Blokken eruit trekken en beetje bijvijlen op de pasvlakken. Tevens alle aanligvlakken in je remklauw schoonmaken en lichtjes invetten zoals Michel omschreef. (Het reinigen van alle pasvlakken doe ik trouwens altijd met een vijl. Door deze oppervlakten met ZACHTE hand voorzichtig te bewerken verwijder je meteen alle vuil en roestaanslag.)
Controleer ook of je remzuigers wel goed beweegbaar zijn. ( Hoe zit dat bij een 75?? die moet je toch terugdraaien??)
Daarna moeten de blokken vrijlopen. ( Als je ze weer monteert natuurlijk..

)
Een remblok moet je als het goed gangbaar is tussen twee vingers kunnen de/monteren.
Als er wat aanslag op je schijven zit, maak dan 2 stevige remmingen. (UITKIJKEN !)
Je schijven zijn dan goed schoon en beginnende verglazing is van je blokken verdwenen. Komt het probleem daarna snel terug (en lopen ze niet aan) vervang dan je blokken.