Dit probleem heb ik ook met m'n 33 16v gehad, bleek achteraf de gasklep positiesensor te zijn. Weet niet of deze er op zit? Zo ja, dan zou ik de werking controleren.Ik wil geen nieuw topic aanmaken vandaar ff een titel change
De 33 loopt niet lekker, wij hebben 'm niet lang laten lopen vooraf ivm de met spoed te vervangen distributieriem. Nu is het zo dat ie met koude motor 1100rpm stationair loopt. Na een poosje. Wordt dit wat lager en dan begint de ellende. De motor begint een beetje te horten en te stoten, valt soms terug naar 500rpm, corrigeerd zichzelf een paar keer om vervolgens alsnog af te slaan. Ook tijdens het rijden heb ik het gevoel dat het e.e.a. niet lekker loopt (beetje inhouden).
Ik heb alle slangen zowel visueel controleerd als met startspray bespoten, geen effect op de motorloop. Ook de bougiekabels heb ik gecontroleerd en dit zag er goed uit. We hebben overigens wel de bougies vervangen door originele Golden Lodge bougies maar dit zal er vast niets mee te maken hebben.
Iemand enig idee? Het is geen 155 V6 12v dus mijn kennis houdt snel op
zit erop. die kun je dus iig even doormeten.Dit probleem heb ik ook met m'n 33 16v gehad, bleek achteraf de gasklep positiesensor te zijn. Weet niet of deze er op zit? Zo ja, dan zou ik de werking controleren.
zit erop. die kun je dus iig even doormeten.Dit probleem heb ik ook met m'n 33 16v gehad, bleek achteraf de gasklep positiesensor te zijn. Weet niet of deze er op zit? Zo ja, dan zou ik de werking controleren.
mijn ervaring is dat een boxer inderdaad soms wakkergemaakt moet worden, wel rustig uiteraard! niet gelijk gaan trappen, maar steeds iets zwaarder belasten (en dan niet in minuten maar eerder in uren opbouwen!)
wbt de stationairloop, soms kan de "stappenmotor" (die er niet op zit. heet anders) wat blijven hangen. die zou je met perslucht door kunnen spuiten?