Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: Inhouden 33 1.5 / stationair goed

zo sep 05, 2010 09:18

Heb je de brandstofdruk ook gemeten?
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Gebruikersavatar
Gerhard
Member
Member
Berichten: 124
Lid geworden op: ma mei 30, 2005 19:44
Locatie: St. Vith

RE: Inhouden 33 1.5 / stationair goed

zo sep 05, 2010 10:55

Nee, want ik weet niet hoe dat moet en waarmee. Dat wil ik wel 's testen ja. Maar volgens mij staat die rotorarm niet niet goed.
GTV6 1985 aan het restaureren
Alfa 33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Subaru Legacy 3.0R Spec. B
Hyundai H200
Opel Kadett 1.1 (c.l.) uit 1940

Gebruikersavatar
Frits
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: do feb 10, 2005 21:54
Locatie: Delft
Contacteer: Website

Re: RE: Inhouden 33 1.5 / stationair goed

zo sep 05, 2010 15:54

Maar volgens mij staat die rotorarm niet niet goed.
Als de rotor goed verkeerd staat, zal je motor sowieso niet draaien.

Het kan zijn dat ie een klein beetje verkeerd staat, doordat ie niet goed op het asje staat (piefje niet goed tussen de uitsparing-dingen).
Als dat het geval is, dan merk je dat zeker bij stationair draaien en zou die beter moeten lopen bij hogere toeren (voor de kenner, rotor staat te vroeg, dus toeren -> vervroeging geen problemen)

Maar je probleem is stationair goed en in de toeren slecht, dit is dus geen rotor probleem.

Bij gas geven moeten er twee dingen gebeuren, extra brandstof en extra lucht, in de juiste verhouding.
Hier is iets mis mee.

Suc6
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Gerhard
Member
Member
Berichten: 124
Lid geworden op: ma mei 30, 2005 19:44
Locatie: St. Vith

RE: Inhouden 33 1.5 / stationair goed

zo sep 05, 2010 19:19

Nu staat de distributie op merktekens maar de kerf is naar de passagierskant gericht en de arm naar cil 2. <----------- Dit is nog steeds zo. Ook vandaag geen vooruitgang. Weer van alles geprobeerd met de distributie. Ik weet niet hoe ik de benzinedruk moet meten dus dat is ook niet gebeurd. Als ik dus een beetje gas geef dan prutteld ie en gaan de toeren een beetje omhoog en dan prutteld ie weer etc. Het benzinefilter is er niet afgeweest. Valselucht is er ook niet. Dus ik weet het even niet meer.
GTV6 1985 aan het restaureren
Alfa 33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Subaru Legacy 3.0R Spec. B
Hyundai H200
Opel Kadett 1.1 (c.l.) uit 1940

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: Inhouden 33 1.5 / stationair goed

zo sep 05, 2010 19:27

Maak even paar foto,s van de situatie voor de meer visueel ingestelden onder ons.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Gebruikersavatar
Gerhard
Member
Member
Berichten: 124
Lid geworden op: ma mei 30, 2005 19:44
Locatie: St. Vith

RE: Inhouden 33 1.5 / stationair goed

zo sep 05, 2010 19:45

Zal ik doen. De hoogovens staan aan de overkant van het water dus daar kan ie altijd nog heen.
GTV6 1985 aan het restaureren
Alfa 33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Subaru Legacy 3.0R Spec. B
Hyundai H200
Opel Kadett 1.1 (c.l.) uit 1940

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: Inhouden 33 1.5 / stationair goed

zo sep 05, 2010 20:16

Ok even voor de duidelijkheid nog 1 keer als je cil 1 op ontsteken hebt (dat is de voorste aan de passagierskant) moet je rotor naar het schutbord wijzen. En de onsteking van een boxer is niet 1-3-4-2.
MAAR.. 1-3-2-4. Als dat allemaal klopt en je vooronsteking klopt. 8 graden voor bdp stationair met de vaccuüm los. En je bobine krijgt genoeg spanning.

Zit toch in je brandstofsysteem
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Gebruikersavatar
Gerhard
Member
Member
Berichten: 124
Lid geworden op: ma mei 30, 2005 19:44
Locatie: St. Vith

RE: Inhouden 33 1.5 / stationair goed

zo sep 05, 2010 20:58

ik ben even naar de garage gereden en een foto gemaakt. De kwaliteit is niet zo best. Zo als te zien is staat de rotor niet de juiste kant op. Iemand op het forum had het ook op zijn 16v boxer ergens in Juni.
Afbeelding
GTV6 1985 aan het restaureren
Alfa 33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Subaru Legacy 3.0R Spec. B
Hyundai H200
Opel Kadett 1.1 (c.l.) uit 1940

Gebruikersavatar
Gerhard
Member
Member
Berichten: 124
Lid geworden op: ma mei 30, 2005 19:44
Locatie: St. Vith

