Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: remdrukverschil achter Alfa 33. Alweer!! ben ten einde r

do sep 13, 2007 19:41

Ik ga, als ik mijn koffie op heb de trommels er maar weer eens afhalen en nogmaals kijken. Zouden de cilindertjes links en rechts geen verschillende diameter hebben??

De remmenbank is oké, voor gewoon paar procent verschil en dat klopt zeker, want de auto trekt zeker niet scheef!

Ga ik ook nogmaals naar de gangbaarheid kijken van de cilinders en de schoenen/ handrem etc. (voorig jaar alles perfect gangbaar gemaakt en gekopervettet enz. De rechter vanmorgen nog helemaal uit elkaar gehaald i.v.m. opschuren i.v.m. mogelijke verglazing.)

U hoort over een half uur meer!
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: remdrukverschil achter Alfa 33. Alweer!! ben ten ein

do sep 13, 2007 19:45

Zouden de cilindertjes links en rechts geen verschillende diameter hebben??
Je hebt ze toch gereviseerd? Dan kan dat dus niet omdat anders de rubbers niet passen.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 13, 2007 20:18

Daar istie weer..........

alles is gangbaar en zowaar heb ik eindelijk eens gezien dat die dingen dan toch zelfstellend zijn, maar dan pas bij extreme uitslag, wat ze normaal beslist niet halen. :wink: Maar dat ter zijde. bijde zuigers van bijde cilinders zijn gangbaar en van lekkage -wat ik eerder schreef- is toch geen sprake, was dus gewoon 'gesmolten remvet gemengd met roestwater, wat dus op revloeistof leek........(diameters ook gelijk trouwens)

Wat ik wel gezien heb en dus hersteld, was, dat het stelmehanisme -die stag met schroefdraad en ingekeepte kop aan het einde- aan de LINKER zijde niet goed op z'n plaats zat! De kop was wat naar beneden gezakt. Zou het dat zijn? :? Morgenvroeg om 8:00u maar weer eens op de remmenbank.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

do sep 13, 2007 20:18

Sander, zo te lezen heb je zo de trommel erop en eraf.
Waarom zet je er geen twee "geleende" trommels op om te zien of het verschil hetzelfde is.
Verandert er niets dan verder zoeken in de leidingen of remdruk verdeler. Ik zou er zeker geen vet opsmeren.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 13, 2007 20:21

Sander, zo te lezen heb je zo de trommel erop en eraf.
Waarom zet je er geen twee "geleende" trommels op om te zien of het verschil hetzelfde is.
Verandert er niets dan verder zoeken in de leidingen of remdruk verdeler. Ik zou er zeker geen vet opsmeren.
wat een timing -je hebt vast mijn laatste post niet gelezen, zelfde tijd dus- Ik heb nog wel andere trommels liggen hier, maar wacht de test van morgen even af. Trommels zijn er -bij deze auto- idd zo af. :roll:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 13, 2007 20:37

en zowaar heb ik eindelijk eens gezien dat die dingen dan toch zelfstellend zijn, maar dan pas bij extreme uitslag, wat ze normaal beslist niet halen. :wink: Wat ik wel gezien heb en dus hersteld, was, dat het stelmehanisme -die stag met schroefdraad en ingekeepte kop aan het einde- aan de LINKER zijde niet goed op z'n plaats zat! De kop was wat naar beneden gezakt. Zou het dat zijn? :? Morgenvroeg om 8:00u maar weer eens op de remmenbank.
Zitten de inkepingen nog op het stelmechanisme? De tanden moeten goed in elkaar grijpen.
:?: Geen platte kanten er aan? Dan werkt de stelmechanisme dus ook niet goed.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 13, 2007 20:47

KAS, weet niet prcies wat je bedoeld, maar het werkt gewoon goed nu. Misschien heb ik het vorig jaar aan de linkerkant niet goed in elkaar gezet. (blijkbaar :oops: )

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 13, 2007 20:57

Afbeelding

Bij die pijl. Die kartels bedoel ik. Zowel aan de hevel als aan het hulpstukje. Als die versleten zijn werkt het ook niet.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 13, 2007 21:06

'Mijn remmen' zien er heeeeeel anders uit! vandaar dat ik het niet begrijp? :roll: (andere stelmechanismes, schoentjes, zelfs de cupjes en plunjers zijn anders)

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 13, 2007 21:11

Dan heb jij dat systeem waar een dwarsbalk tussen de schoenen zit met een draadeind aan het einde waar een kartelring omheen zit. Deze wordt op gedraait door een metalen plaatje wat daarachter klemt. Dat kleine plaatje wil ook nog wel eens ontbreken. Daardoor draait het kartelgedeelte niet op. ( het stelmechanisme dus. ) Snap je het nog? Ik heb hier geen foto van. :wink:

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

do sep 13, 2007 21:15

Vreemd....mijn trommels zien er wel ongeveer zo uit. Ik zie op de tekening de stelschroef alleen niet...voor de rest klopt het wel aardig.

Wat voor 33 heb je dan precies?
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 13, 2007 21:16

Dan heb jij dat systeem waar een dwarsbalk tussen de schoenen zit met een draadeind aan het einde waar een kartelring omheen zit. Deze wordt op gedraait door een metalen plaatje wat daarachter klemt. Dat kleine plaatje wil ook nog wel eens ontbreken. Daardoor draait het kartelgedeelte niet op. ( het stelmechanisme dus. ) Snap je het nog? Ik heb hier geen foto van. :wink:
Kijk, dat snap ik helemaal!
=> alles compleet en werkend. Maar aan de linkerkant die te?? hard remde, was het uiteinde van de wartel, de eikel zeg maar (kon zou snel geen betere gelijkenis vinden :oops: ) uit de inkeping in de schoen geschoten, naar beneden geschoven dus. Snap je het nu nog? :lol:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 13, 2007 21:18

Ja. Grote kans dat morgen de test goed zal zijn. Succes. Ik ben benieuwd. :D

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 13, 2007 21:26

I
:-s Of zal ik ten einde raad maar olie in de linker remtrommel smeren/ spuiten??? (Veel of weinig?)????????????
Hou er wel rekening mee dat niet alleen de remverschillen van belang zijn, er is ook nog zoiets als minimum te behalen vertraging he :wink: Met je WD40 trommelkes ga je de mist in dan !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 13, 2007 21:31

Ja. Grote kans dat morgen de test goed zal zijn. Succes. Ik ben benieuwd. :D
Het zou wel dienen ja!

@ michel: voorlopig doe ik dat dus niet (zie laatste pak 'm beet 4 posts) maar dan nog: als ik van 800-1000N terug zou gaan naar pak 'm beet 350-400N, lijkt me niet, dat ik daar de mist in zou gaan. :roll: Maaaaaaaaar het lijkt me moeilijk, zeg gerust onmogelijk, te bepalen hoe veel olie, etc., tec. :lol:

Terug naar “Algemene Technische vragen”