Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: Serieus CO probleem

do nov 30, 2006 13:46

een lekkende injector kan je niet zo ff checken deze moet je weg laten brengen en testen wat je nog kan proberen is een flesje injector reiniger in je tank te gooien en hopen dat dat het oplost heb je ook al een meting gedaan met losse carterventilatie?

dit wil ook nog wel eens helpen.....

succes
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Andretti Molletti

RE: Serieus CO probleem

do nov 30, 2006 19:25

Dat kan wel, en heel gemakkelijk!
Drukmeter monteren... motor even laten lopen... motor uit... druk aflezen, zeg 2,5 bar... uurtje wachten en dan weer aflezen... meter mag niet noemenswaardig gezakt zijn, en liefst met koude motor omdat de druk anders stijgt vanwege de opwarming van benzine ;)

Tevens zal bij een lekkende injector er een startprobleem ontstaan omdat i dan verzuipt.
Wat ook een verschil gaat opleveren is een test waarbij je cilinder voor cilinder de ontsteking gaat uitschakelen en je HC meet... een lekkende injector geeft meer HC.

En Emilio: als je voor 31 euro een gasklepsensor koopt en hijis niet stuk dan ben jij gek ;)

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: Serieus CO probleem

vr dec 01, 2006 09:22

Daar heb je een punt Dre... Maar dan maar even accepteren dat ik gek ben. (doe ik al mijn hele leven)

Ik heb ondertussen de foutkode uitgelezen.
Die geeft aan 1,2,2,3.
Dat zou dus duiden op de lambdasonsor. Echter, die is van de week vervangen.
Nu is niet het systeem gereset. Is het motormanagement zelf resettend of MOET ik de spanning er afhalen om het te resetten?

Betekend een foutkode dat de motor altijd in noodloop gaat?

Dus straks met de lunch wellicht even de pool er af halen.

Emile
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Serieus CO probleem: UPDATE

vr dec 01, 2006 10:32

In ieder gaval de accu kwartiertje los halen, waarschijnlijk heeft ie nog een ontregeld programma lopen door de kapotte Lambdasensor.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Andretti Molletti

RE: Serieus CO probleem: UPDATE

vr dec 01, 2006 11:33

ik geef je weinig hoop.. zodra een goede lambdasensorspanning doorkomt werkt het allemaal weer ok.
De storing blijft opgelsagen maar tast de werking niet aan.

Wat is het resultaat van de massa meting lambdasensor en hoe heb je de sensor gecontroleerd en wat waren de waarden?

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: Serieus CO probleem: UPDATE

vr dec 01, 2006 11:48

Ik heb mijn multimeter nog niet kunnen vinden in mijn schuurtje. Moet vanavond wel lukken.
Dan weet ik het resultaat van de massa meeting.
Ik begin het verhaal van Dre steeds aannemelijker te vinden. De les: Negeer een opmerking nooit als er DOCENT in de handtekening staat...

Maar betekent dit dat het systeem in noodloop zit??
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Andretti Molletti

RE: Serieus CO probleem: UPDATE

vr dec 01, 2006 11:50

wat dat betekend weet ik niet... dat betekend dat je je lambdasensor eerst eens door moet meten!!
Daarna trekken we conclusies.... jij ongeduldig kind!!

;)

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: Serieus CO probleem: UPDATE

vr dec 01, 2006 11:58

Ja ja ja ja...
Geduld is nooit 1 van mijn sterkste punten geweest.

Hoe moet er massa op de uitlaat gemaakt worden. Via de bedrading van de sensor, of via de uitlaat -> spruitstuk -> blok?
Of allebij. Als dat zo is kan er een behoorlijke aardlus ontstaan...
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Andretti Molletti

Re: RE: Serieus CO probleem: UPDATE

vr dec 01, 2006 12:10

Ja ja ja ja...
Geduld is nooit 1 van mijn sterkste punten geweest.

Hoe moet er massa op de uitlaat gemaakt worden. Via de bedrading van de sensor, of via de uitlaat -> spruitstuk -> blok?
Of allebij. Als dat zo is kan er een behoorlijke aardlus ontstaan...
Een aardlus is leuk bij versterker techniek en je laatste optreden is daardoor misschien niet geheel conform de afspraak gelopen, maar daar hen je in je 164 geen last van hoor ;)


Ik heb speciaal voor jou

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=18169


aangemaakt!!!


Reacties weer HIER aub ;)

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: Serieus CO probleem: UPDATE

vr dec 01, 2006 12:14

Dank dank. Mooi stukje!!!
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Andretti Molletti

RE: Serieus CO probleem: UPDATE

vr dec 01, 2006 12:15

Dank je !

Ga maar lekker meten straks en post hier de resultaten maar ;)

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: Serieus CO probleem: UPDATE

vr dec 01, 2006 12:23

Ik zit alleen nog met hoe ik over een gesloten stekkerverbinding kan meten...
Das dus puur praktisch..
Zal vanavond wel worden.
Maar als ik dus een massa probleem heb, wat erg logisch zou zijn, waar ligt die sensor aan de massa?
Ik heb verder geen gekke massa problemen in de wagen. En aangezien de massa punten gedeeld worden lijkt het alsof niet het massa punt een probleem is.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Andretti Molletti

RE: Serieus CO probleem: UPDATE

vr dec 01, 2006 13:02

Koop een setje veiligheidspelden en knip die zo af dat je de scherpe naald plus het cirkeltje overhoudt.
prik die in de stekker, langs achteren en voila je kan meten.
Eeen van de twee wite draden heeft massa en die loop door naar deregeleenheid... door te meten zul je zien of dat een goede massa is.
Zo niet dan moet je in jouw geval de gasklepsensor ook eens meten en je je massapunten op het klepdeksel goed contrioleren.
In het ergste geval maak je even een massa van een vd lambdasensor draden naar de min accu om te zien of dan het co daalt.

Als je bv 0,2 Volt op je massa aansluiting van je Lambdasensor hebt dan gaat het "mengselvenster" mee omhoog en wordt je motor net iets te rijk afgesteld..

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: Serieus CO probleem: UPDATE, UPDATE

vr dec 01, 2006 13:04

Dank dre, dat ga ik van het weekend even proberen.

Lunch actie: Accu los boel gereset dus.
Klein stukje gaan rijden en de foutcode uitgelezen. 4-4-4-4 Goed dus.
Vervolgens nog even 15 minuten door het mooie friesland gereden en weer de codes uitgelezen: 4-4-4-4 Wederom goed dus.

De vraag blijft of de ECU in noodloop is als er een lambdasensor fout code wordt aangegeven?????
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Andretti Molletti

RE: Serieus CO probleem: UPDATE

vr dec 01, 2006 13:10

Je hebt een storingscode gewist...
Die kan gekomen zijn door het losnemen van de sensor met draaiende motor.
Hij blijft nu weg dus is je sensor waarschijnlijk ok, maar je moet het echt nameten.
Of het systeem in noodloop blijft na het constateren van een fout durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar lijkt me wel onwaarschijnlijk.

Terug naar “Algemene Technische vragen”