Andretti Molletti

RE: ACCU LOOPT LEEG AUTO START NIET MEER ???

vr nov 24, 2006 12:17

Gewoon gaan,als het nodig is heb je de ANWB die komen!!
;)

radiorobbie

do dec 28, 2006 12:24

[size=18]Hey mensen zoals jullie waarschijnlijk in al deze berichten hebben gelezen was mijn alfa niet helemaal in orde...

Nou ik heb mijn installatie toen van de accu afgehaald en je geloofd het nooit de auto had daarna bijna geen enkel probleem meer...

Heb 1 keer meegemaakt dat de lampen tijdens het rijden bijna uitvielen dit is geen pretje op een donkere weg en nog geen 5 minuten later sprongen de lampen, en meters op het dashbord weer aan...

En als ik de auto nu laat warm lopen dan kun je er ook op rekenen dat de meters het niet meer doen op het dashbord (dus de KM teller en benzine enzo) en dat de auto of helemaal niet meer start dat ik de startkabels erbij moet halen...of dat de auto nog net start...

Nu denk ik het volgende is de spanningsregelaar kapot bijv: dat hij te laat aanspringt om de accu bij te laden...

Of is de dynamo kapot???? ma als de dynamo kapot is dan doet toch niks het meer ????

Hoop dat iemand hier advies over heeft

Gr Niek
[/size]

Andretti Molletti

do dec 28, 2006 15:29

Gokje, je koolborstels van je dynamo zijn op.
Deze zitten vast aan de spanningstregelaar en kun je als één geheel vervangen. Een paar tientjes bij de automaterialenzaak.
Ik zou wel even het merk en type dynamo goed opschrijven, of de auto gewoon meenemen!

Je kan ter controle ook eers even de borstels/spanningsregelaar eruit halen om te zien hoever de borstels gesleten zijn.
het is een wittig ovaal ding aan de achterkant van de dynamo en het zit met twee gleufschroefjes vast.

radiorobbie

do dec 28, 2006 18:56

Hey bedankt voor andwoord ik ga die dynamo wel ff nakijken...ma je denkt dus dat het de dynamo is ...en niet alleen de spanningsregelaar zelf...
Bedankt voor andwoord
Groet Niek

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: ACCU LOOPT LEEG AUTO START NIET MEER ???

do dec 28, 2006 19:00

Hey bedankt voor andwoord ik ga die dynamo wel ff nakijken...ma je denkt dus dat het de dynamo is ...en niet alleen de spanningsregelaar zelf...
Bedankt voor andwoord
Groet Niek
spanningsregelaar maakt onderdeel uit van je dynamo :wink:

koolborstels zitten aan de spanningsregelaar vast.
koolborstels slepen over je sleepringen in de dynamo.

radiorobbie

wo mei 16, 2007 19:26

Hallo heb m'n auto nu aardige beurt gegeven:
:arrow: nieuwe spanninsregelaar, de vorige was inderdaad versleten...
:arrow: nieuwe bougies ,was wel weer nodig....
:arrow: nieuwe uitlaat, zat een gat in...
:arrow: nou en dat allemaal voor 150 euro

Maar goed het probleem is dat als ik de auto start:,
normaal gesproken gaat je accu &olie lampje branden met als resultaat kilometer teller werkt...Bij mij dus niet meer! Heel af en toe zeg maar, een week wel een week niet.
Wat heb ik er nou aan gedaan heb de massa die op het motor zit losgemaakt en goed schoongemaakt was inderdaad vies en corossie en nog een massa punt schoongemaakt.

Maar goed nog steeds doet mijn kilometerteller nog precies hetzelfde, dan doet die het wel en dan weer niet.

Heb geen last meer dat m´n auto zomaar uitvalt maar wie weet kan dat nog wel weer terug komen.

Heb alle zekeringen schoon gemaakt en contact spray opgedaan..alle massa punten gecontroleerd...er loopt ook nergens stroom weg

Als iemand nog een gouden tip heeft, dan ben ik je zeer dankbaar

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

wo mei 16, 2007 21:28

bekend probleem van de 33. Is hier al veel over geschreven. Oplossing: mee leren leven of compleet vervangen.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

MightyMarcel

Re: RE: ACCU LOOPT LEEG AUTO START NIET MEER ???

wo mei 16, 2007 21:36

bekend probleem van de 33. Is hier al veel over geschreven. Oplossing: mee leren leven of compleet vervangen.
ghehe, bijna alles is wel een 'bekend probleem' bij een 33....

radiorobbie

wo mei 16, 2007 21:40

ja kan de hele teller unit wel vervangen maar los ik het daamee op...pfff hier word ik zo moe van :evil:
Maar geef de moet niet op wie ohw wie brengt mij het verlosende andwoord en geeft mij een gouden tip

Stef33
Guru
Guru

do mei 17, 2007 00:18

Heb je wel op het forum gezocht? Komt toch minstens 1 x per maand langs dacht ik. ;-)

Naast de teller unit is een andere mogelijke oorzaak de 3-polige steker die ergens in de buurt van je accu. Deze grondig schoonmaken en zorgen dat ie goed klemt.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Rees-Cees

do mei 17, 2007 00:24

Topic titel: ACCU LOOPT LEEG AUTO START NIET MEER ???

das beter dan anders om :mrgreen:

(sorry, beetje melig)

radiorobbie

do mei 17, 2007 12:17

heb ook mijn 3 polige stekker al schoongemaakt heb zelfs naar die stekker op m;n versnellingsbak gekeken

Terug naar “Algemene Technische vragen”