Animale Bianco
Full Member
Full Member

RE: RDW keuring / homologatie ombouw pre fl 3.0 >>>

za jun 09, 2012 12:44

@dibro, helemaal waar, begrijp ook niet waarom deze kleur op de autopapieren standaard als blauw staat bij iedereen. Er zijn net zo veel argumenten om hem dan groen te noemen bv.

@PM, giuliettaevo: giuliettaevo heeft gelijk heeft dat mijn keuring volgens de officiële regels eigenlijk te makkelijk is gegaan, maar denk dat PM de spijker op de kop slaat met hoe de regels in zijn / (vaker?) worden gehanteerd. En inderdaad, het is technisch gezien geen drastische aanpassing. Daarom leek het me -ondanks de regels- overdreven om daarvoor een hele molen aan keuringen door te moeten.

Daarom ook mijn terugkoppeling:
- dat het gelukt is,
- en om anderen die misschien afgeschrikt worden om een RDW keuring te doen door alle moeiljke verhalen, te laten weten dat het ook mee kan vallen.
Spec: 258pk / 287Nm
Tune: KW Var.2 - Carbon GTA-Line tube - EtaBeta 20" Tettsut black - 225/30 R20 - SkyTune 2x TwinOval - Novitec soundpipe - Momo Millenium Evo - Ferodo DS2500 - CTF grooved discs - carbon plenum - F430 throttle body - BMC CDA

Animale Bianco
Full Member
Full Member

RE: RDW keuring / homologatie ombouw pre fl 3.0 >>>

ma jun 18, 2012 10:57

Papieren binnen, handelsbenaming (type) is een 3.0 V6 AUTOMAAT gebleven, maar de gegevens mbt cilinderinhoud en vermogen zijn bijgewerkt conform de technische aanpassingen.

Nog met de keurmeester gebeld of dat klopte, hij gaf aan dat die omschrijving niet veranderd kon worden omdat in dit geval de 3.2 goedkeuring van de gefacelifte 166 niet overdraagbaar is naar mijn model met de kleine koplampen (teruggebouwd naar een 2.5 zou het wel mogelijk zijn). Als je dat wel wil, dan moet je via Lelystad de uitgebreide keuring doorlopen, en dan nog komt er niet 3.2 op kenteken maar wordt het een blanco 166 type aanduiding. Meerwaarde 0 dus.

Nu afspraak maken om de uitlaat er weer onder te hangen. Dan wachten op de post voor nieuwe onderdelen en daarna moeten we weer de rollenbank op :twisted:
Spec: 258pk / 287Nm
Tune: KW Var.2 - Carbon GTA-Line tube - EtaBeta 20" Tettsut black - 225/30 R20 - SkyTune 2x TwinOval - Novitec soundpipe - Momo Millenium Evo - Ferodo DS2500 - CTF grooved discs - carbon plenum - F430 throttle body - BMC CDA

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: RDW keuring / homologatie ombouw 3.0 >>> 3.2 KL

ma jun 18, 2012 12:35

Gefeliciteerd! Ik hoop dat meer mensen het gaat lukken, maar ik ben bang dat je weinig rechten kan ontlenen aan het feit dat het jou "zo gemakkelijk" gelukt is.

Terug naar “Algemene Technische vragen”