Dyon

RE: Temperatuur loopt niet meer op

do jan 13, 2005 20:59

Jippie Jippie me meter doet het weer maar me vin wil nog steeds niet aan slaan heb er wel 12 v op gezet en dan draaid ie normaal. Iemand nog een idee wat ik nou kan doen. De radiator temperatuur sensor en de zender zijn nou vervangen. Het + puntje is dat me vin het wel doet op 12 v denk zelf dat het nog iets klein moet wezen zit er mischien nog een verborgen sensor of iets tussen.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jan 13, 2005 21:13

Aan je thermocontact voor je vin (in de radiator geschroefd) zitten, als 't goed is, twee draadjes. Als je die verbindt, moet je vin draaien. Doet ie dat, dan is je thermocontact stuk. Doet ie dat niet, dan moet je je bedrading / zekering nalopen.

zit er genoeg koelvloeistof op ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Dyon

do jan 13, 2005 22:54

DHet koelvloeistof is op peil en bedoel je dat je de stekker die op de termo in de radiator gewoon met een draadje met elkaar moet verbinden?

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

do jan 13, 2005 23:05

yep dat wordt bedoeld.. of ff loshalen en die stekkertjes tegen elkaar aan houden...
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Dyon

vr jan 14, 2005 09:59

Oke en als dat niet werkt zit er nog iets tussen waar komen de draden bij elkaar? van de vin en termo meter.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 14, 2005 10:02

Moet er ongeveer zo uitzien:

Afbeelding

en zit in je radiator geschroefd. In veel gevallen kan je gewoon met een platte schroevendraaier even contact maken. Als je vin draait wanneer je contact maakt, kan je er zeker van zijn dat dit onderdeeltje stuk is.

Dyon

vr jan 14, 2005 12:43

Die sensor heb ik dus al vervangen.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jan 14, 2005 19:56

dan ben je er bijna :wink: :

- als je 12v op je fan zet dan draait ie, schrijf je. Waar heb je 12v op gezet?? Op de draden onderaan je fan (bij de radiateur) of op de motor van je fan?
- je thermocontact in je radiateur is vernieuwd dus dat zal het wel niet zijn. (99,9% :wink: )

blijft er over: - je hebt een draadbreuk in de draad van je radiateur naar je fan OF je koelvloeistof bereikt niet de temperatuur waarbij je fan gaat aanslaan.

Oplossing: als je 12v op de draden zet die bij de thermocontact van je radiateur zitten en je fan slaat aan dan heb je geen kabelbreuk en is je fan goed.
dan zou je met een thermometer de temp. van je koelvloeistof moeten meten en dan weet je of dat ok is. Als dat goed is dan heb je alleen nog je thermocontact over en ondanks dat het een nieuwe is, zou het thermocontact dan toch niet goed zijn....

p.s. geeft je temp. meter op het dashboard wel 90 graden aan als je een tijdje stilstaat??
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 14, 2005 21:19

Je hebt toch nogmaals ontlucht en bijgevuld NADAT je die sensor vervangen hebt ?

Dyon

za jan 15, 2005 23:17

De koelvloeistof is op peil en is nog eens een keer ontlucht. Morgen maar eens 12v op de stekker van de radiatorsensor zetten en kijken wat ie dan doet. Maar er is alweer een ander probleem zie me andere vraag Help Help alweer een ander probleem.

Jullie horen nog van me he alles afloopt ls ik maar geen maandag morgen auto heb gekocht.

Luc33
Guru
Guru

zo jan 16, 2005 00:08

Wat ik me afvraag is of je wel lang genoeg hebt gewacht totdat de Ven aanslaat. Met deze termperaturen duurt het immers enorm lang. Daar kun je echt gerust wel een kopje koffie bij zetten en opdrinken.

Bij mijn 33 slaat hij bij 100 graden aan.

Mijn advies is dus: GEDULD.

Luc
33

Dyon

zo jan 16, 2005 09:26

Ja hoor ik heb zeker lang genoeg gewacht tot aan die weer wou gaan over koken. E toch sloeg de vin niet meer aan. Ik heb nog wel 1 vraag stel als het de bedrading is kan ik dan rechtstreeks vanaf de temperatuur sensor een draad trekken naar de vin?

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

zo jan 16, 2005 10:30

Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat nieuwe hierboven beschreven thermocontacten al bij levering kapot waren.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Maxtor
Guru
Guru

zo jan 16, 2005 10:43

Aan je thermocontact voor je vin (in de radiator geschroefd) zitten, als 't goed is, twee draadjes. Als je die verbindt, moet je vin draaien. Doet ie dat, dan is je thermocontact stuk. Doet ie dat niet, dan moet je je bedrading / zekering nalopen.
Doe dit nou eens!!! Heb nog nergens gelezen dat je dat gedaan hebt terwijl het advies al op vrijdag gegeven is, zo kan je in ieder geval een diagnose stellen.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Dyon

zo jan 16, 2005 10:57

Oke ik heb dus een draad probleem ik heb de conector net doorverbonden maar dat mocht niet baten..Kom ik dus toch weer even terug op mijn vorige vraag is het mogenlijk om hem rechtstreeks vanaf de tempsensor naar de vin door te verbinden. En eventueel daar weer een zekerig tussen te zetten. Dat natuurlijk wel voor tijdelijk totdat ik wat meer tijd heb om de bedrading helemaal te controleren. Ik heb de massa ook al nagekeken maar dat is het ook niet.

Terug naar “Algemene Technische vragen”