Beste allemaal,
Voor alle duidelijkheid. Mijn Belgische 147gta staat te koop voor de juiste man of vrouw. Mijn prijs is 12.500 euro.
Wat krijg je ervoor?
Een gta 1ste eigenaar, voorzien van originele navi, leder, bose surround, alarm, CD-lader in koffer, upgrade remmen en de fameuze teflon bussen rondom. De wagen is steeds in onderhoud geweest bij BUGA te Westerlo (België). Zie hierboven gebruiker BUGALFA. Distributieriem werd aan 93.000 km. vervangen, incl. groot onderhoud. Dit is mijn meest probleemloze en beste Alfa die ik ooit heb gehad (= nummer 6). De motor is top en de gta rijdt best nog sportief comfortabel. Bij normaal gebruik ligt je verbruik tussen 12 en 13 liter per 100 km. Zwakke punten? pinklichten vooraan, de standlichten, de batterij, de koppeling en de voorste remschijven. Batterij werd reeds 2x vervangen (ik vermoed dat zulks aan het alarm ligt, dus ik gebruik het niet meer), de koppeling aan 93.000 km (nochtans vrij normaal bij de krachtigste v6'en) en de remschijven reeds vroeger aan 40.000 km. Nu met de Brembo's in combinatie met de blauwe race pagids geen enkel probleem meer. Op dit ogenblik staan er net geen 100.000 km op de teller. Waarom ik de wagen verkoop? Ik heb sinds 2 jaar beroepshalve een 159 2.4jtd en rij welhaast niet meer met de gta. Dit vind ik grote zonde en bovendien zonde van de centen, want ik betaal er nog elk jaar tax en verzekering voor, alsook huur van een ondergrondse garagebox (zo staat hij droog en vochtvrij). Het is geen rode en ook geen zwarte, maar een donkergrijze = perfecte wolf in schaapskleren. De type aanduiding heb ik laten verwijderen bij de aankoop, maar ik heb die nog wel.
Het is een wagen voor een liefhebber. Wellicht daarom heb ik hem nog niet verkocht. Laatst was er eentje die naar de gta kwam kijken. Hij reed met een BMW en kwam net van bij iemand die zijn Subaru Impreza WRX wilde verkopen. Met alle respect voor die schitterende wagens, maar ik heb die man wandelen gestuurd. Een Subaru en een Alfa zijn echt wel 2 werelden van verschil. Je moet dat begrijpen.
Ciao tutti.