do jul 06, 2006 07:58
Ben ik weer even........
Ondertussen doet de auto het nog heerlijk, heb nog niks vervangen maar gaat zeker gebeuren.
Gister wel wat raars gehad.......Stond voor een stoplicht en motor draaide stationair 2200 toeren, is normaal want doet ie altijd na tjidje hard rijden. Maar als ik de motor even aan en uit zet draaid ie weer 900.
Maar goed toen ik hem weer starte, starte deze wel maar wou met geen mogelijkheid aanslaan, ik heb paar minuten geprobeerd en deed helemaal niets. Gelukkig kwam er vriendelijke man in een busje voorrijden die me even stukje richting huis bracht. Onderweg nog in de 2 en 3 geprobeerd maar nog steeds niets. Wel viel me later op dat de contact lampjes niet branden. Start motor draaide dus wel. Vriend gebeld en auto samen naar huis geduwd.
Kwam er toevallig een jongen kijken die op visite bij de buren was. Samen wel een uur naar de auto gekeken. Hij had er zeker verstand van. Had ook 2 33ers gehad.
Na een goed uur accu omgewisseld met zijn auto en die gaf zat vermogen maar niet aanslaan. Na nog wat keertjes begon spontaan het accu lampje op de dashboard weer de branden en starten de auto direct! Leek wel even een klik te horen.
Dacht de koppakking of ontsteking, koelvloeistof was ook bijna op en het was bloedheet weer. Is het waarschijnlijk het contact slot (of relais?), deze is ooit open geweest omdat ik de sleutels kwijt was.
Al met al niets aan de hand dus, monteur heeft hele auto nakeken en hij denkt dat het een goede auto is, op de zaken na die ik in het verleden geplaatst heb.
Wat wel opviel was dat wanneer de motor draaide en de accu koppel je los de motor onrustiger wordt, klopt dit?
Had trouwens verwacht dat de auto zou afslaan, omdat het een electr. ontsteking is.