RE: Inhouden 33 1.5 / stationair goed

zo sep 05, 2010 21:01

Het koperen kontakt op de rotor wijst dus naar cil. 2. het groefje naar de passagierszijde en alles staat op merktekens.
GTV6 1985 aan het restaureren
Alfa 33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Subaru Legacy 3.0R Spec. B
Hyundai H200
Opel Kadett 1.1 (c.l.) uit 1940

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: Inhouden 33 1.5 / stationair goed

zo sep 05, 2010 21:34

Ok als we het er over eens zijn dat cil 2 de voorste aan de bestuurders kant is, staat je ontsteking idd 180 gr verkeerd. Als het nokje van de verdeler in het midden zit kun je de verdeler een stukje optillen. en de rotor 180 gr draaien tot hij weer in de uitsparing valt.

Aan de andere kant als je ontsteking 180 gr verkeerd staat zou je motor niet kunnen lopen, hooguit ploffen.

Maar ja blijft lastig diagnoses stellen als je er niet zelf met je hoofd boven hangt :lol:
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Gebruikersavatar
Gerhard
Member
Member
Berichten: 124
Lid geworden op: ma mei 30, 2005 19:44
Locatie: St. Vith

RE: Inhouden 33 1.5 / stationair goed

zo sep 05, 2010 21:46

Bedankt voor je relpy. Ik ga het voorzichtig uitproberen van de week. De benzine toe- en afvoer zal ik nog grondiger nakijken.
Laatst gewijzigd door Gerhard op zo sep 05, 2010 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
GTV6 1985 aan het restaureren
Alfa 33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Subaru Legacy 3.0R Spec. B
Hyundai H200
Opel Kadett 1.1 (c.l.) uit 1940

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Inhouden 33 1.5 / stationair goed

zo sep 05, 2010 21:53

Zitten je bougiekabels dan wel goed aangesloten? Als je 180 graden verkeerd hebt staan en je kabels zijn ook omgewisseld, loopt het namelijk ook weer prima.

Zit er een vacuum-vervroeger op een 1.5IE? Dat is toch ook electronisch geregeld?

Gebruikersavatar
Gerhard
Member
Member
Berichten: 124
Lid geworden op: ma mei 30, 2005 19:44
Locatie: St. Vith

Re: RE: Inhouden 33 1.5 / stationair goed

zo sep 05, 2010 21:58

Zitten je bougiekabels dan wel goed aangesloten? Als je 180 graden verkeerd hebt staan en je kabels zijn ook omgewisseld, loopt het namelijk ook weer prima.

Zit er een vacuum-vervroeger op een 1.5IE? Dat is toch ook electronisch geregeld?
De verdeler heb ik nog niet gedraaid. Wel alles al anders aangesloten gehad. Dat eerste heb ik vandaag uitgeprobeerd. Dat werkt niet in dit geval.
Ja, er zit een vacuum-vervroeger op.
GTV6 1985 aan het restaureren
Alfa 33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Subaru Legacy 3.0R Spec. B
Hyundai H200
Opel Kadett 1.1 (c.l.) uit 1940

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Inhouden 33 1.5 / stationair goed

ma sep 06, 2010 09:21

Zitten je bougiekabels dan wel goed aangesloten? Als je 180 graden verkeerd hebt staan en je kabels zijn ook omgewisseld, loopt het namelijk ook weer prima.

Zit er een vacuum-vervroeger op een 1.5IE? Dat is toch ook electronisch geregeld?
De verdeler heb ik nog niet gedraaid. Wel alles al anders aangesloten gehad. Dat eerste heb ik vandaag uitgeprobeerd. Dat werkt niet in dit geval.
Ja, er zit een vacuum-vervroeger op.
Je moet ook niets veranderen, want het werkt goed. Als je zowel de kabels als de verdeler 180 graden verdraaid hebt staan werkt het prima, dus dat zou dan een verklaring zijn waarom jouw rotor verkeerd staat, meer niet.

Het werkte goed toen je blok er nog niet uit is geweest, dus je hebt iets niet goed teruggezet, of het zit niet goed (genoeg) vast. Controleer dat soort dingen gewoon nog een keer, of vraag iemand anders om het na te kijken. Als je het zelf op de auto hebt gezet, wordt je soms "blind" en zie je niet wat je zelf fout gedaan hebt. Anderen kijken met een frisse blik en zien dan wat jij over het hoofd ziet.

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: Inhouden 33 1.5 / stationair goed

ma sep 06, 2010 16:33

Maakt in principe ook niet uit of je de verdeler en de kabels 180 gr gedraaid hebt dan klopt het ook wel weer.

Staat trouwens in de lijst met vaste technische onderwerpen hoe zelf een drukmeter kunt maken.
Metertje zet je dan tussen de aanvoer. druk moet dan tussen de 2.8 en 3.2 bar zitten
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Terug naar “Algemene Technische vragen”