Roy Hartgerink

RE: Hellup! Lekkende koppeling!

za nov 26, 2005 16:10

Ja, hallo!

Sorry voor de late reactie, maar ik vertrok gisteren rond 16.30 uur vanuit Nunspeet naar Landgraaf. Via de A50...........mij schieten de vieste woorden door mijn hoofd welke ik nu maar niet zal typen omdat ik anders de kans loop geschorst te worden. Oh ja, 06.40 uur vandaag was ik home. Kan iemand me vertelen waar de verantwoordelijke minister woont? Ik heb namelijk 10 uur staan wachten op een beloofde deken, maar geen gekregen.

M.b.t. Geert's vraag/verhaal; "we" zijn Geert en ik. Ik zou Geert ff helpen.......zou ff aanpakken zijn maar werd toch iets meer. Reden? We kregen Murphey op bezoek. En ja jullie weten, het is een "plakker" :-) Als hij het gezellig bij je vindt....issie nog niet weg.

Zo brak een moertje van een demper af (roest), zo kregen we de einddemper niet los van de middendemper (vastgeroest; kan gebeuren :-)) m.a.g. dat je de uitlaat dan niet zo maar 1 2 3 onder de 75 vandaan hebt...... Zo bleek een inbusboutje van de aandrijfas (of was het steekas?) als het ware rond van binnen te zijn. Zo was ik dat borgpinnetje (ja ja WIlbert, alweer) van de schakelstang vergeten te monteren terwijl alweer bijna alles op zijn/haar plaats zat.........haastige spoed en hoe gaat dat ook alweer verder? Zo heb ik een kwartier liggen pielen (correct me if I'm wrong Geert) om zo'n borgpinnetje in het borgpennetje van de achterste remblokken te krijgen (na 12 uur vriezen warebn mijn vingers wat stijfjes geworden). Zo bleek geen synchromesring maar een lager kapot te zijn in de v-bak.....etc etc etc. Kortom een lekker ouderwets potje sleutelen en nu echte schaafplekken op mijn rug en heupen. Onvoorstelbaar, slechts weinigen zullen dit herkennen.

Goed, ik d8 slim te zijn. Had namelijk al snel gezien (wist ik namelijk nog niet) dat de hulpkoppelingscilinder bij de TS (75) anders zat dan bij de TB. "No problem", gewoon laten zitten aan de "deksel" waarachter koppeling etc zit. Ik ga met deze kou toch niet ontluchten!!!!! Dacht ik.......achteraf dacht ik had maar niet nagedacht....

Na het binnenwerk van de v-bakken uitgewisseld te hebben met heel veel kunst en vliegwerk, ying yang, bla bla, win win, fingerspitzengefuehl de v-bak al bij de eerste poging exact op haar plaats gekregen. Inderdaad, alleen de v-bak. De rest duurde net wat langer.....die stoute Murpey zullen we maar zeggen. De climax was het starten; "zet um maar in zijn eeeen". Kraakkkkaakkakkkrkrrrrkkakkakkkkakk.....plasje olie bij hulpkoppelingscilinder. Shit.......

Ieder nadeel heb zijn voordeel; je leert er wel steeds weer wat bij. Mag breed uitgelegd worden ;-)

Zo, vragen?

Ciao,
Roy.

patje1100
Guru
Guru

za nov 26, 2005 17:29

Roy@ ik zie het helemaal voor me. Koop dan een Yaris en breng die naar de garage voor onderhoud ... dat denk je op zulke momenten he ? :cry:

Ga lekker douchen, neem een biertje en plof vanavond lekker met een dvd tje op de bank. Over een paar weken was het gewoon een leuk avontuur. :wink:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za nov 26, 2005 17:42

Dat maakt het sleutelen toch juist leuk? :o

Achteraf dan, hè. :wink:

Zo heb je in iedergeval het idee echt iets gedaan te hebben, toch? :D Komt erg bekend voor. :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Roy Hartgerink

za nov 26, 2005 23:19

Ja, dat maakt sleutelen leuk...had het wat meer meegezeten, was het nog leuker geweest ;-). Och ja, voor de rest gaat alles goed, wat "klaag" ik. Be happy!

Ciao,
Roy.

Roy Hartgerink

do dec 01, 2005 22:40

Vandaag de hkc vervangen; je hoeft er de bak niet voor te laten zakken. Met lange smalle vingers is het goed te doen :-). Probleempje was hierna alleen dat de 75 niet meer wilde starten.........bleek een kabeltje bij de benzinepomp los te zitten. Murphey?

WIlbert thanks for the tip!!!!

kroehlur

do dec 01, 2005 23:03

Kan niet Murphy zijn geweest.
Afbeelding

8)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 01, 2005 23:18

Toch wel Murphy hoor, maar dan Eddy denk ik. Die haalt wel vaker streken uit. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 01, 2005 23:21

naaaah ! die stopt alleen bananen in uitlaten
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Roy Hartgerink

vr dec 02, 2005 06:10

Juist daar hebben we een hele tros uitgehaald. Toch die andere dan? :roll:

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: Hellup! Lekkende koppeling!

vr dec 02, 2005 22:59

Vandaag de hkc vervangen; je hoeft er de bak niet voor te laten zakken. Met lange smalle vingers is het goed te doen :-). Probleempje was hierna alleen dat de 75 niet meer wilde starten.........bleek een kabeltje bij de benzinepomp los te zitten. Murphey?

WIlbert thanks for the tip!!!!
Beetje late reactie..dacht dat dit draadje alweer afgeknipt was, omdat ik geen melding meer kreeg van nieuwe reacties.. :roll:

Zoals Roy al zei was het v-bak verwisseln beter gegaan met z'n tweën, i.p.v z'n drieën.
Zonder Murphey dus.
Maarja, uiteindelijk is het toch allemaal gelukt, waarvoor uiteraard nog steeds mijn grote dank aan Roy! :thumbs:

Hkc met succes verwisseld en met hulp van het snelle oog van Timo/Wilbert de benzinetoevoer in ere hersteld.

Al met al veel tegenslagen..veel te veel tijd en veel te veel olie op plaatsen waar het niet hoorde, maar ook heel veel kennis rijker.
En daar doe je t voor.
En om een mooi verhaal in de kroeg bij de uitleg van die zwarte nagels natuurlijk.

Nu is er nog gekraak in de bak hoorbaar van 1 naar 2 schakelen, en van 3 naar 2.
Maar daar is door Roy al een cardanas-gerelateerde vraag over gesteld in een ander topic.
Dus ben wederom benieuwd naar jullie reacties en hopelijk zijn die ook weer zo leerzaam :)
Thanx!

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: Hellup! Lekkende koppeling!

vr dec 02, 2005 23:00

Dat maakt het sleutelen toch juist leuk? :o

Achteraf dan, hè. :wink:

Zo heb je in iedergeval het idee echt iets gedaan te hebben, toch? :D Komt erg bekend voor. :thumbs:
Exactly! :D

Terug naar “Algemene Technische vragen”