Nord's hebben een aluminium blok en kop. De klepzittingen zijn dus ingeperst en kunnen dus niets anders dan gehard zijn.
Loodvrij tanken dus, maar ik gooi nooit 95 in mijn Bert.
zeker weten dat Andretti dat zei???????
als je met een snelle chip rond rijdt ontkom je niet aan Ron98 ivm o.a. meer voorontsteking.
dus hoe hoger het octaangetal hoe meer vermogen er uit de motor gehaald kan worden indien je de motor ook anders afstelt/aanpast......
Moet je eens voor de lol naar dld rijden en dáár vpower tanken, kijken wat er gebeurteven iets ophalen![]()
was altijd een tegenstander van duurdere benzine's maar ondervind het nu. Mijn Berlina loopt toch beter op 98 of Vpower. Merkbaar verschil met 95, hangt die minder aan het gas..
bedankt!Moet je eens voor de lol naar dld rijden en dáár vpower tanken, kijken wat er gebeurteven iets ophalen![]()
was altijd een tegenstander van duurdere benzine's maar ondervind het nu. Mijn Berlina loopt toch beter op 98 of Vpower. Merkbaar verschil met 95, hangt die minder aan het gas..![]()
(kost daar ongeveer hetzelfde als 98 oktaan hier)
Dat is ook de reden dat ik het altijd in de racemotor gooide: gemoedsrust.Octane booster...
Ik heb het veelvuldig gebruikt en heb het gevoel dat het ietsjes helpt in de vorm van koelere motor en beter oppakken, maar dat is gevoelsmatig en minimaal.. allemaal op het circuit getest.
Eigenlijk is het meer voor de gemoedsrust: niet wetende wat er aan de pomp te krijgen is...is 98 wel 98?? gooi ik in duurdere racemotren soms octane booster.
Nooit gemeten wat de werkelijk toename in octane is, maar ik verwacht er niet veel van!! Als je octane stijgt van 98 naar 99 mag je blij zijn.
Het is een soort gemoedsrust en extra verzekering voor je dure motor. (en wapening tegen slechte benzine)
Touleen, een soort thinner uit de verf industrie biedt wat dat betreft een betere detonatie bescherming, maar is zeer agressief en niet zo simpel bij te mengen. (lost alles op)
100: kijk maarV-power in duitsland was ron102