ngk bpr7es....
enne, hoeveel 1000 GL's wil je hebben? kijk oa eens rond er zijn er nog duizenden NOS her en der, bv in Duitsland! Hein Brand, TST Rettberg...
Ik weet alleen: IK wil ze niet! Bougietechnologie jaren 50...
Klopt, maar toch liepen en lopen de Nord motoren er lekker op.ngk bpr7es....
enne, hoeveel 1000 GL's wil je hebben? kijk oa eens rond er zijn er nog duizenden NOS her en der, bv in Duitsland! Hein Brand, TST Rettberg...
ik wel anders zouden de mannen in de raceklasses nog wel gebruik maken van GL.....Klopt, maar toch liepen en lopen de Nord motoren er lekker op.ngk bpr7es....
En zouden ze beter lopen op NGK's of Bosch? Ik geloof er niet in.
wat rijdt de gemiddelde racer dan? NGK? bosch?ik wel anders zouden de mannen in de raceklasses nog wel gebruik maken van GL.....Klopt, maar toch liepen en lopen de Nord motoren er lekker op.ngk bpr7es....
En zouden ze beter lopen op NGK's of Bosch? Ik geloof er niet in.
Klopt, hier wat weetjes over bougies, hoe hoger het nummer op de bougie hoe kouder.Wat is concreet het verschil tussen de:
-NGK BP6ES
-NGK BP7ES
Warmte graad!?
Welk voor een 2.5 V6 (12V) (verhoogde compressie)
hmm, dan zou mijn boxertje (compressie 9,5:1, vrij hoog denk ik zo) dus relatief koude bougies mogen hebben?Klopt, hier wat weetjes over bougies, hoe hoger het nummer op de bougie hoe kouder.Wat is concreet het verschil tussen de:
-NGK BP6ES
-NGK BP7ES
Warmte graad!?
In jouw geval zou ik dan de koudere versie kiezen:
Warmtegraad:
De term "warmtegraad" heeft betrekking op de type indeling van bougies volgens hun vermogen warmte af te voeren van de punt van de isolatorneus naar het koelsysteem van de motor. Een "warme" bougie heeft een langere isolatorneus en voert de warmte minder snel af van de punt van de isolatorneus naar het koelmedium. Deze bougie wordt toegepast in motoren met lage compressieverhouding en laag specifiek vermogen waarbij de verbrandingskamertemperaturen relatief laag zijn. Een "koude" bougie heeft een betrekkelijk korte isolatorneus en voert de warmte snel af naar het koelsysteem van de motor. Een dergelijk type bougie wordt toegepast in motoren met hoge compressieverhouding waarbij de verbrandingskamertemperaturen relatief hoog zijn
Mijn contact bij NGK zegt dat je bij een getunede motor beter een 7 kan gebruiken. Hij heeft zelf tot een maand of 2 geleden een 155V6 gereden en hij heeft er (uiteraard) iridiums in gezet en hij was daar erg tevreden mee. Zijn motor was standaard, dus hij had de 6 er in zitten, maar voor mijn 3.1 liggen er al 7 klaar.Wat is concreet het verschil tussen de:
-NGK BP6ES
-NGK BP7ES
Warmte graad!?
Jouw 155 is getuned met een 3.1 in het vooronder, maar wel heel anders dan mijn 155.
Mijn contact bij NGK zegt dat je bij een getunede motor beter een 7 kan gebruiken. Hij heeft zelf tot een maand of 2 geleden een 155V6 gereden en hij heeft er (uiteraard) iridiums in gezet en hij was daar erg tevreden mee. Zijn motor was standaard, dus hij had de 6 er in zitten, maar voor mijn 3.1 liggen er al 7 klaar.