@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: slecht starten met koude motor

za feb 05, 2005 19:34

He Twan:

Ik zou eerst eens wat gaan lezen over autotechniek. Dit is op zich een grappige site als je meer wilt weten over de achtergronden van de diverse technische componenenten. Ik hoop alleen dat een een voldoende voor Engels had. :wink:
http://auto.howstuffworks.com/engine1.htm
Afbeelding
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op za feb 05, 2005 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Koen
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: slecht starten met koude motor

za feb 05, 2005 19:38

He Twan:

Ik zou eerst eens wat gaan lezen over autotechniek. Dit is op zich een grappige site als je meer wilt weten over de achtergronden van de diverse technische componenente. Ik hoop alleen dat een een voldoende voor Engels had. :wink:
http://auto.howstuffworks.com/engine1.htm
[
Is idd zeker geen slechte site om basisbegrippen van techniek te leren. Zeker een aanrader om eens te gaan kijken.

:!:
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

twan
Full Member
Full Member

za feb 05, 2005 19:56

ik wacht eerlijk gezegd op een antwoord van jullie.
ik denk dat het wel eens aan die sensor kan liggen, maar ook die condens op de bougieskabels is mogelijk, vanwege het volgende: gisterennacht heb ik 's avonds laat voor het laatst gereden. daarna heeft mijn auto de nacht stil gestaan tot 's middags 15.00 uur. om 15.00 uur wilde ik er mee gaan rijden, en warempel startte hij in een mum van tijd, ongeveer zo'n 3 seconde (een wonder). nu moet ik zeggen, dat zowat de gehele dag de zon heeft geschenen, en de temperatuur wat hoger was dan afgelopen dagen. wat denken jullie?

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

za feb 05, 2005 20:12

Natuurlijk heeft een 33 een verdeler. :lol:
Of een DIS-bobine dus... ook bij het schutbord.... komen de 4 bougiekabels bij elkaar.

Nou snap ik ook waarom ik me vorig jaar samen met Edwin suf zocht naar de bobine in Saskia's 33 (en die niet kon vinden), dat nav de haperende toerenteller en Andretti's tip om de stekker vd bobine even los te nemen. :wink:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

za feb 05, 2005 20:50

ik wacht eerlijk gezegd op een antwoord van jullie.
ik denk dat het wel eens aan die sensor kan liggen, maar ook die condens op de bougieskabels is mogelijk, vanwege het volgende: gisterennacht heb ik 's avonds laat voor het laatst gereden. daarna heeft mijn auto de nacht stil gestaan tot 's middags 15.00 uur. om 15.00 uur wilde ik er mee gaan rijden, en warempel startte hij in een mum van tijd, ongeveer zo'n 3 seconde (een wonder). nu moet ik zeggen, dat zowat de gehele dag de zon heeft geschenen, en de temperatuur wat hoger was dan afgelopen dagen. wat denken jullie?
Je zou toch de plantenspuit methode proberen?? en de temp.sensor vervangen??
hoe is dat afgelopen dan??
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

twan
Full Member
Full Member

za feb 05, 2005 22:27

Je zou toch de plantenspuit methode proberen?? en de temp.sensor vervangen??
hoe is dat afgelopen dan??
daar wilde ik nog even mee wachten. temp sensor weet ik niet te vinden dus kom ik ook niet ver.

twan
Full Member
Full Member

za feb 05, 2005 22:36

ik vraag me trouwens het volgende af: wat gebeurt er als je na het rijden de parkeerplaats op rijdt en je auto stil zit, vervolgens terwijl je een dot gas geeft de sleutel omdraait en de motor uitschakelt? heb je dan de volgende keer meer kans dat ie aanslaat bij het starten?

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo feb 06, 2005 01:27

nee. dat is al weer verdampt als je de auto start...

Hans156
Advanced Member
Advanced Member

ma feb 07, 2005 00:23

Twan, kijk even naar mijn reactie bij de vraag van de slecht startende 166 in dit forum.
Geen paniek, rustig aan :lol: (alle oude bougies natuurlijk ook vervangen) :wink:
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

ma feb 07, 2005 09:57

Twan, kijk even naar mijn reactie bij de vraag van de slecht startende 166 in dit forum.
Geen paniek, rustig aan :lol: (alle oude bougies natuurlijk ook vervangen) :wink:
Dat is hier ook al aan bod geweest. :wink:

@Twan: als je de temp. sensor niet kan vinden laat dan alsjeblieft iemand anders naar je auto kijken voordat je echt met een grote kostenpost zit.

twan
Full Member
Full Member

ma feb 07, 2005 18:51

ik heb een paar foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
dat rode vat is dus de bobine? ik heb die kabels even losgehaald en weer vastgemaakt eergisteren. sindsdien start de motor wel in 1 keer goed, maar daarbij moet ik wel opmerken dat de buiten temperatuur flink wat graden boven 0 was en de zon scheen. hiermee wil ik zeggen dat dat condens probleem oor de oorzaak kan zijn :?:

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

ma feb 07, 2005 19:00

Nee, dat oranje ding is de verdelerkap. Volg de kabel die daar uit het midden komt, en volg die naar de zwarte bus...dat is de bobine (op foto 1 rechtsboven)

patje1100
Guru
Guru

ma feb 07, 2005 19:12

Heeee, een verdelerkap ???? Ravje :shock: hahaha. Had Dink toch gelijk

Twan. het kan heel goed dat ie het nu wel doet omdat het niet vochtig is. Ga daarom NU naar buiten met je PLANTENSPUIT en nevel die verdelerkap ( dat Oranje ding zoals Maarten al zei) in met draaiende motor en dan willen we allemaal dat je over een half uur tegen ons verteld of je vonken hebt zien overspringen. [-o<
:wink:

Daar heb je geen technische vaardigheden voor nodig. Zelfs mijn oma die al 38 jaar dood is kan dat nog. Kom

twan
Full Member
Full Member

ma feb 07, 2005 19:35

ben ik weer, nog géén half uur later (goh wat ben ik snel :biggrin: )

ik heb precies gedaan wat je zei, met lopende motor de verdelerkap nat spuiten. nou, ik zal je zeggen: geen enkele vonk gezien, helemaal niks. ik heb 3 keer gespoten, 1 recht erop van 30 centimeter afstand ofzo, en 2 keer erom heen.

wat is de volgende test? :P

patje1100
Guru
Guru

ma feb 07, 2005 19:47

Goed zo kerel. 3 x gespoten binnen het half uur :wink:

Heb je ook alle bougiekabels ingespoten ? Ook ff doen met draaiende motor. Wel nevelen he ? Geen harde stralen.. Dat doe je maar in je eigen tijd. :wink:

Als je weer nix ziet vonken en je bougiekabels zijn nog lekker soepel gaan we wel weer verder. oke ?

Terug naar “Algemene Technische vragen”