WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: bestaat er een alfa 90 met een 2000 turbo ie motor ?

za mar 06, 2010 17:48

In een 164 heb je ook geen vooras waar je overheen moet met een motor.. carterpan en oliepomp zijn de eerste uitdaging als je zo'n motor in een transaxle wilt hangen.

De Lampredi in de 164 gebruikt ook een andere bak als de TS, het boutpatroon is anders en dan past er dus ook geen staartstuk op van bv een 75. Vliegwiel is hetzelfde verhaal, past niet van een Alfa, moet je er een adapter voor gaan maken om de cardanas eraan te kunnen bevestigen.

Voor een 8v niet echt de moeite in ieder geval. Voor een 16v zou ik het nog wel willen proberen. Is overigens al gebouwd volgens mij. :? Heb hier op het forum wel eens foto's gezien van een racer met een Lampredi 16v turbo, geloof van G-san dat die foto's kwamen....
De V6 bak zou kunnen passen wellicht. Ik weet dat in de Lancia's diverse auto's een C503 bak hebben (FWD V6 op alfa 155/164) en een lampredi.

Ik heb net even die advertentie bekeken. Er staat 2000CC bij, maar voor hetzelfde is het gewoon een 1.8TB uit een 75 en is de adverteerder niet op de hoogte. Ik zou eens en motornummer gaan opvragen en dergelijke.

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

RE: bestaat er een alfa 90 met een 2000 turbo ie motor ?

za mar 06, 2010 20:26

Als ik zo kijk,is dit een home made spulletje.
Inlaat is van een gewone IE motor,uitlaatspruitstuk lijkt van een 1,8 TB.
1,8TB heeft de intercooler aan het inlaatspruitstuk vastzitten.
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mar 06, 2010 22:06

vraag maar een foto van de zijkant van het blok waar de turbo zit. Geloof niet dat de turbo verder aangesloten is, olietoevoer zit er in ieder geval al niet op. Als er geen olieafvoer aanwezig is ben ik er al wel voor 90% zeker van dat het gewoon een IE motor is waar een turbo en spruitstuk van een 75 Tb op hangen.

Zoals Sander al zegt is het in ieder geval geen 75 Tb motor, aan de inlaat en nokkenasversteller te zien...

De bak is overigens ook gewoon voorzien van een simpele 4 cilinder koppeling. 75 Tb en de Turbodelta´s e.d. hebben allemaal de koppelingscilinder aan de andere kant zitten.

@Whizzman;

v6 bak past ook niet op Lampredi. :wink: internals van de bak zijn wellicht hetzelfde maar de koppelingshuizen niet.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mar 06, 2010 23:12

@Whizzman;

v6 bak past ook niet op Lampredi. :wink: internals van de bak zijn wellicht hetzelfde maar de koppelingshuizen niet.
Dat kan goed. De internals en het differentieel zijn in ieder geval hetzelfde. Ik heb met iemand zitten kijken of er ook een Q2 op z'n dedra kon in plaats van de visco en dat leek te gaan passen met andere steekassen en dergelijke.

alfa 75&90 driver
Member
Member

zo mar 07, 2010 09:36

Is gewoon een standaard 2.0 IE blok van een 90 (met turbo uitlaatspruitstuk en turbo eraan geschroefd.)

We hebben hier 3 van zon blokken en kan dat met zekerheid zeggen.
Is eigenlijk uiterlijk hetzelfde als 1.8IE van een 75 op de kleppendeksel en stationairklep na :wink:

Groeten Stefan
Alfa rosso 130 75 Indy
Alfa 75 Turbo numerata antraciet
Alfa 75 Turbo Europa Evo replica AR555
2x bianco caprodimonte 90 2.0 IE
Ducati 900ss nuda '97

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 07, 2010 20:51

Is gewoon een standaard 2.0 IE blok van een 90 (met turbo uitlaatspruitstuk en turbo eraan geschroefd.)

We hebben hier 3 van zon blokken en kan dat met zekerheid zeggen.
Is eigenlijk uiterlijk hetzelfde als 1.8IE van een 75 op de kleppendeksel en stationairklep na :wink:

Groeten Stefan
De vraag is nu dus, wat is er aangepast in het blok (of misschien niets?) en is de turbo wel netjes aangesloten op de sapjes?

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 07, 2010 21:53

op de foto kun je al zie dat de olieaanvoer niet is aangesloten... :?

Maar wie gaat er laaddruk op dat plastic stuk voor de gasklep zetten? ikke niet in ieder geval... en bij Alfa deden ze dat ook niet, gerbruikten ze bij de 75 Tb ook echt een alu deel voor.

Als je het mij vraagt is het gewoon een Italiaan die zijn oud ijzer slim probeert te verkopen.... :twisted:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Algemene Technische vragen”