SanderQV
Member
Member
Contacteer: Website

Re: RE: Vraagje voor de heren techneuten alhier V6 3.5 loopt

do sep 25, 2008 23:37

De software van Sander QV kon wel contact maken met de ECU, maar aangezien ik geen .def files had voor ML4.1 ,heb ik met de .def files van de Q4 gekeken.
Met de motor af en het contactslot aan las ik 12,7V af als spanning die de ECU kreeg, met een lopende motor bleef hier nog maar 4,7V van over.Ik vermoed dat dat niet kan, de ECU zal waarschijnlijk een hogere spanning nodig hebben om uberhaupt te functioneren.
Ik vermoed een slechte massa of een hoge overgangsweerstand, niet zozeer statisch, maar wel onder belasting.
Die uitgelezen spanning van 4.7V zou ik geen waarde aan hechten..... Bij al deze oudere motronic's kan er veel verschil zitten in alle parameters die uitgelezen worden en de parameter voor de accuspanning bij de ML4.1 is zeker niet gelijk aan die bij de M3.7.1! Ik heb inmiddels een .def file gemaild, waarmee in iedergeval de accuspanning uitgelezen kan worden bij de ML4.1.
Daarmee moet je dan in iedergeval de voedingsspanning van de motronic kunnen bepalen. Dat wil dan natuurlijk nog niet zeggen dat deze bij de injectoren en ontsteking ook gelijk hieraan is, zeker niet als je problemen in de bedrading verwacht.

Groeten, Sander.

Andretti Molletti

RE: Vraagje voor de heren techneuten alhier V6 3.5 loopt ***

do sep 25, 2008 23:46

Mooi is dat werkt die software niet :twisted:

;) ;)

Dus met die nwe software eens meten. Ik blijf er wel bij dat je spanning op je ecu een hoofdrol speelt bij deze storing!

164 TD
Newbie
Newbie

vr sep 26, 2008 14:47

;) ;)

Dus met die nwe software eens meten. Ik blijf er wel bij dat je spanning op je ecu een hoofdrol speelt bij deze storing!
Niets dan respect voor de software van Sander QV!!

"Best invention since sliced bread!!"

De afgelopen 20 jaar heb ik met auto's rondgereden waarvan ik alleen bij een bezoek aan de dealer voor $$$ een "klantenbindingslampje" uitkreeg.Met de software van Sander mag je niet alleen in de keuken meekijken, je mag er ook proeven.Dat de software niet optimaal werkt is slechts een horde te nemen.

Nog even "on topic"

Meestal liep een processor uit die tijd op 5V; wat betekent dat de spanning inwendig verlaagd wordt.De aansturing van alle actuators zal zo'n 9V nodig hebben.Onder de 9V zou het in mijn ogen over moeten zijn.
Sander QV heeft .def files opgestuurd voor ML4.1. Bij ML3.7, waarmee ik gekeken heb, zat batt. voltage vast aan het label 0X00D7.Bij ML 4.1 zit hij vast aan 0X01.Geen idee waar ik naar gekeken heb, (bij ML4.1 komt het label 0X00D7 niet voor) maar een nieuwe blik in de ECU van Roel is wel zinvol.

Arjen
164TD '90 432.000 km (waarvan de laatste 30.000 op slaolie) in ruste
164TD '94 300.000 km daily driver
164 Q4 '94 210.000 km medicijn tegen de midlife crisis.

164 TD
Newbie
Newbie

vr sep 26, 2008 15:55

;) ;)

Niets dan respect voor de software van Sander QV!!

"Best invention since sliced bread!!"

De afgelopen 20 jaar heb ik met auto's rondgereden waarvan ik alleen bij een bezoek aan de dealer voor $$$ een "klantenbindingslampje" uitkreeg.Met de software van Sander mag je niet alleen in de keuken meekijken, je mag er ook nog meeeten.Dat de software niet optimaal werkt is slechts een horde te nemen.

Nog even "on topic"

Meestal liep een processor uit die tijd op 5V; wat betekent dat de spanning inwendig verlaagd wordt.De aansturing van alle actuators zal zo'n 9V nodig hebben.Onder de 9V zou het in mijn ogen over moeten zijn.
Sander QV heeft .def files opgestuurd voor ML4.1. Bij ML3.7, waarmee ik gekeken heb, zat batt. voltage vast aan het label 0X00D7.Bij ML 4.1 zit hij vast aan 0X01.Geen idee waar ik naar gekeken heb, (bij ML4.1 komt het label 0X00D7 niet voor) maar een nieuwe blik in de ECU van Roel is wel zinvol.

Arjen

Roeltje 164

RE: Vraagje voor de heren techneuten alhier V6 3.5 loopt ***

vr sep 26, 2008 16:09

Okee,

Vandaag nog even 2 andere ECU verwisseld, maar het lijkt of ze daar nog beroerder op loopt.

Stationair richting 600- 700 toeren :roll:

Deze heb ik wel eens eerder in de USA gehad en daar liep ze gewoon op......... :?:

Dat mocht dus ook niet baten.

Stja ach, ik neem maar een wijntje das een tijdelijk doekje voor het bloeden..... :?

164 TD
Newbie
Newbie

vr sep 26, 2008 16:21

Okee,

Vandaag nog even 2 andere ECU verwisseld, maar het lijkt of ze daar nog beroerder op loopt.

Stationair richting 600- 700 toeren :roll:

Deze heb ik wel eens eerder in de USA gehad en daar liep ze gewoon op......... :?:

Dat mocht dus ook niet baten.

Stja ach, ik neem maar een wijntje das een tijdelijk doekje voor het bloeden..... :?
Wat zijn de Boschnummers die op die ECU's staan Roel?

Ik meen me te herinneren dat de ECU's die naar de States gingen algesteld waren op de lagere octaan die ze daar gebruiken.
In de states in Unleaded(Normaal) RON 87, hier is dat RON 95 voor Normaal.
Zou in principe voor stationair niet mogen uitmaken.

Terug naar “Algemene Technische vragen”