Ook dat heb ik getest met mijn Jtd.
Over een paar tanken "dure" BP en Shell brandstof merk ik geen verschil in het verbruik met de gewone A merk brandstof.
In het begin dacht ik dat mijn motor beter liep maar volgens mij zat dat meer tussen de oren.
Ook dat heb ik getest met mijn Jtd.
Uiteraard ga je in een blok wat een liter op 750 km gebruikt geen olie knikkeren van 26eu per liter van de dealer, das zonde centen.Zo'n blok ververst zichzelf zeg maar...Beetje als de gemiddelde jts...
![]()
Wel leuk dat ze de premium brandstof alleen getest hebben bij een auto die er niet op afgeregeld kan worden.
Ik doe de automatisering bij o.a. Valvoline, dit hierboven klopt van geen kant.Het verhaal achter "merkloze" olie is dat het restanten zijn van merk olie.
Je kent ze wel de grote silo's bij Shell e.d.
Als deze bijna leeg zijn en de "houdbaarheids" datum bijna verstreken is gaat deze olie in de uitverkoop.
.................
Het verhaal bestaat al heel lang, zie mijn andere post.Ik doe de automatisering bij o.a. Valvoline, dit hierboven klopt van geen kant.Het verhaal achter "merkloze" olie is dat het restanten zijn van merk olie.
Als deze bijna leeg zijn en de "houdbaarheids" datum bijna verstreken is gaat deze olie in de uitverkoop.
.................
Merk olie onderscheid zich met name in de kwaliteit van de base oil, en de klasse van de additives.
Verder worden bij A-merken daadwerkelijk door labs duurtesten gedaan met bijv een miljoen km-ers met een bepaald recept (met verschillende motoren). Tuurlijk merk jij hier verschil niet direct zelf in je auto. Het zit hem in de slijtage factor en door minder slijtage/wrijving zal je ook zuiniger kunnen rijden.
Ook Valvoline maakt gebrandlabelde B-merk olie, die ze in flessen van een bepaald concern afvullen. Dit zijn daadwerkelijk andere blends van andere kwaliteit. Komt niet uit onderste van blend- of voorraadketels, whahaha grappig bedenksel
Inderdaad, zo gaat dat overal eigenlijk.Ik doe de automatisering bij o.a. Valvoline, dit hierboven klopt van geen kant.Het verhaal achter "merkloze" olie is dat het restanten zijn van merk olie.
.................
Merk olie onderscheid zich met name in de kwaliteit van de base oil, en de klasse van de additives.
Verder worden bij A-merken daadwerkelijk door labs duurtesten gedaan met bijv een miljoen km-ers met een bepaald recept (met verschillende motoren). Tuurlijk merk jij hier verschil niet direct zelf in je auto. Het zit hem in de slijtage factor en door minder slijtage/wrijving zal je ook zuiniger kunnen rijden.
Ook Valvoline maakt gebrandlabelde B-merk olie, die ze in flessen van een bepaald concern afvullen. Dit zijn daadwerkelijk andere blends van andere kwaliteit. Komt niet uit onderste van blend- of voorraadketels, whahaha grappig bedenksel
lpg is een veel schonere brandstof als benzine. De olie in een lpg auto blijft ook veel langer helder.Mijn 147 rijdt inmiddels al 3,5 jaar op Action olie, geen centje pijn en inmiddels staan er 260.000kms op de teller. Ik ververs wel netjes op tijd olie en filter.
Wat betreft de brandstof, lekker op LPG, geen gedoe met benzine. Nu weet ik niet of bij LPG er net zo veel verschillen zouden kunnen zijn in levernciers als bij benzine, maar ik hou hierbij al 3.5 jaar het verbruik per tankbeurt bij, incl. getankt merk (tankstation...) en merk echt totaal geen verschil per merk, wel overigens per jaargetijde (mengsel van LPG?), in de winter is het verbruik lager.