Voila! Dan bij jij dus nummer drie! Ik ken iemand, die exact hetzelfde heeft meegemaakt. En dus ook koppen gereviseerd. (maar nog steeds dat verfoeide ding heeft zittenOK ik was gewoon even benieuwd of dit kon ik heb namelijk 2 inlaatkleppen gemolt door dat waarschijnlijk mijn distributieriem versprong
en ik hoor van verschillende kanten dat dit kan komen door die mechanische spanner...
en ik kan me ook niet veel anders bedenken als bovenstaand genoemd maar dan met inparkeren
want ik parkeerde mn 75 en toen ik hem weer starte een uurtje later maakte hij een heel diesselend geluid.
waarschijnlijk omdat die riem versprongen was en hij kleppen aan het aantikken was
Ik weet anders ook niet hoe dit anders zou kunnen komen jullie misschien wel? alle ideeen welkom
Want ik heb dit liever niet nog een keer, heb nou mn cylinderkoppen moeten laten reviseren
Dus als het ergens anders door komt moet ik misschien nog iets laten repareren om te voorkomen dat dit nog een keer moet gebeuren

Ik ken ook iemand, die twee keer (!) heeft meegemaakt, dat bij starten de riem een tandje versprong..... één tandje gaat nog zonder schade... Hij heeft toen direct weer de oude spanner gemonteerd.
Natuurlijk gaat het ook vaak goed. (dus wat dat aangaat geen wellus nietus discussie) Maar alleen al het feit, dat het kán en het feit, dat het dus geen theoretisch geneuzel is.... nou ja, vul zelf maar in.