96 graden is erg laat ja... Wat staat erop? Dat ie op een kier staat klopt ook niet , hoort gewoon strak te sluiten. Is ie krom misschien?
Ik zou meer richting 80-85 gr gaan denk ik.
Een koelere thermostaat proberen kost je de kop niet en is denk wel te vinden. Ook al is het volgens spec dan is 96 best laat/warm. Dus iets lager lijkt me sowieso goed plan.Vandaag heb ik de thermostaat eruit gehaald. In een pan met water getest en hij doet precies wat hij moet doen.... Openen bij 96 graden. Mijn idee is dat dit wellicht te laat is voor de Murena omdat de radiateur 3 meter naar voren zit. Wellicht dat ik beter een thermostaat kan plaatsen die rond de 85 graden opent? Maar bestaat zo een voor in het zelfde huis?
Tevens viel mij op dat in "koude" toestand de thermostaat ook al op een kiertje open staat. Is dat normaal?
Groet,
Martijn
Dat maakt niks uit, want wanneer de thermostaat opent komt er meeteen druk op het gehele koelsysteem naar de radiateur, het koude water uit de slangen zal dus meteen de motor in stromen. Ongeacht de lengte. Tenzij (zoals hierboven wordt gesuggereerd) de waterpomp die hoeveelheid water niet kan verplaatsen.Vandaag heb ik de thermostaat eruit gehaald. In een pan met water getest en hij doet precies wat hij moet doen.... Openen bij 96 graden. Mijn idee is dat dit wellicht te laat is voor de Murena omdat de radiateur 3 meter naar voren zit. Wellicht dat ik beter een thermostaat kan plaatsen die rond de 85 graden opent? Maar bestaat zo een voor in het zelfde huis?
Tevens viel mij op dat in "koude" toestand de thermostaat ook al op een kiertje open staat. Is dat normaal?
Groet,
Martijn
ik denk dat die prijs inclusief complete distributie is, en wellicht nog wat andere dingen.Hoe sterk zijn de V6-en eigenlijk qua hitteproblemen?
Heb een Alfa met 3.0 24v V6 op het oog met kapotte waterpomp. Volgens de garage is het gewoon te repareren, kost bij hun 1600 euro... Maar is het uberhaupt aan te raden?