Er zijn brandstofpompen in de handel met een hogere opbrengst, moet je bij een zaak als Biesheuvel of The Autosport Company zijn, en die kun je krijgen als in-linepomp (dus met in- en uitgaande kant een slangnippel) en ook als dompelpomp die je in de tank kan monteren. Die brandstofdrukregelaar regelt idd de druk op de injectoren.. bij mijn 33 is dat gewoon een veerbelaste membraanklep met een vacuumaansluiting voor aanpassing van de druk aan de luchtdruk in het inlaatspruitstuk.. membraankleppen kúnnen ook kapot... (hoeft natuurlijk niet, maar je kunt de jouwe controleren mbv een manometer, als het goed is moet je in een [oud] werkplaatshandboek oid wel een methode voor deze meting kunnen terugvinden om het uit te sluiten). Ook zijn er zgn. power boost valves op de markt, die geven bij plotselinge acceleratie een extra mengselverrijking, maar net als met een gewone (universele) brandstofdrukregelaar moet je die afregelen mbv fabriekswaarden en een manometer. Maar goed, nu wijs ik voor jouw probleem misschien weer teveel richting de brandstofdruk als oorzaak, en dat was niet de bedoeling, ik wil hiermee alleen uitleg geven over het principe..
Waar ik adhv het verhaal over een gebroken aandrijfas aan moet denken is een mechanisch defect (speling) in de aandrijflijn, en dan moet je denken aan de volgende dingen; gebroken tangentiaalveren (zitten in de koppelingsplaat verwerkt en dempen trillingen als gevolg van lastwissel), defect 2-massavliegwiel (mits deze constructie van toepassing is in dit geval, doet hetzelfde als de tangentiaalveren van de koppelingsplaat), uitgeslagen tanden van een kroon-/pignonwiel (differentieel, puur theoretisch...), kapotte homokineet (scharnierende koppelstuk tussen een aandrijfas en de wielnaaf), en ook wel een uitgeslagen huls/koppen van een tripoide-koppeling (zie afbeelding hieronder), vaak toegepast als (maar ik weet natuurlijk niet hoe het in dit geval zit) koppeling tussen diff en aandrijfassen . Allemaal van dit soort defecten in de vorm van speling geven dan zeker bij lastwissel problemen voor de motor om de injectie- en ontstekingsregeling hierop aan te passen, althans, dat bedenk ik nu maar heb ik in de praktijk eigenlijk niet echt meegemaakt. Maar theoretisch kan het wel, dacht ik.. komt geloof ik heel af en toe wel eens voor bij cardanassen, dan krijg je ook vage klachten mbt de aandrijflijn...
Kom ik op mijn volgende vraag; aangezien dit een custom-project is, hoe heb je motor en bak weten te ''paren'' met het onderstel?