Remschijven afdraaien en nieuwe blokken erop. Ik heb alles origineel en er nu ook al weer last van..
Kreeg je er last van, net nadat je alles terug origineel (ik neem aan nieuw) had ? Of pas na verloop van tijd ?
Bij mij is het verloop als volgt:
nieuwe auto, alles prima
-ongeveer 60.000 km, blokken vooraan versleten, al een tijdje getril + slag pedaal. Schijven krom. Achterblokken versleten. Alles vervangen (heb gleukkig gereedschapje voor terugduwen achter). Auto remde prima. Inmiddels vorig jaar mee op vakantie enz enz, niks aan de hand.
-nu, bij ongeveer 90.000 km: terug getril, maar voornamelijk in het stuur. Dus achteraan sluit ik, om die reden, uit. Getril (uiteraard) alleen bij remmen vanaf hoge snelheden. Zoals eerder gezegd: schijven
ABSOLUUT NIET krom, dus afdraaien niet nodig. Blokken zijn nu, pakweg, op de helft.
Ik begin hoe langer hoe meer te denken aan een speling op de remtang(en) zelf. Is het normaal dat, bij gemonteerde klauw en blokken, het losse remklauwgedeelte nog iets kan bewogen worden ? (speling). Dit verdwijnt pas wanneer ik de borgveren vooraan monteer.
Denk dus aan:
-slijtage aan de kunststof bussen, waar de geleidepennen doorheen lopen. (pennen zelf lijken me uitgesloten)
-te zwakke borgveren, wat is precies hun functie ???? extra veiligheid of de speling er uit halen ??
Iemand soms al ervaring met een van beide bovengenoemde onderdelen ?