Andretti Molletti

RE: Afgelopen wiel, hoe dan ?

di mar 27, 2007 18:38

@Kas, heb je je klok wel op zomertijd staan?? Ik post een uur eerder hetzelfde antwoord ;)

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Afgelopen wiel, hoe dan ?

di mar 27, 2007 18:41

???
Laatst gewijzigd door KAS op di mar 27, 2007 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

di mar 27, 2007 18:43

@Kas, heb je je klok wel op zomertijd staan?? Ik post een uur eerder hetzelfde antwoord ;)

dre volgens mij had ik voor jou ook al over schone vlakken (lees naaf ) gehad.......... :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 27, 2007 18:46

???
Laatst gewijzigd door KAS op di mar 27, 2007 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Andretti Molletti

di mar 27, 2007 18:48

nou daar zijn we weer, na een ritje van ca. 30 km begon het weer te trillen, alweer de moeren iets los aan de linkervoorzijde.

nieuw gespoten velgen en banden gekocht....

iemand een idee..??
Als je raakvlakken schoon en verfloos zijn, kan het nog aan je naafgat liggen waardoor de velg niet goed tegen de naaf aanligt.
Staat toch iets wat jullie niet lezen, maar laat maar jongens, al doende leer je... succes (lees sterkte ;) ) met ervaringen opdoen...

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 27, 2007 18:49

???
Laatst gewijzigd door KAS op di mar 27, 2007 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Rees-Cees

di mar 27, 2007 18:49

Staat toch iets wat jullie niet lezen, maar laat maar jongens, al doende leer je... succes (lees sterkte ;) ) met ervaringen opdoen...
:mrgreen: ](*,) :mrgreen: ](*,)

Andretti Molletti

di mar 27, 2007 18:53

Boos? :?
Daar is meer voor nodig!
raakvlaknaafgat lees gatnaafvlakraak
Boos lees klaar
zoiets?: lees duidelijk?

;)

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

di mar 27, 2007 18:57

nou bedankt voor de tips.

ik heb een stuk gereden, wiel los gehaald en verdraaid, daarna weer vastgedraaid (zonder moment :oops: ) en weer een flink stuk gereden...en ze zaten nog vast, ik vermoed dat het naafgat niet goed tegen de naaf aanlag zoals aangegeven werd

heb wel een moer kapot gedraaid, volgens mijn zijn ze te kort (dichte moer), de andere zijn allemaal moeren met een open achterkant, zeg ik het zo goed :wink:

dus de achterkant van de moer is opengespleten :? heb maar meteen nieuwe besteld

ik neem aan dat een goede bandenboer de wielen op moment kan zetten, ik ga geen momentsleutel kopen :wink:

de binnenzijde van de velg is overigens niet verfloos, toch alle velgen goed opschuren op de raakvlakken dan??
Laatst gewijzigd door Paliri op wo mar 28, 2007 10:37, 2 keer totaal gewijzigd.
156

Andretti Molletti

di mar 27, 2007 19:00

De draadlengte die uit je velg steekt en waar de moer op draagt moet MINIMAAL de lengte hebben van de diameter van je bout... dus 12,5 mm Ga even uit van minimaal 16mm
Zet je je bout vast op bv 10mm uitstekende boutlengte is dat vragen om een echtscheiding!
:lol:

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

di mar 27, 2007 19:05

Ik doe het al jaren met de kruissleutel: handvast slingeren en dan een trap na geven.

Doe dat al ruim 5 jaar minimaal twee keer per jaar op alle wielen van de Giulietta :wink:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

di mar 27, 2007 19:07

Als ik het zo lees heeft Dagmar draadeinden/slagbouten, die te lang zijn. Hij draait nl met standaardwielbouten de kop eraf.

De oorzaak is dus ws geleen in het feit dat de bout net niet vast genoeg gezet wordt omdat ie met de kop van de moer tegen het uiteinde van het draadeinde komt te liggen net voordat de moer de pasrand op de velg raakt. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

di mar 27, 2007 19:18

Nee, hij heeft de verkeerde wielmoeren.

De orginele wielmoeren kunnen zeker 3cm draad verwerken, vinden die Kwik-Fitters erg leuk omdat hun doppenset daar niet op pakt :twisted:
Waarschijnlijk is die ene foute van Dagmar een 116 wielmoer of zelfs een extra korte die bij een Campagnolo velg hoort.

Andretti Molletti

di mar 27, 2007 19:20

De orginele wielmoeren kunnen zeker 3cm draad verwerken, vinden die Kwik-Fitters erg leuk omdat hun doppenset daar niet op pakt :twisted:
Waarschijnlijk is die ene foute van Dagmar een 116 wielmoer of zelfs een extra korte die bij een Campagnolo velg hoort.
Leuk, dat is precies wat @@ zegt!

Rees-Cees

di mar 27, 2007 19:25

Leuk, dat is precies wat @@ zegt!
:mrgreen:

Afbeelding

deze man breekt regelmatig wielBOUTEN van zijn 147

NB zijn het wel moeren met het goede raakvlak???? gewone of bolle? (of ga ik nou ook dubbelposten..................mmmmmmmmmh)

Terug naar “Algemene Technische vragen”