Er zit wel iets van viezigheid onder de dop, ik zal die eens schoonmaken en kijken of die rommel terugkomt. Aan de oliepeilstok zit geen water maar ik vraag me even af of ik dat goed zou zien als dat er wel aan zou zitten.
Ohw nee, gaan we weer.... Eerst laten afpersen! Geen koppakking vervangen louter op basis van white sludge. Of je moet echt houden van geld uitgeven?tot ik gister wat olie ging bijvullen en een dikke klodder mayonaise onder de vuldop aantrof ....
Dat wordt dus toch vervangen ....
Hierboven staat dat je ze NIET moet vlakken....... Lijkt me dat je dat dan ook niet moet doen. Ik heb het trouwens ook eens gelezen van forza33 geloof ik ooit in een topic, dat je het niet moet doen.Oke, een hoop oneenigheid.
De 8V heeft de verbrandingsruimte in de zuiger. Vlakken van de kop heeft dus nauwelijks invloed op de compressieverhouding (afgezien van een gewijzigde klepzetel). M.b.t. het netjes rond lopen mag je bij een 8V dus 1 kop vlakken. Wel is het zo dat als de ene koppakking doorgeslagen is, de andere waarschijnlijk binnenkort ook wel volgt. Gevolg: advies beide koppakkingen vervangen en liefst beide koppen vlakken.