Ik was afgelopen zomer voor 90 Euro klaar voor een complete 16V koppelingset (origineel en bij Tuynder)... Lijkt me sterk dat de 8v variant twee keer zo duur is?
Een complete koppelingsset (plaat + drukgroep + lager) kost iets van 190 euri's bij Tuynder in Nootdorp.
Dat is helemaal spotgoedkoop. Ik heb de prijs vorig jaar opgevraagd en toen kreeg ik 190 euro te horen. Misschien heb jij mazzel gehad, dead stock ofzo?Ik was afgelopen zomer voor 90 Euro klaar voor een complete 16V koppelingset (origineel en bij Tuynder)... Lijkt me sterk dat de 8v variant twee keer zo duur is?
Een complete koppelingsset (plaat + drukgroep + lager) kost iets van 190 euri's bij Tuynder in Nootdorp.
Vul anders effe zo'n offerteformuliertje in op hun site, dan weet je het gelijk. Goedkoper dan bij Tuynder zal je het waarschijnlijk niet vinden...
Dat zeg ik toch ook niet, ik geef alleen aan wat ik denk. Ik heb zelf een paar boxertjes gehad en wel het nodige meegemaakt. Deze situatie kwam me bekend voor van m'n eigen 1.7ie. Over het algemeen zit ik vrij aardig in de richting met m'n diagnoses aan de 33, dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik altijd gelijk heb.[
"en dat klonk niet helemaal gezond" dat betekent toch niet direct dat hij op 3 cilinders loopt? Mijn Sprint loopt stationair ook iets van 600 toeren per minuut. Er zijn altijd mensen die daar opmekringen over maken dat het niet lekker klinkt. Het klinkt inderdaad niet als een boxer met 6500 toeren maar die loopt echt niet op 3 cilinders hoor. Het is maar net hoe je het omschrijft. Als de motor altijd 600 toeren draaide bji stationair loop zie ik gene reden om dat te verhogen als de motor gewoon netjes blijft lopen. (tja... wat is "netjes" he)
Voor een poosje terug net gedaan bij een 33. De onderdelen kosten bij Tuynder 75.- (was dat nou met btw?!?) incl. drukgroep en druklager.wat kost een nieuwe plaat en heb ik daarbij ook een nieuwe drukgroep nodig etc? hoeveel arbeidsuren is dit?
Ik heb eens gehoord dat het einde van de uitlaat aan de binnenkant wit uitslaat, maar weet niet of dat door de heren 'Guru's' hier kan worden bevestigd?
hoe is trouwens een te arm mengel te herkennen?
Was dat origineel alfa?Voor een poosje terug net gedaan bij een 33. De onderdelen kosten bij Tuynder 75.- (was dat nou met btw?!?) incl. drukgroep en druklager.wat kost een nieuwe plaat en heb ik daarbij ook een nieuwe drukgroep nodig etc? hoeveel arbeidsuren is dit?
Lukraak zomaar onderdelen gaan vervangen ben ik ook op tegen (da's gokken, niet repareren) waarbij ik wel moet zeggen dat een verdelerkap en rotor ook slijten en het niet verkeerd is die na veel kilometers eens te vervangen. Met veel kilometers op de klok zijn die ook regelmatig weleens de oorzaak van een onrustig draaiende motor.haha oke je hebt gelijk
ik zal het vanmiddag eens uittesten, door die bougiekabels los te trekken 1 voor 1. dat kan geen kwaad?
hoe is trouwens een te arm mengel te herkennen? een te rijk mengsel laat een geur achter, en kan de uitlaat doen ploffen toch?
Ja, want hij zat wel in zo'n oranje Alfa doosje.Was dat origineel alfa?Voor een poosje terug net gedaan bij een 33. De onderdelen kosten bij Tuynder 75.- (was dat nou met btw?!?) incl. drukgroep en druklager.wat kost een nieuwe plaat en heb ik daarbij ook een nieuwe drukgroep nodig etc? hoeveel arbeidsuren is dit?
Dit doet mijn 33 SW ook.... bij de 50km/h doet hij lichtjes inhouden en als ze koud is dan hoor je een soort van 'plopjes' uit de carbs komen. Kan dit dus resulteren in een te arm mengsel? De auto is afgelopen zomer compleet afgesteld bij van Poppel. Maar wellicht iets om naar te kijken? Auto staat voorlopig lekker warm in een stalling... dus zal volgend jaar worden. Dacht zelf dat het eventueel te maken had met niet echt lekker schone carbs.Een te arm mengel zie je bijv. aan de bougie, als hij wat wil knallen uit de inlaat of wat inhouden wil.
Persoonlijk vind ik het niet al te slim om aan stelbouten te gaan draaien als je daar niet het volledige verstand van hebt. Je kan door dat verkeerd te doen je blok zoveel slechter laten lopen, mijn advies, laat het allemaal eens afstellen bij een goede garage, en dan ook ontsteking. Kost nauwelijks iets en weet je zeker dat het allemaal goed zit.het heeft ook te maken met het staionair lopen.
hij liep altijd 600 toeren en dat klonk niet helemaal gezond, dus heb ik een paar weken geleden die bout versteld voor stationair toerental.
sindsdien loopt ie 900 toeren maar de wijzer schokt een beetje heen en weer rond de 900 toeren en de uitlaat ploft elke paar seconde.
Als hij bij die snelheid (met schone carbs) iets te min krijgt zit 'm dat in de stationair sproeiers. Ze zijn in dat gebied af te stellen met die stelschroeven die onderin de carb zitten.Dit doet mijn 33 SW ook.... bij de 50km/h doet hij lichtjes inhouden en als ze koud is dan hoor je een soort van 'plopjes' uit de carbs komen. Kan dit dus resulteren in een te arm mengsel? De auto is afgelopen zomer compleet afgesteld bij van Poppel. Maar wellicht iets om naar te kijken?Een te arm mengel zie je bijv. aan de bougie, als hij wat wil knallen uit de inlaat of wat inhouden wil.