Toevallig van de week een bak van een 33 open gehad:
Schakelmechanisme:
Het enige dat ik bedenken is dat de schakelhefboom van de 1e+2e los zou kunnen zitten. Omdat je nog normaal kunt schakelen, lijkt me dat niet waarschijnlijk, tenzij je jij je pook nu verder naar links moet bewegen om de 1 of 2 in te schakelen. Dat zou betekenen dat het hefboompje naar beneden loshangt en misschien wel op de draaiende tandwielen ratelt? Dat zou verklaren waarom het geluid in frequentie toenemt al je harder rijdt, de as draait an ook sneller. Hoor je het geluid ook als je in z'n drie rijdt?
Diff:
Als het een van de tandwielen in het diff zou zijn (planeet, zon, pingnot?) dan zou je het altijd moeten horen, ongeacht de versnelling, en het intrappen van de koppeling. is dat zo?
Bak:
1)Als de auto stil staat en de koppeling ingetrapt is en er geen versnelling geschakelt is , draait er geen enkele as (prise, hulp of uitgaande as) in de bak. En dan hoor je ook niets, toch?
2)Als de auto stil staat en gekoppeld is, en er geen versnelling is ingeschakeld, dan draait de prise as, de hulp as en de tandwielen van de uitgaande as. Als het het schakelhefboompje van 1en 2 is , zou je ook nu niets mogen horen, is dat zo?
3)Als de auto stil staat, de 1e is ingeschakeld, en je rijdt langazaam weg dan zou je een langzaam sterker wordende ratel moeten horen, als het het hefboompje is.
Kan je hier iets mee?
