Die uitgelezen spanning van 4.7V zou ik geen waarde aan hechten..... Bij al deze oudere motronic's kan er veel verschil zitten in alle parameters die uitgelezen worden en de parameter voor de accuspanning bij de ML4.1 is zeker niet gelijk aan die bij de M3.7.1! Ik heb inmiddels een .def file gemaild, waarmee in iedergeval de accuspanning uitgelezen kan worden bij de ML4.1.De software van Sander QV kon wel contact maken met de ECU, maar aangezien ik geen .def files had voor ML4.1 ,heb ik met de .def files van de Q4 gekeken.
Met de motor af en het contactslot aan las ik 12,7V af als spanning die de ECU kreeg, met een lopende motor bleef hier nog maar 4,7V van over.Ik vermoed dat dat niet kan, de ECU zal waarschijnlijk een hogere spanning nodig hebben om uberhaupt te functioneren.
Ik vermoed een slechte massa of een hoge overgangsweerstand, niet zozeer statisch, maar wel onder belasting.
Daarmee moet je dan in iedergeval de voedingsspanning van de motronic kunnen bepalen. Dat wil dan natuurlijk nog niet zeggen dat deze bij de injectoren en ontsteking ook gelijk hieraan is, zeker niet als je problemen in de bedrading verwacht.
Groeten, Sander.