soepel maar hij draait nu wel !
Dus eigenlijk is er helemaal niks aan de hand. Want ik ben best wel oliedruk gevoelig geworden haha.zeer aannemelijk, de oliekoeler zit idd achter een thermostatische klep, als je de koeler niet hebt geprimed heb je kortstondig geen oliedruk
Nja aangezien de auto eerste gekeurd moet worden kan ik er eigenlijk niet mee de straat op om een proefrit te maken.Komt vast goed, oliedruk lampje gaat ook aan als ie even echt laag in toeren gelopen heeft/bjjna afslaat (reden daarvan moet je dan wel even onderzoeken )
Gewoon druk in de gaten houden en goed luisteren dan komt t zeker goed.
BELANGRIJK: vervang olie EN filter na ca 500-750km.
Ik ben zo dom geweest om na t nieuw opbouwen van de motor alleen de olie te verversen en liet t filter zitten (omdat je daar zo lekker bij kunt...)
Na iets van 2.000 km begon oliedruk ook weer te zakken, soms lampje aan bij warme motor en stationair... Dacht dat ik gek werd...
Oliefilter gewisseld en probleem helemaal verholpen, met koude motor klimt ie zelfs tot 5 bar bij 3.000 rpm.
Oliefilter heb ik opengemaakt en zat redelijk vol met zooi (geen grote of glinsterende delen gelukkig ))
Succes!
Haha inderdaad het is net het gevoel of dat een vrouw me bedrogen heeft...ik vertrouw er geen donder niet meer vanblijkbaar......
als je motor nu goed loopt is het toch ok? gewoon de olie een tijdje in de gaten houden en verdacht zijn op rare geluiden. vertrouwen moet groeien