bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Raadplaatje sloten/sleutelsets

wo jul 17, 2013 15:57

voor 3 gok ik dat je bij een 166 moet zijn
Shut up and ride!

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jul 17, 2013 23:00

159/Brera/Spider is het in elk geval niet, want die hebben geen "normaal" contactslot. GT is het ook niet want die heeft klapsleutels, geen slot op het dashbordkastje en wel een slot om de passagiersairbag uit te schakelen.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Raadplaatje sloten/sleutelsets

do jul 18, 2013 00:41

159/Brera/Spider is het in elk geval niet, want die hebben geen "normaal" contactslot. GT is het ook niet want die heeft klapsleutels, geen slot op het dashbordkastje en wel een slot om de passagiersairbag uit te schakelen.
En toch moeten set 2 en 3 van Alfa's zijn waarbij de kofferbak niet met een sleutel te openen is (of, minder aannemelijk, de passagiersdeur). De enige die ik daarvan kan vinden is de Brera/-Spider - redelijk berucht ook vanwege dat de accu zich in de kofferbak bevindt en dat deze uitsluitend elektrisch geopend kan worden. Dus zeg het maar...

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

do jul 18, 2013 01:06

Dan heb je niet goed gezocht, want de kofferbak van een GT is ook alleen elektrisch te openen (of in geval van nood kun je de achterbank neerklappen en de klep openen met een lullig trektouwtje dat uit de handgreep aan de binnenkant bungelt, de Brera zal die ook wel hebben?).

Van andere Alfa´s weet ik het niet, als Bralfa zegt dat een 166 daar ook voor in aanmerking komt geloof ik het meteen. Als jij zegt dat daarvan de kofferbak wel met de sleutel opengemaakt kan worden geloof ik het ook meteen :lol:
Alfa Romeo GT 3.2 V6
SCARB 4835

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

do jul 18, 2013 12:37

De 166 heeft het draaibare logo, dus dat zal 'm niet zijn.

Ik denk ook dat je moet meenemen dat het om een vervangende set sloten gaat en dat hier niet de op afstand bedienbare centrale vergrendeling bij inbegrepen is. Het idee is waarschijnlijk dat als je klapsleutels hebt dat je deze dan vervolgens laat aanpassen met de juiste sleutelbaard voor de nieuwe sloten.

Even nog nagekeken, maar van de Brera zie ik eigenlijk alleen maar interieurfoto's met hetzelfde soort "contactslot" als in de 159, dus dan blijft eigenlijk alleen maar jouw GT over...

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

do jul 18, 2013 23:39

Nee ;)
GT is het ook niet want die heeft (...) geen slot op het dashbordkastje en wel een slot om de passagiersairbag uit te schakelen.
Dat dashbordkastjeslotje kan niet gebruikt worden voor de passagiersairbag, want die heeft een metalen "buitenkant" i.p.v. plastic en het is een lange cilinder waar de sleutel helemaal in gaat.
Alfa Romeo GT 3.2 V6
SCARB 4835

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jul 19, 2013 09:16

Toch incomplete setjes dan? :-k

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jul 19, 2013 10:01

Toch incomplete setjes dan? :-k
Wel dichtgeseald in een zakje. Dat zegt op zich natuurlijk niet alles, want iedereen kan een zakje dichtsealen, maar toch. :roll: Nou ja, het is verder ook geen halszaak. Ik leg ze terzijde en dan doe ik er de komende 35 jaar niks mee :lol:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jul 19, 2013 10:31

Ik wou al bijna zeggen dat ze misschien nog wel leuk zouden kunnen zijn voor een Sud of een Bertje, maar ik heb net even gekeken en die cilinders zijn dus inderdaad een pinnetje korter wat ik eerder al zei te vermoeden.

Aan de andere kant, als iemand zijn sloten wil vervangen zal dat zelden zijn omdat alle cilinders vernaggeld zijn. Met een beetje priegelen kan je dan met de pinnetjes uit de oude cilinders er wel een of twee correct bezetten voor de nieuwe sleutel. Iets meer werk, maar verre van onoverkomelijk.

Terug naar “Algemene Technische vragen”