Vanaf de CF2-generatie (o.a. 156) heeft de TS-motor toch geen aparte stappenmotor meer?.. Dan is het toch al een elektr.gasklep die ook het stat.toerental regelt? Vervuiling is wel een bekend probleem, maar ik geloof dat er ook regelmatig aanpassingen in de software werden uitgebracht, in de tijd van de 156 in ieder geval. Vervuiling komt idd ook wel vaak voor, maar ik raad je af om dit met remmenreiniger en een doekje te doen, word het soms zelfs erger van(wat ik toentertijd in mijn werk bij een Alfa-dealer heb gezien...). Je kunt dan beter de gasklep reinigen met een middel als Tec-Flow. Ik dacht dat je de gasklep kunt beschadigen als je deze handmatig open duwt, oid... Dit middel is een reinigend schuim in een spuitbus, dit moet je dan bij warmgereden motor bij een stationair draaiende motor met kleine beetjes tegelijk op/om de gasklep spuiten en er dan voor zorgen dat de motor nét niet afslaat. Dit stinkt overigens wel enorm, en geeft soms ook beste rookpluimen, dus dat zou ik dan wel in de open lucht buiten een woonwijk doen. Om dit bij een 156 te doen zou je een soort flexibele spuitlans in het inlaattraject tussen gasklep en LMM kunnen steken en proberen dit luchtdicht af te sluiten zodat je geen foutcodes mbt je LMM krijgt, want op deze manier creeer je valse lucht-lekkage als dit niet goed afsluit. Ik heb dit spul in mijn vroegere job als automonteur nogal eens gebruikt en het werkt prima, ook bijv. om koolaanslag uit verbrandingsruimtes op te lossen als je een koppakking aan het vervangen bent...